34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Idealne śniadanie osób szczupłych i zdrowych. Przedstawiamy plusy jedzenia owsianki!

Idealne śniadanie osób szczupłych i zdrowych. Przedstawiamy plusy jedzenia owsianki!Idealne śniadanie osób szczupłych i zdrowych. Przedstawiamy plusy jedzenia owsianki!

Chociaż część osób dość niechętnie podchodzi do jedzenia owsianki, wybierając słodzone płatki i musli, zdecydowanie warto włączyć ten posiłek do swojej diety. Można przyrządzić ją na wiele sposobów: dodać owoce, miód, orzechy – wszystko zależy od twojej inwencji i preferowanych smaków. Owsianka jedzona przynajmniej 3-4 razy w tygodniu sprawi, że szybko poczujesz się lekko, zdrowo i energicznie. Poznaj zalety owsianki, o których być może jeszcze nie słyszałeś, a szybko zechcesz dodać ją do swojego śniadaniowego menu.

  • Czy owsianka jest zdrowa?

  • Jakie jest idealne śniadanie?

  1. Duuużo błonnika – jeśli każdego dnia zjesz 3 gramy błonnika rozpuszczalnego w wodzie, obniżysz swój cholesterol o 8-23% (!). Tak się składa, że owies jest na pierwszym miejscu pod względem zawartości błonnika, w tym głównie jego najcenniejszej, rozpuszczalnej frakcji. Działa bardzo pozytywnie na nasze zdrowie, ponieważ nie tylko obniża cholesterol, ale też pomaga zapobiec wielu chorobom. Ma również właściwości prebiotyczne, czyli stanowi pożywkę dla dobrych bakterii. Spowalnia procesy przyswajania cukrów, dzięki czemu zapobiega cukrzycy i otyłości (będzie idealnym posiłkiem dla osób na diecie), wspomaga wydalanie toksyn z organizmu, oczyszcza go, a w dodatku zapobiega namnażaniu się komórek nowotworowych. Co więcej, wzmacnia układ odpornościowy. W owsiance znajdziemy też nierozpuszczalną formę błonnika, która daje uczucie sytości (co pomaga zmniejszyć kaloryczność posiłków), poprawia pracę jelit i pomaga przy zgadze czy nadkwasocie.
  2. Same witaminy – ziarno owsa jest najbogatsze w białko oraz najlepszy zestaw aminokwasów. Miska płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem zapewnia organizmowi i komórkom mózgowym odpowiednią ilość witaminy B6, poprawiającej pamięć i koncentrację. Będzie więc idealnym posiłkiem dla osób przed ważnymi egzaminami, pracujących w zawodach wymagających intensywnej aktywności umysłowej, oraz uczniów. Ponadto, znajdziemy w niej witaminę B1 i kwas pantotenowy, które niwelują zmęczenie i rozdrażnienie. Owies stanowi też bogactwo substancji antydepresyjnych i likwidujących zły nastrój. Jest też sojusznikiem osób dbających o urodę, ponieważ znajduje się w nim dużo witaminy E, która chroni komórki i spowalnia procesy starzenia.
  3. Cenne kwasy tłuszczowe – owies zawiera dużo tłuszczu w porównaniu z innymi zbożami, jednak są to tłuszcze bardzo cenne dla organizmu. Nienasycone kwasy tłuszczowe znajdujące się w owsiance nie mogą być wytworzone przez organizm, dlatego są dostarczane z zewnątrz. Ich rola jest bardzo ważna: zapobiegają powstawaniu zakrzepów, zapobiegają i pomagają w leczeniu miażdżycy, a także dbają o nawilżenie skóry od wewnątrz. Dodatkowo, łagodzą objawy alergii.
błonnik odchudzanie witaminy dieta zdrowe odżywianie owsianka dlaczego warto jeść owsiankę właściwości owsianki czy owsianka jest zdrowa owsianka na odchudzanie
Komentarze
Dodano: 30 Sierpień 2016
Autor: Natalia
Ocena:
Bardzo lubię owsiankę, zwłaszcza teraz gdy jest mnóstwo sezonowych owoców.
Odpowiedź
Dodano: 08 Lipiec 2016
Autor: mimi
Ocena:
próbowałam się tym żywić, ale niestety dla mnie takie coś nie jest jadalne
Odpowiedź
Dodano: 08 Czerwiec 2016
Autor: Marta
Ocena:
Owsianka nie jest dla każdego! Ja mam wysypkę po niej.
Odpowiedź
Dodano: 11 Kwiecień 2016
Autor: Natka
Ocena:
Owsianka to dla mnie pyszne pełnowartościowe sniadanko, z dodatkiem owocków pozytywnie wpływa na figure choc nie każdą bo ja mam na nia uczulenie i puchne :)
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach