33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 197 produktów w 199 kategoriach

Dieta „szyta na miarę”. Zgub kilogramy i zadbaj o stawy!

Dieta „szyta na miarę”. Zgub kilogramy i zadbaj o stawy!Dieta „szyta na miarę”. Zgub kilogramy i zadbaj o stawy!

Często mówi się, że każdy organizm jest inny. Nic dziwnego zatem, że wśród czynników, które mogą zaważyć na powodzeniu odchudzania, szczególną uwagę zwraca się na dopasowanie diety do kształtu figury. Jeżeli inne programy odchudzania dotychczas zawiodły, warto rozważyć wdrożenie jadłospisu utworzonego w oparciu o naszą sylwetkę.

Na miano gruszki zasługuje figura, na której tkanka tłuszczowa ma tendencję do odkładania się na biodrach, udach i pośladkach. Niezwykle rzadko tłuszcz występuje na brzuchu. Wrażenia ciężkości dodaje zlewanie się pośladków z linią bioder podczas wzrostu wagi. Jeżeli mamy wątpliwości, czy to gruszka jest naszym typem figury, zastosujmy prosty przelicznik, w którym obwód talii należy podzielić przez obwód bioder. Wynik poniżej 0,84 rozstrzyga ostatecznie tę kwestię, przesądzając o typie gruszki.

  • Jak dopasować dietę?

  • Jakie ćwiczenia wybrać żeby schudnąć?

Jak powinna wyglądać dieta dla „gruszki”?

  • Z uwagi na problemy ze stawami w codzienny jadłospis wkomponuj żywność zasobną w wapń, który poza tym, że ma korzystny wpływ na strukturę kości, ułatwia utratę wagi. Idealne są jogurty, chudy ser biały i kefir.
  • W posiłkach nie ujmuj produktów konserwowych, ani wędzonych.
  • Kilka razy w tygodniu jedz ryby lub owoce morza, gdyż zawierają białko i wapń, a także dobre dla stawów i serca kwasy tłuszczowe Omega-3.
  • Dopilnuj by żywność, którą wybierasz do posiłku wykazywała niski indeks glikemiczny.
  • Nie żałuj sobie produktów pełnych witaminy C, w szczególności pietruszki, brokułów, selera, pora, buraków, warzyw strączkowych oraz kiełków. Warzywa jedz surowe, bądź przyrządzaj je na parze. Z owoców wskazane są porzeczki, cytrusy i jabłka. Witamina C uczestniczy w produkcji kolagenu ważnego dla zdrowia stawów i ścięgien.
  • Unikaj tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, preferuj oleje roślinne.
  • Zrezygnuj ze stosowania sosów i zasmażek.
  • Staraj się nie jeść białego pieczywa oraz produktów z dużą ilością soli, która sprzyja gromadzeniu wody w organizmie.
  • Codziennie pij 2 litry wody mineralnej, gdyż wywiera ona dobroczynny wpływ na trawienie, a ponadto wypełnia żołądek, dlatego warto pić ją między kolejnymi daniami. Wyeliminuj alkohol, a zamiast kawy wybierz zieloną herbatę.

Wybierz ćwiczenia dla siebie!

Zadbaj o wyprostowaną sylwetkę, dzięki czemu ciało będzie wyglądać zgrabniej. Nie przesadzaj z ćwiczeniami dotyczących okolic bioder i ud, ponieważ przesadnie umięśnienie dolnych partii ciała dodatkowo uwidoczni wady w proporcjach sylwetki. Zamiast tego ćwicz z hantlami, rozejrzyj się za ćwiczeniami modelującymi biust i pośladki.

nadwaga odchudzanie tkanka tłuszczowa otyłość jak schudnąć dieta dla gruszki

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 197 produktów w 199 kategoriach