34 937 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 655 produktów w 199 kategoriach

Głód poczeka! Poznaj 15 sposobów by oszukać apetyt!

Głód poczeka! Poznaj 15 sposobów by oszukać apetyt!Głód poczeka! Poznaj 15 sposobów by oszukać apetyt!

Grelina, hormon głodu, budzi się wraz ze spadkiem glukozy we krwi. Choć osoby na diecie biorą ją za wroga, jest niezbędna dla naszego przetrwania. Głód przypomina nam o konieczności spożycia pokarmu, dzięki czemu unikniemy niedoborów cennych witamin i minerałów.

Umyślne głodzenie się naraża nas na wiele szkód, m.in. na efekt jo-jo po zakończeniu kuracji odchudzającej. Niekiedy możemy skorzystać z prostych trików, które pozwolą nam nie podjadać między posiłkami.

  • Jak oszukać głodny żołądek?

  • Czy głodzenie się jest dobre?

15 rad, jak oszukać głód!

  1. Zdrowy sen ureguluje uczucie głodu i sytości, co oszczędzi nam wewnętrznie toczonych walk o niepodjadanie.
  2. Twoimi sprzymierzeńcami są produkty pełnoziarniste, a także kasze, owoce i warzywa. Jako że zawierają bogactwo błonnika, pęcznieją w żołądku, a w konsekwencji szybciej poskramiamy apetyt.
  3. Posiłki spożywaj dokładnie i bez zbędnego pośpiechu. Im wolniej jesz, tym szybciej pokarm jest trawiony i pojawia się uczucie sytości.
  4. Zjadłaś posiłek i czujesz się niepełna? Wraz z upływem 15 minut mózg powinien nadać sygnał do organizmu, iż jesteś syta. Nie śpiesz się z dokładką by nie zjeść za dużo. Jeśli porcja okaże się zbyt mała, zawsze zdążysz nadrobić posiłek.
  5. Codzienna dawka ruchu przyczyni się do wzrostu endorfin, czyli hormonów szczęścia, które odsuną w czasie głód. Oczywiście, mowa o umiarkowanym wysiłku, a nie forsownych ćwiczeniach.
  6. Skrzętnie pochowaj sprzed swych oczu jedzenie, a ponadto staraj się nie oglądać reklam, fotografii słodyczy w gazetach, ani programów kulinarnych. Zadbaj o to by widmo schabowego z kapustą nie prześladowało cię nachalnie w myślach.
  7. Świeżo odczuwany głód zgaś szklanką wody niegazowanej, do której możesz dodać plasterek cytryny, bądź liść mięty. Pij wodę także przed posiłkiem.
  8. Szczotkowanie zębów, przynajmniej chwilowo, powinno rozprawić się z chęcią sięgnięcia po przekąskę.
  9. Dowiedziono, iż w niskiej temperaturze ludzie częściej sięgają po przekąski, co przemawia za tym by utrzymywać w domu ciepło.
  10. Zrezygnuj z oglądania telewizji, podczas posiłku. Całą uwagę poświęć przeżuwanym kęsom.
  11. Potrawy nie powinny być nadmiernie tłuste. Ponieważ tłuszcz jest nośnikiem smaku, zachęca nas do dokładek.
  12. Przyrządzaj częściej rybę, aniżeli mięso. Ryba o identycznej ilości kalorii będzie bardziej sycąca, niż porcja drobiu, albo wołowiny.
  13. Gumę miętową powinniśmy żuć niezbyt długo, gdyż w przeciwnym razie rozbudzi nasz apetyt z uwagi na wzmożoną produkcję soku żołądkowego.
  14. Preferuj jedzenie podane na małym talerzu, dzięki temu porcja wyda się większa. Dla lepszego rezultatu, rozdrobnij warzywa i sprytnie zastaw nimi talerz. To ważne, o tyle, że jemy również wzrokiem.
  15. Znajdź hobby. Pochłonięta przez absorbujące zajęcie, nawet nie zauważysz, kiedy pojawi się głód.
odchudzanie dieta napady głodu jak jeść mniej jak ograniczyć apetyt jak nie podjadać
Komentarze
Dodano: 24 Sierpień 2016
Autor: Gosia
Ocena:
Jak się czymś zajmę to orientuję się ze jestem głodna jak zaczyna boleć mnie głowa po dłuższym czasie.
Odpowiedź
Dodano: 28 Czerwiec 2016
Autor: Andzia
Ocena:
Na napady głodu polecam szklankę wody z cytryną i miętą.
Odpowiedź
Dodano: 08 Czerwiec 2016
Autor: Justyna
Ocena:
Rzeczywiście jak zajme się czymś konkretnie to nie odczuwam w ogóle głodu, a jedzenie przed tv to tak jak w ogóle nie jeść...
Odpowiedź
Dodano: 18 Maj 2016
Autor: beata
Ocena:
a ja myślałam, że żucie gumy hamuje apetyt, a tu się jednak okazuje, że go wzmaga
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 937 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 655 produktów w 199 kategoriach