35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Konsekwencje siedzącego trybu życia. Jakich chorób można się spodziewać?

Konsekwencje siedzącego trybu życia. Jakich chorób można się spodziewać?Konsekwencje siedzącego trybu życia. Jakich chorób można się spodziewać?

Prowadząc siedzący tryb życia jesteśmy niestety narażeni na występowanie wielu schorzeń i chorób związanych z rodzajem wykonywanej przez nas pracy, czy sposobami na relaks (np. oglądanie telewizji w pozycji siedzącej). Według badań aż 70 proc. osób pracujących w Polsce wykonuje swoją pracę siedząc, a to tylko zwiększa liczbę osób, które mogą zachorować.

  • Jakie choroby powoduje siedzący tryb życia?

  • Jak poprawić zdrowie?

Konsekwencje siedzącego trybu życia

  • Osłabienie mięśni całego ciała
  • Osłabienie więzadeł
  • Utrzymywanie kręgosłupa w nieprawidłowej pozycji przez dłuższy czas, stąd: bóle pleców
  • Zmiany zwyrodnieniowe w obrębie kręgosłupa
  • Ból mięśni i stawów

Otyłość i nadwaga

Jedną z konsekwencji siedzącego trybu życia jest również nabieranie na wadze, zazwyczaj niekontrolowane. Osoby z nadwagą lub osoby otyłe czy chorobliwie otyłe zazwyczaj prowadzą siedzący tryb życia, zarówno ze względu na pracę, jak i z wyboru – w domu. Tkanka tłuszczowa odkłada się w większych ilościach i czasem nierównomiernie. Stąd również kobiece problemy – cellulit, czy przy nabieraniu większej ilości kilogramów – rozstępy.

Inne choroby – co może się stać?

Siedzący tryb życia może również doprowadzić do bardziej rozwiniętych chorób, takich jak wszelkiego rodzaju dyskopatie. To także przyczyna rwy kulszowej czy bolesnego uciskania korzeni nerwowych. Bardzo często u osób, które prowadzą siedzący tryb życia dłużej pojawia się lumbago, czyli ostry, przewlekły ból w okolicy lędźwiowej pleców. Jest on spotykany bardzo często, od około 60-80 proc. populacji uskarża się na ten rodzaj bólu przynajmniej raz w swoim życiu.

Jak to zmienić?

Mimo, że większość z nas pracuje „na siedząco”, to jednak w chwilach wolnych, w czasie, który nie jest zarezerwowany dla pracy, możemy coś zrobić dla swojego ciała i organizmu. Tym „czymś” jest wysiłek fizyczny, aktywność fizyczna, jednym słowem – sport. Opisane bowiem wyżej zwyrodnienia czy dolegliwości związane są również stricte z brakiem ruchu, z nieuprawianiem żadnego sportu. Warto więc znaleźć sobie sportowe hobby, czy chociażby codziennie poświęcać godzinkę na spacer z psem. Z pewnością pomoże to w zahamowaniu dalszych zmian.

Prowadź zdrowy styl życia!

  1. Zamiast autobusem do pracy lepiej przejść się na piechotę nawet na dłuższy dystans. Świetnie podziała to zarówno na nasze ciało, jak i na umysł – dotleniony mózg będzie w pracy narządem bardziej potrzebnym, niż zmęczony i „zarobiony”
  2. Przynajmniej 2-3 razy w tygodniu uprawiajmy wybrany sport, może to być rower, fitness, kurs tańca czy inny wysiłek fizyczny
  3. Weekendy lepiej spędzać na świeżym powietrzu, w trasie, dużo maszerując i ćwicząc swoje zastałe przez cały tydzień  mięśniestawy
profilaktyka zdrowie siedzący tryb życia

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach