34 937 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 655 produktów w 199 kategoriach

Jak wzmocnić odporność? 8 sprawdzonych sposobów

Jak wzmocnić odporność? 8 sprawdzonych sposobówJak wzmocnić odporność? 8 sprawdzonych sposobów

Odporność organizmu jest niezwykle ważnym elementem skutecznej obrony przed chorobami, które są wywoływane przez bakterie czy wirusy. Odpowiednia odporność organizmu pomaga na zahamowaniu rozwoju choroby, nawet jeśli mamy styczność z jakimiś mikroorganizmami czy patogenami. Niestety odporność osłabiona często prowadzi do rozwoju infekcji, przeziębień czy nawet poważniejszych chorób.

  • Jak wzmocnić odporność?

  • Czy witamina C pomaga wzmocnić odporność?

Jak dbać o odporność swojego organizmu? 8 rad

  1. Dbaj o odpowiednią higienę swojego snu. Wysypiaj się przynajmniej 7-8 godzin dziennie. Przed snem nie spożywaj tłustych posiłków. Najlepiej przejdź się na krótki spacer lub zażyj aromatycznej kąpieli – to pozwoli ci się dotlenić i odsunąć na bok wszelki stres, który mógłby powodować bezsenność
  2. Wylecz wszelkie choroby i infekcje. Nie zaleczaj ich jedynie w taki sposób, by usuwać najbardziej dotkliwe objawy, ale w przypadku ich częstego występowania zajrzyj do apteki i porozmawiaj z farmaceutą lub udaj się do lekarza, który najpewniej przeprowadzi leczenie antybiotykiem, a to pozwoli pozbyć się choroby najskuteczniej
  3. Odpoczywaj równie długo, jak pracujesz. Pozwól odpocząć nie tylko ciału, ale i swojej psychice. Silny stres niezwykle mocno osłabia odporność naszego organizmu, dlatego najlepiej najpierw zająć się sprawami ducha i ciała, a dopiero później wykorzystać inne metody podnoszenia odporności
  4. Odżywiaj się prawidłowo. Opracuj zbilansowaną dietę. Spożywaj odpowiednie ilości kalorii, oblicz swoje BMI i sprawdź, jakich witamin brakuje twojemu organizmowi. Staraj się jeść posiłki lekkostrawne, częściej w ciągu dnia, ale nie tłuste i zbyt obfite
  5. Przeprowadź badania krwi. Dzięki temu dowiesz się, czy twoje wyniki są w normie. Monocyty odpowiedzialne są za niwelowanie antygenów i wirusów przekształcając się w „pożerające” je makrofagi. Limfocyty T za to odpowiedzialne są za niszczenie czynników chorobotwórczych – są więc podstawą naszego systemu immunologicznego
  6. Ćwicz i jeszcze raz ćwicz! W imię przysłowia „w zdrowym ciele zdrowy duch”, aktywność fizyczna sprzyja całemu naszemu ciału oraz zdrowiu organizmu. Ćwiczenia fizyczne pozwalają wzmacniać odporność organizmu i polepszają funkcje wielu organów
  7. Zażywaj witaminę C. profilaktycznie warto zażywać witaminę C, również jako suplement diety. Jest to podstawowa witamina, której nie powinno brakować w naszej diecie. Odpowiedzialna jest właśnie za wzmacnianie organizmu
  8. Przyrządzając potrawy nie zapominaj o naturalnym antybiotyku, jakim jest czosnek. Odporność podnosi również cebula, oregano, imbir czy czerwona papryka. Trany, oleje z ryb również mogą się okazać pomocne
odporność witamina C wzmacnianie odporności

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 937 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 655 produktów w 199 kategoriach