34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Kulturysto! Czy na pewno wiesz jak jesz?

Kulturysto! Czy na pewno wiesz jak jesz?Kulturysto! Czy na pewno wiesz jak jesz?

Męska duma i determinacja nie zna swoich granic. Chęć wyrzeźbienia sylwetki i wyrobienia mięśni jest tak silna, że często stosując dietę, wykonując trudne i wysiłkowe treningi oraz zażywając do tego wspomagające suplementy mężczyźni popełniają wiele błędów, które skutkują nie takim efektem jakiego by się spodziewali lub krótkotrwałym utrzymaniem osiągniętej formy.

  • Co jeść przy ćwiczeniach?

  • Czego nie jeść przy ćwiczeniach?

Prezentujemy 10 najczęściej popełnianych błędów podczas stosowania kulturystycznej diety.

  1. Więcej cierpliwości w stosowaniu diety. Wielu kulturystów przechodząc na dietę złożoną z węglowodanów, umiarkowanej ilości tłuszczu i białka czyli na dietę, w której wartość kaloryczna jest niska, oczekują prawie natychmiastowego efektu. Jeżeli celem jest zredukowanie tkanki tłuszczowej to zmian w wyglądzie oczekuj nie wcześniej niż po 3 tygodniach.
  2. Nie licz jedynie kalorii. Nie przeliczaj tylko samych kalorii. Oczywiście ilość spożywanych kalorii jest bardzo ważna ale ważniejszy jest rodzaj pożywienia czyli białka, węglowodany i tłuszcze. Z powodu braku dokładnych danych dotyczących co trzeba jeść i ile produkty mają kalorii, wielu kulturystów nie gubiło wagi wcale, a nawet przybywało im kilogramów.
    Warto mieć wiedzę na temat zawartości kalorycznej spożywanych posiłków. Sukces w kulturystyce bazuje na dokładnych danych i rzetelnego przestrzegania wymogów diety.
  3. Zmień nawyki i jedz systematycznie. Jeżeli chcesz mieć wyrzeźbione ciało i ciężko pracujesz nad wyrobieniem mięśni najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie posiłków 5 razy dziennie. W ten sposób zatrzymujesz odkładanie tkanki tłuszczowej i jednocześnie zwiększasz masę mięśniową poprzez większą przyswajalność pokarmów przez organizm. Niekonsekwencja i przypadkowe, niekontrolowane odżywianie nie pomogą ci uzyskać wymarzonej sylwetki Apolla.
  4. Nie patrz jedynie na wagę. Osiągniecie sukcesu w kulturystyce jest wynikiem ciężkiej pracy i determinacji. Bardzo dobrze, że systematycznie kontrolujesz wagę jednak jej wskaźniki i centymetry w obwodach nie są wcale głównym wyznacznikiem celu, nad którym pracujesz. Często potencjalni kulturyści szybko się zniechęcają kiedy ich masa nie rośnie w odpowiednim tempie. Wtedy sięgają po kaloryczne posiłki, które dodają im tłuszczu, a nie beztłuszczowej masy mięśniowej. Możesz wyglądać na szczupłego i napakowanego, a twoja waga może wskazywać co innego. Jeżeli tak masz to znaczy, że stosujesz dobrą dietę.
  5. Nie nadużywaj przyjmowania węglowodanów. Nie przesadzaj z jedzeniem posiłków, które podają ci energii i kalorii, w ten sposób zamiast wyrzeźbić mięśnie wyrzeźbisz tkankę tłuszczową. Kulturyści, którzy stosują ubogą dietę mogą mieć nadal problemy z pozbyciem się niechcianego tłuszczu z powodu spożywania ogromnych ilości węglowodanów. Jasne jest, że węglowodany są niezbędne podczas treningu oraz są pomocne podczas regeneracji powysiłkowej dlatego powinieneś przyjmować ich tyle ile tobie potrzeba.
  6. Dopracuj dietę indywidualnie. Skomponowanie idealnej diety dla kulturysty nie jest proste. Nigdy nie jest tak, że każdy kulturysta bazuje na takim samym jadłospisie. Dbałość o szczegóły w diecie i znajomość możliwości własnego organizmu pozwolą na opracowanie diety dostosowanej tylko do ciebie.
  7. Nie wybieraj dodatków żywieniowych nie znając ich przeznaczenia. Nie raz kulturyści i osoby aspirujące do bycia kulturystą idą skrótem i wyrabiają sobie umięśnioną sylwetkę stosując nieodpowiednio dodatki żywieniowe np. w postaci chromu czy karnityny, zapominając przy tym o opracowaniu diety, która zmniejszałaby ilość spożywanych kalorii. Jeszcze inny przykład. Niektórzy kulturyści zażywają glutaminę, kreatynę czy aminokwasy, a nie spożywają przy tym prawidłowej porcji białek aby osiągnąć dodatni przyrost beztłuszczowej masy. Dodatki podnoszą wartość pokarmów ale nie zatuszują źle zaplanowanej diety bądź nieprzestrzegania zasad tej dobrze dobranej.
  8. Znajdź produkt, który daje tobie najwięcej korzyści. Jeżeli wiesz jak twój organizm reaguje na spożywane pokarmy, możesz sięgać po produkty, które najlepiej ci służą. Są kulturyści, którzy objadają się tylko konserwami z tuńczyka lub ciągle jedzą drób. Istnieją przeróżne diety, które zawierają recepty niskocukrowych i beztłuszczowych posiłków. Jeżeli np. plan z tuńczykiem czy z drobiem na ciebie zadziała i przynosi korzyści to znaczy, że trafiłeś w dziesiątkę.
  9. Nie eliminuj całkowicie tłuszczów. Organicznie wchłaniania tłuszczów daje spodziewane rezultaty, jednak nie możesz całkowicie pozbyć się tłuszczów ze swojego menu. Bardzo istotne jest spożywanie produktów ubogich w tłuszcze takich jak ryby czy specjalnych odżywek białkowych. Spożywanie jedzenia o niskiej zawartości tłuszczów dodaje organizmowi pożytecznych dla zdrowia kwasów tłuszczowych oraz przyspiesza regenerację po treningu.
  10. Nie przeskakuj z jednej diety na drugą. Jeżeli decydujesz się na stosowanie diety nie zwiększaj lub nie zmniejszaj kalorii zbyt drastycznie. Rób to stopniowo aby organizm miał czas na przystosowanie się do nowego żywieniowego planu. Pamiętaj, że zbyt gwałtowne zmiany w ilości spożywanych kalorii skutkują zawsze wzrostem tkanki tłuszczowej.

 

siła tłuszcze masa mięsniowa węglowodany białko rzeźba dieta dla kulturystów

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach