34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Gdy karmisz piersią odchudzanie jest proste!

Gdy karmisz piersią odchudzanie jest proste!Gdy karmisz piersią odchudzanie jest proste!

Wiele kobiet po ciąży narzeka na nadmiar nadprogramowych kilogramów. Nie są jednak pewne, czy karmiąc dziecko piersią powinny się odchudzać. Okazuje się jednak, że w tym czasie chudnięcie nie tylko jest proste, ale wprowadzenie ruchu wpłynie też pozytywnie na dziecko i mamę.

W ciąży, szczególnie pod jej koniec, nie tylko trudno jest nawet myśleć o utracie kilogramów i zmusić się do takiego wysiłku, co jest to niezdrowe dla dziecka i mamy. Maluch potrzebuje wtedy wszystkich substancji odżywczych a od ich występowania zależy też powodzenie porodu, dlatego wszelkie niedobory mogą się skończyć tragicznie. Poza tym w ósmym czy dziewiątym miesiącu ciąży nie wskazana jest gwałtowna aktywność fizyczna a nawet wchodzenie po schodach czy spacery sprawiają trudność, więc o chudnięciu nie może być mowy. Wiele kobiet zauważa za to, że w okresie karmienia piersią chudną właściwie samoistnie. Dlaczego tak się dzieje?

Gubiąc kalorie

Karmienie piersią to wbrew pozorom duży wysiłek dla całego organizmu. Przekazujemy dziecku wraz z mlekiem substancje odżywcze i tłuszcze z naszego pożywienia. I o ile każda mama wie, że w ciąży należy szczególnie dbać o swoją dietę, to w okresie karmienia wiele pań je już mniej. Tymczasem również w okresie karmienia zapotrzebowanie na kalorie jest o kilkaset kalorii większe, niż zwykle. Wraz z karmieniem codziennie tracimy duże zapasy energii, przez co wiele pań właśnie w tym okresie zaczyna gwałtownie chudnąć.

  • Jak się odchudzać po ciąży?

  • Czy karmienie piersią odchudza?

Dobry czas na dietę

Co jednak zrobić, jeśli kilogramów jest za dużo lub nie chcą zniknąć mimo że karmimy dziecko piersią? Wiele kobiet obawia się, że w tym czasie nie powinny się odchudzać, bo mogą w ten sposób zaszkodzić swojemu dziecku. W końcu to, co spożywa mama, trafia do organizmu dziecka! Owszem, w tym czasie nie powinno się sięgać po herbatki odchudzające, kawę czy przechodzić na głodówkę, bo mogłoby to poważnie zaszkodzić maluchowi. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by wprowadzić do codziennego jadłospisu zdrowe dania i zacząć się ruszać. Wręcz przeciwnie – im lepiej odżywia się mama, tym lepiej dla dziecka. Dlatego to świetny moment, by po ciążowym folgowaniu sobie zacząć starannie dbać o dietę. Powinno się w niej znaleźć dużo warzyw i owoców, kasz i pełnego ziarna. Do tego nabiał i nieco chudego mięsa. Ważne, by w diecie odchudzającej nie zabrakło tłuszczy. Dobre tłuszcze to te zawierające witaminę D i kwasy Omega-3 i Omega-6, które pomagają spalać kilogramy. Znajdziemy je w orzechach, oliwie czy tłustych rybach morskich. Wystrzegajmy się za to tłuszczów przetworzonych i zwierzęcych, czyli smalcu, czerwonego mięsa i gotowych dań w proszku. A co z ruchem w tym szczególnym czasie? Wiele mam odkrywa, że samo zajmowanie się domem i dzieckiem starcza im za siłownię i również dzięki temu zaczynają szybko chudnąć. Jeśli to dla nas za mało możemy wybrać się na aerobic z dzieckiem, aqua aerobic, spacery czy inne zajęcia na świeżym powietrzu.

odchudzanie karmienie piersią dieta po porodzie dieta matki karmiącej karmienie piersią dieta
Komentarze
Dodano: 14 Czerwiec 2016
Autor: Fiona
Ocena:
U mnie karmienie piersią trwało zbyt krótko bo jedynie 1,5 miesiąca i nie udało mi się schudnąć :(
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach