35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Jesienne skarby natury. Dzięki nim wzmocnisz swój organizm

Jesienne skarby natury. Dzięki nim wzmocnisz swój organizmJesienne skarby natury. Dzięki nim wzmocnisz swój organizm

Jesień to pora roku, która kojarzy się z odejściem lata, deszczem, opadającymi liśćmi i… spadającą odpornością na choroby. To również czas, w którym dojrzewa wiele roślin mających dobroczynny wpływ na zdrowie. Organizm potrzebuje wzmocnienia w przejściowym okresie jesienno-zimowym, kiedy to wzrasta liczba chorych osób. Coraz częściej pojawiający się deszcz i zmiany temperatur nie sprzyjają zdrowiu. Poznaj skarby jesieni, w które warto się zaopatrzyć, aby móc cieszyć się zdrowiem również w tym okresie.

  1. Brukselka – sadzona jest na wiosnę, dojrzewa zaś jesienią. Najbardziej zdrowa będzie ta mała i młoda, a jej fanów i zagorzałych przeciwników jest mnóstwo. Nie każdy doceni smak brukselki, jest wyjątkowo zdrowym warzywem, którego nie powinno zabraknąć w twojej jesienno-zimowej diecie. Dodasz ją do makaronów, sałatek, tart, mięsa i ziemniaków… Dlaczego warto sięgnąć po brukselkę? Ma działanie obniżające zły cholesterol w organizmie, zawiera mnóstwo błonnika, więc pomoże zrzucić zbędne kilogramy albo zachować figurę wypracowaną na lato. Brukselka posiada w dodatku niski indeks glikemiczny i niewiele kalorii, działa przeciwzapalnie, a także ma wiele witamin i minerałów, oraz kwas foliowy cenny dla osób planujących dziecko i kobiet w ciąży.
  2. Jabłko – najwięcej dobrego ukryte jest w skórce, więc nie obieraj jabłek. Zawarte w jabłkach pektyny mają działanie oczyszczające organizm ze szkodliwych substancji, dlatego zaleca się jedzenie jabłek osobom uzależnionym od nikotyny i chcącym oczyścić organizm z toksyn. Pektyny to również sposób na ochronę przed miażdżycą, zawałem, zaparciami. Zawartość błonnika doskonale wpłynie na jelita, a witamina C, potas i żelazo wzmocnią twoją odporność. Również mają niewiele kalorii, są również sposobem na bóle stawów i problemy z obrzękami, gdyż działają moczopędnie.
  3. Dynia – pyszna, idealna do przyrządzenia zupy lub innych fantazyjnych dań. Nie bez powodu wykorzystywana w Halloween, ponieważ rośnie właśnie jesienią. Jest niskokaloryczna, ma mnóstwo białka i błonnika, podnosi odporność organizmu. Oprócz tego zawiera beta-karoten. Będzie idealna dla osób mających problemy z drogami moczowymi, zaparciami, chcących oczyścić swój organizm, cierpiących na nadciśnienie i miażdżycę. Co więcej, miąższ dyni zaleca się kobietom w ciąży jako sposób na nudności, zaś nasiona są nie tylko smaczne, ale i zwalczają pasożyty.
  4. Bakłażan – jest bogaty w witaminę C, A, a także witaminy z grupy B, pomoże osobom z podwyższonym poziomem cholesterolu, a także chorobami serca i chorobami miażdżycowymi. Jest też doskonałym źródłem różnych składników mineralnych – żelaza, potasu i wapnia.
odporność owoce zdrowe odżywianie warzywa jesień rośliny sezonowe
Komentarze
Dodano: 09 Listopad 2016
Autor: Dorota
Ocena:
Ja codziennie jem teraz jabłko, bardzo pomaga mi na metabolizm.
Odpowiedź
Dodano: 15 Październik 2016
Autor: zuza
Ocena:
niestety bardzo nie lubię brukselki, reszta dla mnie ok
Odpowiedź
Dodano: 26 Wrzesień 2016
Autor: Ania
Ocena:
Z tych warzyw można wyczarować pyszną zupę jesienną, która rozgrzewa no i jak się okazuje wzmacnia :)
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach