33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

Kaloryczne i fit jednocześnie! Orzechy, czyli zdrowa i odchudzająca przekąska

Kaloryczne i fit jednocześnie! Orzechy, czyli zdrowa i odchudzająca przekąskaKaloryczne i fit jednocześnie! Orzechy, czyli zdrowa i odchudzająca przekąska

Wiele osób obawia się regularnego jedzenia orzechów, ponieważ mają sporo kalorii i tłuszczu. Tego typu obawy są zupełnie zbędne – to smaczna i zdrowa przekąska, która dodatkowo wspomaga odchudzanie! Co więcej, orzechy chronią ludzki organizm przed licznymi chorobami. Poznaj powody, dla których warto dodać je do swojej codziennej diety.

  • Czy orzechy są zdrowe?

  • Jakie są właściwości orzechów?

Oczywiście mowa tutaj o orzechach bez żadnych ulepszaczy typu posypki, słodkie skorupki czy sól. Najzdrowszą i wspomagającą walkę z kilogramami formą są oczywiście orzechy bez żadnych dodatków. Warto sięgać przede wszystkim po:

  • Pistacje,
  • Orzechy włoskie,
  • Orzechy arachidowe,
  • Migdały,
  • Orzechy ziemne.

Skuteczny sposób na walkę z tłuszczykiem

Idealna przekąska na wieczór przed telewizorem, przy książce czy w kinie, a jednocześnie „pierwsza pomoc” w przypadku większego głodu – orzechy to najlepsza alternatywa dla chipsów, słonych paluszków i innych kalorycznych, niekoniecznie zdrowych produktów.

Według doniesień naukowców, wystarczy garstka orzechów dziennie, aby skutecznie zwalczyć uczucie głodu i jednocześnie zmniejszać warstwę tłuszczu w okolicy brzucha. To bogactwo antyoksydantów, dobrych tłuszczów, a ich włączenie do codziennego menu powoduje zmniejszenie masy ciała nawet o półtorej kilo po stosunkowo niedługim czasie.

Co więcej, podnoszą one poziom serotoniny w organizmie, która nie tylko poprawia samopoczucie, ale także zmniejsza apetyt. Zwarty w niektórych orzechach kwas alfa-linolenowy pełni rolę ochronną dla serca podczas wzmożonego stresu. Szczególnie skuteczne w łagodzeniu stresu są migdały, które wzmacniają układ odpornościowy i są bogate w magnez, antyoksydanty, oraz witaminę E i B.

Jedz orzechy, unikniesz wielu chorób

Orzechy włoskie, migdały, orzechy brazylijskie oraz ziemne mogą zmniejszyć ryzyko chorób serca. Naukowcy z Harvardu udowodnili, że zawierają one substancje zmniejszają stężenie cholesterolu we krwi, a także niwelują dolegliwości sercowe dzięki zawartości błonnika i zdrowych dla serca tłuszczów. Poza tym, wszystkie orzechy to bogactwo argininy, czyli aminokwasu przekształcającego się w tlenek azotu w organizmie, dzięki czemu zwiększa światło naczyń krwionośnych.

Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko rozwoju nowotworu płuc, jedz pistacje – zawierają one pewien rodzaj witaminy E zwany gamma-tokoferol, który według badań pozwala skutecznie uniknąć tego rodzaju raka.

Pożywienie dla mózgu

Orzechy to także wspaniały, naturalny wspomagacz koncentracji, pamięci i sprawności umysłowej. Ich regularne spożywanie spowalnia starzenie się komórek nerwowych. Są bogactwem kwasu foliowego, który zapobiega zaburzeniom poznawczym.

serce odchudzanie dieta cholesterol stres koncentracja choroby serca jak schudnąć lepsza pamięć jak schudnąć z brzucha orzechy a odchudzanie orzechy kalorie orzechy na diecie jak zmniejszyć apetyt
Komentarze
Dodano: 21 Czerwiec 2016
Autor: Iwona
Ocena:
Orzechy jako przekąska podczas odchudzania ok, ale chyba dla kogoś z grubym portfelem, ponieważ są dość drogie.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach