33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 197 produktów w 199 kategoriach

Dieta South Beach: założenia, etapy i zalety stosowania

Dieta South Beach: założenia, etapy i zalety stosowaniaDieta South Beach: założenia, etapy i zalety stosowania

Dieta South Beach stosowana jest głównie przez gwiazdy, rozpowszechniona została w Hollywood, jako sposób na szybkie i łatwe zrzucenie zbędnych kilogramów. Nazywana jest również dietą Plaż Południowych. Została opracowana przez doktora Arthura Agatstona. Dieta South Beach jest dietą bezpieczną, oczywiście tylko wtedy, kiedy jest stosowana zgodnie ze swoimi głównymi założeniami.

  • Co to jest dieta south beach?

  • Co jeść na diecie south beach?

 

Podstawy diety South Beach

Dieta składa się z trzech podstawowych etapów. Jej podstawowym założeniem jest zmniejszenie ilości spożywanych węglowodanów oraz tłuszczów. Nie jest jednak typową dietą niskotłuszczową lub niskowęglowodanową. Każdego dnia spożywaj trzy odpowiednio przygotowane posiłki. Możesz również jeść różnego rodzaju „przekąski”, byleby to nie były słodycze.

  • I etap diety: trwa pierwsze dwa tygodnie jej stosowania. Wtedy nie wolno Ci spożywać ziemniaków, makaronu, żadnego pieczywa, chleba oraz owoców! Jedz tak, aby zawsze się najeść i nie czuć głodu, ale bezwzględnie przestrzegaj powyższej zasady.
  • II etap diety: po pierwszych dwóch tygodniach powoli dodawaj do diety wszystkie te produkty, które do tej pory były zabronione. Nie jedz jednak słodyczy, ciastek czy ciast. Nie pij alkoholu, nawet piwa. Pozostawaj w drugim etapie diety aż do uzyskania wymarzonej wagi ciała. Dopiero wtedy możesz przejść do fazy trzeciej.
  • III etap diety: możesz już pić alkohol, ale niech będzie to wino, które poprawia trawienie i ma wiele innych zalet prozdrowotnych. Założenia trzeciego etapu powinny towarzyszyć ci już właściwie do końca życia. Tylko w ten sposób można uniknąć ponownego zwiększenia masy ciała. Posiłki przyrządzaj w ten sam sposób, jak podczas I i II etapu diety, pozwól swojemu organizmowi żyć zdrowo dłużej.

I faza diety pozwala na przyzwyczajenie organizmu do braku spożywania kalorycznych i tuczących produktów. Pozwala również na uregulowanie w organizmie poziomów cukru i insuliny. W fazie drugiej powoli dodajemy wszystkie niezbędne składniki, ale powoli – bez pośpiechu, tak żeby nie zepsuć otrzymanego efektu odchudzającego. Podczas stosowania diety unikaj zbędnych węglowodanów, produktów zawierających środki konserwujące oraz białej mąki.

 

Efekty stosowania diety South Beach:

  • Lepsze samopoczucie, poczucie zdrowia i siły
  • Zrzucenie zbędnych kilogramów nawet od 4 do 6 kilogramów w ciągu dwóch tygodni

 

Co należy spożywać?

Dieta South Beach po pierwszym jej etapie nie zakazuje spożywania żadnych pokarmów czy produktów, jednak sugeruje zmniejszenie spożywanych ilości niektórych z nich. Należy jednak nadal jeść mięso, szczególnie białe np. kurczaka lub indyka. Ważne są również ryby i owoce morza. W diecie South Beach ważne są również sałatki, najlepiej ze świeżych owoców i warzyw. W ogóle owoce i warzywa to podstawa tej diety w jej trzeciej fazie, powinno się ich spożywać jak najwięcej.

Przede wszystkim spożywaj również te produkty, które posiadają jak najniższy indeks glikemiczny. Sprawdzisz to w tabelach dostępnych w książkach do dietetyki oraz w Internecie.

odchudzanie dieta kalorie spadek wagi dieta south beach

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 197 produktów w 199 kategoriach