33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 230 produktów w 199 kategoriach

Dieta z żelazem na anemię. Garść ważnych informacji i 5 zasad stosowania

Dieta z żelazem na anemię. Garść ważnych informacji i 5 zasad stosowaniaDieta z żelazem na anemię. Garść ważnych informacji i 5 zasad stosowania

Osoby chorujące na anemię powinny szczególnie dbać o swoją codzienną dietę. Również osoby, u których anemię się podejrzewa powinny wybrać dietę bardziej dopasowaną do swojego stanu zdrowia. Profilaktyka anemii także wymaga stosowania produktów bogatych w żelazo – to bowiem właśnie zapobiega zachorowaniu.

  • Co to jest anemia?

  • Co zawiera dużą ilość żelaza?

Anemia – choroba krwi

Anemia nosi również nazwę niedokrwistości. Choroba manifestuje się w całym zespole objawów, ale najbardziej widocznym z nich jest zbyt niska zawartość erytrocytów i hemoglobiny we krwi. To powoduje właśnie objawy późniejsze oraz te widoczne gołym okiem.

Należy również wydzielić różne rodzaje anemii, ponieważ wymienia się ich przynajmniej kilkanaście. Jedną z nich jest anemia z niedoboru żelaza nazywana również mikrocytarną. Częściej chorują kobiety, które mogą zostać doprowadzone do choroby między innymi przez powtarzające się zwiększone krwawienia miesięczne. Anemia ta powstaje jednak również w wyniku złej diety, nieodpowiedniego odżywiania się na co dzień czy z powodu innych obfitych krwawień.

Objawy anemii z powodu niedoboru żelaza

Najlepiej chorobę rozpoznać po bladości skóry chorego. Blade są również spojówki. Pojawia się „dziwny” dla samego chorego apetyt np. na kredę. Skora jest szorstka, a włosy i paznokcie w łatwy sposób się łamią i niszczą. Chory często jest osłabiony oraz śpi ponad normę, ale po przebudzeniu nie czuje się wypoczęty.

Dieta bogata w żelazo – czyli jaka?

  1. Czerwone mięso zawiera najwięcej żelaza przyswajalnego dla człowieka
  2. Bardzo dobrym źródłem żelaza, które również bardzo dobrze przyswajalne jest przez człowieka są wątróbki
  3. Należy również spożywać produkty bogate w witaminę C, E, B6, B12 oraz w kwas foliowy. Tylko dzięki temu organizm będzie mógł wchłonąć odpowiednie ilości żelaza, a wyniki krwi poprawią się w szybszym tempie. W innym przypadku zmiana samej diety, które będzie ukierunkowana jedynie na przyjmowanie większych ilości żelaza może nie przynieść dobrych rezultatów. Warto dodatkowo do diety swojej dodać produkty takie, jak papryka, pomidory, jajka czy szpinak – zawierają one również między innymi cynk, molibden czy miedź, związki niezbędne do zwiększenia hemoglobiny we krwi
  4. Warto także spożywać w tak przygotowanej diecie wiele owoców i warzyw. Dieta bogata w żelazo może niestety powodować zaparcia. Błonnik zawarty w warzywach i owocach zrównoważy jednak stan organizmu i będzie profilaktyką dla takich skutków ubocznych
  5. Warto również spożywać gotowe suplementy diety dostępne np. w aptekach. Mogą to być produkty w formie tabletek zawierające w sobie żelazo
anemia niedokrwistość niedobór żelaza żelazo dieta bogata w żelazo

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 230 produktów w 199 kategoriach