34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 687 produktów w 199 kategoriach

Gdy waga nie chce spadać…Winne mogą być spowalniacze metabolizmu

Gdy waga nie chce spadać…Winne mogą być spowalniacze metabolizmuGdy waga nie chce spadać…Winne mogą być spowalniacze metabolizmu

Jeżeli przestrzegasz diety, odżywiasz się zdrowo, ruszasz się, a mimo to nie chudniesz – waga stoi w miejscu albo nawet rośnie, być może masz do czynienia z „cichym wrogiem”. Chodzi o spowalniacze metabolizmu, czyli zaskakujące i niepozorne przyczyny, powodujące, że twoja przemiana materii nie pozwala ci osiągnąć wymarzonej sylwetki.

Niestety, istnieją czynniki na które po prostu nie mamy wpływu. Przemiana materii może być uzależniona od genów, wieku (po 25 roku życia metabolizm zwalnia), a nawet płci – u kobiet jest ona wolniejsza niż u mężczyzn aż o 7%. Każdy zna osobę, która denerwuje całą resztę tym, że je co chce, a i tak pozostaje bardzo szczupła. Niektórzy ludzie mają doskonałą, szybką przemianę materii, dlatego nie musza martwić się tym co i w jakich ilościach zjadają.

  • Jak szybko schudnąć?

  • Co przyspiesza metabolizm?

Ci, którym się tak nie poszczęściło, muszą przestrzegać zdrowej diety, pić dużo wody, ruszać się regularnie, unikać głodówek, nieregularnych posiłków i stresu. Mimo to, czasem stosując się do tych podstawowych zasad niektóre osoby i tak mają problem ze spadkiem wagi. Winne mogą być podstępne błędy, które ciężko wychwycić. Oto lista najczęstszych z nich:

  1. Trening kardio. Choć wszędzie zaznacza się, że kardio czyli: bieganie, pływanie, jazda na rowerze mają same zalety, gdyż wzmacniają kondycję, poprawiają pracę serca itd., to niestety nie mają najlepszego wpływu na metabolizm. Wzmagają go tylko w trakcie ćwiczeń, dlatego znacznie bardziej „opłacalny” dla organizmu jest trening interwałowy. Częste zmiany tempa powodują, że przemiana materii przyspiesza i utrzymuje ten stan nawet do 24 godzin od aktywności fizycznej.
  2. Zbyt mało nabiału. Eliminowanie z diety serów, jajek, twarogu, jogurtów, to pozbawianie organizmu podstawowego budulca mięśni: białka. To właśnie rolą mięśni jest przyspieszanie metabolizmu, dlatego nie warto z białka rezygnować. Poza tym jest ono trudniej przyswajalne niż węglowodany i tłuszcze, dlatego potrzeba więcej energii aby je spalić. W wyniku tego – chudniemy.
  3. Redukcja węglowodanów. Cukry to podstawowe źródło energii, dlatego drastyczna eliminacja węgli z diety to szybka droga do wolnego metabolizmu. Dlatego należy włączyć do diety dobre węglowodany zawarte w pieczywie pełnoziarnistym, warzywach i brązowym ryżu.
  4. Za mało snu. Badania szwedzkich naukowców wykazały, że nawet jedna nieprzespana noc ma wpływ na nasz metabolizm. Jeśli zarywasz noce, nie przesypiasz przepisowych 7-8 godzin, z pewnością szkodzisz swojej figurze. Niezależnie od tego, czy ćwiczysz i przestrzegasz diety, twój metabolizm znacznie zwalnia, jeśli zabierasz organizmowi czas na odpoczynek i regenerację.
odchudzanie dieta przemiana materii metabolizm białko
Komentarze
Dodano: 08 Lipiec 2016
Autor: Tobiasz
Ocena:
Zazwyczaj waga stoi w miejscu, bo odchudzanie jest niekompletne lub tylko pozorne, z doświadczenia wiem, że to najczęstsza przyczyna.
Odpowiedź
Dodano: 01 Czerwiec 2016
Autor: Monika
Ocena:
odchudzam się i odchudzam i nic, ale rzeczywiście zaniedbuję sen i jem mało nabiału, może trzeba by to zmienić.
Odpowiedź
Dodano: 18 Maj 2016
Autor: justyna
Ocena:
obawiam się, że dziś mało kto ma komfort 8-godzinnego snu, na pewno osoby aktywne zawodowo, do tego prowadzące dom, matki raczej nie mogą sobie pozwolić na bycie takim śpiochem, ja na pewno nie
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 687 produktów w 199 kategoriach