34 908 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 646 produktów w 199 kategoriach

Duże efekty małym ziarenkiem – dieta lniana

Duże efekty małym ziarenkiem – dieta lnianaDuże efekty małym ziarenkiem – dieta lniana

Zdecydowana większość diet opiera się na wykluczeniu tłuszczy z naszego menu. Dieta lniana jest unikalną, bo pozwala walczyć z tłuszczem właśnie tłuszczem. Olej lniany jest jednym z najbogatszych źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych, tzw. NNKT, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Wybierając dietę pozbawioną tłuszczy, rezygnujemy z produktów, które są konieczne do utrzymania zdrowia. Dieta lniana pozwala nam pogodzić ze sobą te dwa elementy.

  • Co jeść przy diecie lnianej?

  • Co to jest lniana dieta?


Len znany jest głównie z bogatej zawartości kwasów omega-3, które pozytywnie wpływają na pracę mózgu oraz serca. Jako środek odchudzający jest mało popularny. Jednak zaleca się produkty właśnie z lnu ze względu na ich sycące właściwości, zmniejszenie apetytu oraz wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. Warto wybrać dietę, która pozwoli nam utrzymać organizm w dobrej kondycji a jednocześnie pomoże w zgubieniu nadmiaru kilogramów.


Co daje lniana dieta?
Przede wszystkim odchudza. Ma również działanie przeciwzapalne, poprawia urodę i skutecznie syci. W diecie tej podstawą jest pasta z twarogu i oleju lnianego. Należy ją jeść na śniadanie, kolację oraz jako przekąskę, gdy dopadnie nas głód.


W diecie można jeść:

  • ryby morskie takie jak makrela, dorsz, śledź i tuńczyk – dzienna porcja może wynieść maksymalnie 200 g
  • świeże owoce
  • świeżo wyciskane soki
  • warzywa. Przede wszystkim brokuły, kapusta, brukselka i marchewka
  • białko: kefiry, jogurty naturalne, maślanka, ser biały
  • zboża: pieczywo z pełnego przemiału i płatki nieoczyszczone
  • woda; co najmniej 2 litry dziennie
  • drób z upraw naturalnych
  • miód


Tego nie wolno!

  • cukier, soki z kartoników, sztuczne słodziki
  • tłuszcze, z wyjątkiem tłoczonego na zimno oleju lnianego, który należy jeść jedynie na surowo


Dieta powinna trwać od dwóch do trzech tygodni. Skuteczne jej stosowanie pozwala zgubić nawet 2 kilogramy w ciągu tygodnia. Jeżeli chcemy stosować ją regularnie, nie ma przeciwwskazań. Można ją powtarzać kilka razy w roku.


Pasta z twarogu i oleju lnianego – jak ją zrobić?

Pasta jest mieszaniną oleju lnianego i białego twarożku. W tej postaci olej lniany jest smaczniejszy i przede wszystkim zdrowy. Należy pamiętać, że spożywany w dużych ilościach samodzielnie nie przynosi efektów, a może być nawet szkodliwy.
Przez 5 minut należy miksować 6-8 łyżek stołowych oleju lnianego z 12.5 dkg (około pół kostki) chudego białego twarożku. Do pasty można dodać mały kubek jogurtu naturalnego (0% tłuszczu, bez dodatku owoców), maślanki lub kefiru aby uzyskać odpowiednią konsystencję. Podczas miksowania należy dodać szczyptę pieprzu Cayenne oraz łyżeczkę miodu naturalnego (nie podgrzewanego). Tak przygotowana pasta może być przechowywana przez 24 godziny w lodówce. Pastę można doprawiać wedle potrzeb i gustu: na słodko, ostro lub z ziołami. Pastę należy jeść rano z musli, płatkami zbożowymi, łyżką zmielonego siemienia lnianego i startym jabłkiem. Aby urozmaicić smak, pastę możemy zmiksować z bananem i słodkim jabłkiem, dzięki temu mamy sycące śniadanie.

odchudzanie dieta skuteczna dieta dieta odchudzająca len len i odchudzanie len w odchudzaniu dieta lniana lniana dieta dieta z lnem skuteczna dieta lniana

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 908 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 646 produktów w 199 kategoriach