34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 687 produktów w 199 kategoriach

Jak pracować nad masą mięśniową? Poznaj skuteczne sposoby.

Jak pracować nad masą mięśniową? Poznaj skuteczne sposoby.Jak pracować nad masą mięśniową? Poznaj skuteczne sposoby.

Niegdyś nad masą mięśniową pracowali głównie mężczyźni, którzy uczęszczali na siłownię chcąc zwiększyć swoją atrakcyjność fizyczną. Obecnie moda na zgrabne, ale również umięśniowe, silne ciało, to także domena kobiet. Dlatego zarówno kobiety i jak i mężczyźni mogą skorzystać z naszych porad w jaki sposób pracować nad masą mięśniową. Odżywki przedtreningowe i potreningowe również w pierwszej kolejności mogą nam w tym pomóc.

  • Jak zwiększać masę mięśniową?

  • Jaka dieta na masę mięśniową?

Sposób działania: krok po kroku

Mawia się żartobliwie w kręgach kulturystów i osób uczęszczających na siłownię, że najpierw trzeba zdobyć masę, a później dopiero wyrabiać rzeźbę. Osoby nieco większe nie będą więc miały dużego problemu z budowaniem masy mięśniowej swojego ciała. Zbilansowana dieta to jedno, ale najważniejszy jest odpowiednio dobrany trening, który powinien zostać  ułożony indywidualnie.

Pierwszym krokiem we własnej pracy nad zwiększeniem masy mięśniowej organizmu jest stworzenie indywidualnego planu treningowego. Plan taki powinien zawierać przede wszystkim informacje o seriach ćwiczeń i  kolejności ich wykonywania, tak aby odpowiednio łączyć dobrane do siebie partie ciała i partie mięśni. Należy przy tym zapamiętać, że treningu mięśni nóg zwyczajowo nie łączy się z innymi treningami reszty mięśni ciała.

Technika ćwiczeń i wytrwałość w ich wykonywaniu

Niekoniecznie najlepszymi ćwiczeniami na masę mięśniową będą te, które pozwalają przysłowiowo „wylać siódme poty”. Tak naprawdę najbardziej liczy się tutaj technika ćwiczeń, a nie ich ilość i podniesiony ciężar. To technika rozwija mięśnie, ciężar jedynie pokazuje nam, co możemy osiągnąć, a czego jeszcze nie.

Drugim krokiem ku zdobyciu masy mięśniowej jest nauka techniki pracy nad mięśniami, nauka wykonywania wszystkich ćwiczeń siłowych. Pomocny może okazać się trener na siłowni, ale nie tylko: warto oglądać filmy, czytać, dowiadywać się wśród osób, które ćwiczą dłużej i mają większe doświadczenie.

Dieta na masę mięśniową

W swojej diecie należy przede wszystkim postawić na łatwo przyswajalne białko. Dobrze sprawdzają się tutaj przede wszystkim piersi z kurczaka, które są tanie, a świetnie rozwijają masę mięśniową i dodają energii. Każdy sportowiec może skorzystać również z dostępnych suplementów diety oraz innych pomocy (pomocne mogą być batony sportowe), które mogą dać dobre rezultaty, kiedy będą łączone ze świetnie zaplanowanym treningiem i dobrze dobraną dietą.

masa mięsniowa Jak pracować nad masą mięśniową praca nad masą mięśniową masa mięśniowa poradnik
Komentarze
Dodano: 31 Sierpień 2016
Autor: Karol
Ocena:
A co z suplementami wspomagającymi masę mięśniową? warto je stosować?
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 687 produktów w 199 kategoriach