35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Jak zwiększyć libido u kobiet? Poznaj 6 niezawodnych metod

Jak zwiększyć libido u kobiet? Poznaj 6 niezawodnych metod Jak zwiększyć libido u kobiet? Poznaj 6 niezawodnych metod

Libido jest ważnym aspektem życia. Najprościej mówiąc, jest to pobudzenie seksualne. Ochota na seks i jej brak ma wpływ na nasze samopoczucie oraz jakość związku. Często mówi się, że kobiety mają mniejszą ochotę na stosunek i szukają bliskości, zaś mężczyznom „chodzi tylko o jedno”. Dziś wiadomo, że wszystko zależy od danej osoby – nie ma różnicy między kobiecym a męskim libido. Panie częściej poddają się społecznym ograniczeniom i hamulcom psychicznym, stąd stereotyp mówiący o ich mniejszym popędzie. Czasami jednak nadchodzi okres, w którym po prostu brakuje ochoty. Istnieją jednak skuteczne sposoby na zwiększenie kobiecego libido – poniżej przedstawiamy najskuteczniejsze z nich!

  • Jak zwiększyć libido?

  • Czy ćwiczenia zwiększają libido?

  1. Zmień metodę antykoncepcji – wiele hormonalnych środków antykoncepcyjnych przyczynia się do spadku chęci na seks. Badania niemieckich naukowców dowiodły, że kobiety stosujące tego typu zabezpieczenie częściej cierpią na problemy z libido niż te, które chronią się przed ciążą mechanicznie, np. za pomocą prezerwatywy. Stosowanie antykoncepcji może powodować u różnych osób suchość pochwy, zaburzenia orgazmu i ból podczas stosunku. Oczywiście wiele zależne jest od indywidualnych predyspozycji organizmu – u jednej osoby wystąpią takie objawy, u innej nie. Jednak jeśli czujesz, że spadek aktywności seksualnej może mieć związek z metodą antykoncepcji, zmień ją na inną. Na polskim rynku są już dostępne tabletki i inne metody (np. krążki) niepowodujące spadku libido. Jeśli masz problem z obniżonym nastrojem i złym samopoczuciem w wyniku antykoncepcji hormonalnej, możesz zastosować również specjalne tabletki osłonowe.
  2. Wysypiaj się – udowodniono, że wypoczęty organizm ma większe szanse na udane życie seksualne. Twardy, regularny sen jest bardzo istotny. Zmęczenie (zarówno psychiczne, jak i fizyczne) jest czynnikiem skutecznie obniżającym libido.
  3. Ćwicz – regularna aktywność fizyczna jest sprzymierzeńcem udanego seksu. Powoduje wydzielanie dopaminy w organizmie, która zwiększa ilość hormonów odpowiedzialnych za libido. W trakcie ćwiczeń wydzielamy także endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dodatkowo, wysiłek fizyczny i efekty z nim związane (poprawa wyglądu sylwetki) sprawiają, że czujemy się pewniejsi siebie, rośnie nasze poczucie atrakcyjności, co jak wiadomo korzystnie wpływa na życie seksualne.
  4. Zażywaj witaminy – niedobór niektórych składników w organizmie, takich jak witamina A, C, E, B oraz kwasy omega 3, powoduje zarówno spadek energii, jak i obniżenie ochoty na stosunek. Regularne przyjmowanie tych składników sprawi, że poczujesz się lepiej i jednocześnie zwiększy się twoje libido.
  5. Często uprawiaj seks – nie jest prawdą, że wstrzemięźliwość powoduje ochotę na seks. Wręcz przeciwnie – w tym przypadku apetyt rośnie w miarę jedzenia! Im częściej się kochasz, tym większą masz na to ochotę. Tak jak w przypadku jedzenia słodyczy: przez pierwsze tygodnie ciężko jest się powstrzymać przed spróbowaniem kostki czekolady, a po jakimś czasie ochota na czekoladę niemal całkowicie mija. Nie pozwól, aby to samo stało się z twoim życiem seksualnym.
  6. Zlikwiduj nudę w sypialni – w długoletnich związkach, po pewnym czasie dochodzi do sytuacji, kiedy seks nie sprawia już tyle radości co kiedyś. Możesz temu zaradzić dzięki wprowadzaniu łóżkowych zmian, np. wypróbować nową pozycję, zainwestować w seksowną bieliznę, gadżety, zastosować preparaty na podwyższenie libido (przykładowo mieszanki ziół, żele intymne, likwidujące suchość pochwy, tabletki, specjalne herbatki).
potencja libido życie seksualne antykoncepcja seks libido u kobiet

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach