33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 230 produktów w 199 kategoriach

Kwasy omega-3: sprawność umysłowa i źródło zdrowia

Kwasy omega-3: sprawność umysłowa i źródło zdrowiaKwasy omega-3: sprawność umysłowa i źródło zdrowia

Odpowiednia dawka kwasów tłuszczowych omega-3 robi wiele dobrego dla organizmu. Pomagają zapobiegać chorobom, poprawiają nastrój i sprawiają, że dłużej wyglądamy i czujemy się młodo. Są szczególnie ważne w diecie małych dzieci i kobiet w ciąży.

Kwasy omega-3 to istotny i wyjątkowy budulec komórek. To one sprawiają, że nasze procesy życiowe funkcjonują lepiej, ponieważ usprawniają działanie błony komórkowej. Są bardzo istotne w diecie przyszłych mam oraz ich dzieci. Szacuje się, że kobieta spożywająca w czasie ciąży odpowiednie ilości tych kwasów ma szanse urodzić większe i inteligentniejsze dziecko. Wpływają więc na pracę mózgu i jego kształtowanie się już od samego początku życia płodowego.

  • Co to jest kwas omega 3?

  • Jakie właściwości ma kwas omega 3?

Szybsze myślenie, lepsza koncentracja

Systematyczne uzupełnianie kwasów omega-3 sprawia, że mamy lepsze zdolności myślenia, rozumowania i zapamiętywania, a także wspomaga kreatywność. Warto dbać o dostarczaniu ich przez całe swoje życie. Według badań, osoby jedzące duże ilości ryb, będąc w podeszłym wieku rzadziej cierpią na chorobę Alzheimera czy demencję, mają również o wiele lepszą sprawność umysłową.

Dzieje się tak, ponieważ kwasy omega-3 poprawiają ukrwienie mózgu, a tym samym usprawniają przepływ bodźców nerwowych między białą i szarą substancją. Właśnie dlatego warto podawać dzieciom duże ilości ryb i innych pokarmów bogatych w te kwasy tłuszczowe – dzięki temu będą one sprawniejsze ruchowo, skoncentrowane i ogólnie znacznie poprawi to ich rozwój. Co więcej, dzieci niejedzące ryb są bardziej podatne na choroby wzroku lub gorzej widzą. Ważne jest spożywanie tego składnika w trakcie ciąży, aby uniknąć retinopatii wcześniaków (schorzenia, które może skutkować utratą wzroku).

Sprawne serce, podwyższona odporność

Oprócz dobroczynnego wpływu na umysł i oczy, kwasy tłuszczowe omega-3 oddziałują również na inne zdrowotne aspekty. Według statystyk, jedzenie więcej niż jednego rybnego posiłku na tydzień zmniejsza ryzyko zachorowania na serce aż o 50%. Zaleca się jedzenie ich zwłaszcza osobom po zawale, gdyż zmniejsza to ryzyko kolejnego aż o 42%. Kwasy te przeciwdziałają także arytmii, a także rozrzedzają krew, dzięki czemu zapobiegają powstawaniu zatorów i zakrzepów.

Obniżają poziom złego cholesterolu, zwiększając ilość dobrego, a więc przeciwdziałają miażdżycy. Poza sprawami sercowymi, składnik ten ma pozytywny wpływ także na nasze kości. Stanowią ochronę przed zapaleniem stawów, łagodzą choroby reumatyczne, a także są stosowane przy leczeniu osteoporozy, gdyż ułatwiają wchłanianie wapnia.

Według ostatnich badań, kwasy tłuszczowe omega-3 to również doskonały środek na alergie i naturalny sposób zwiększania odporności organizmu na choroby. Kobiety jedzące duże ilości ryb mają mniejsze ryzyko zachorowań na nowotwory piersi lub macicy, a mężczyźni na raka prostaty.

serce kwasy omega- wzrok miażdżyca koncentracja kwasy omega-3 lepsza pamięć dieta w ciąży co jeść w ciąży właściwości kwasów omega-3

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 230 produktów w 199 kategoriach