33 264 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

Dieta najlepszej szansy - witaminy w ciąży.

Dieta najlepszej szansy - witaminy w ciąży.Dieta najlepszej szansy - witaminy w ciąży.

Rozwija się w Tobie nowe życie. Szanse na to, że on lub ona będzie zdrowe są dość spore. Ale możesz dopilnować by twoja pociecha urodziła się nie tylko zdrowa ale bardzo zdrowa. Żadna kobieta w ciąży nie zapewnia sobie doskonałej odżywczej diety na co dzień. Utrudniają to poranne mdłości, brak apetytu. Uzupełnienie witamin w ciąży może być rozwiązaniem dającym gwarancję, że twoje dziecko będzie odpowiednio zabezpieczone. Niektóre badania wykazały, że stosowanie preparatów witaminowych przed zajściem w ciążę i w pierwszym trymestrze szczególnie kwasu foliowego może uchronić maluszka przed ryzykiem wystąpienia wad układu nerwowego takich jak rozszczep kręgosłupa, deformację wargi czy podniebienia. Niedobór białka w ostatnim trymestrze może zakłócić prawidłowy rozwój mózgu.

  • Jak dbać o ciążę?

  • Jaka dieta podczas ciąży?

Dowiedziałaś się właśnie, że zostaniesz mamą, a że planowałaś ciążę bardzo rozważnie już od kilku miesięcy brałaś kwas foliowy. Jesteś więc dobrze przygotowana na odbycie tej dziewięciomiesięcznej podróży. Teraz musisz rozważyć jak wygląda twoja codzienna dieta i rozplanować nowy sposób odżywiania, bogaty w witaminy i minerały na które w tym okresie wzrasta dwukrotnie zapotrzebowanie. Prawdopodobnie oprócz świeżych owoców i warzyw bogatych w witaminę C, kasz, ziaren, białka i pokarmów bogatych w żelazo oraz witaminy z grupy B będziesz musiała przyjmować dodatkowo wybrany preparat witaminowy.

Nie musisz od razu radykalnie zmieniać swoich przyzwyczajeń, spróbuj je tylko dobrze dostosować do nowych potrzeb. Na początku ciąży jedz płatki zbożowe, mleko, twaróg, migdały i takie warzywa jak kalafior, brokuły, pomidory czy cebula. Zawierają one witaminy z grupy B i pomogą ci zwalczyć występujące w tym czasie mdłości i zaparcia ponieważ są wypełniające i bogatoresztkowe, ale przy tym nie tuczące, więc pomogą ci zapanować nad wagą. Ważne jest aby spożywane w tym czasie przez ciebie jedzenie było świeże i nie zawierało konserwantów. Twoje dziecko i ty potrzebujecie również witaminy C do odbudowy tkanek, leczenia ran,  do prawidłowego wzrostu i rozwoju mocnego kośćca. Twoje ciało nie może jednak magazynować witaminy C dlatego ważne jest jej codzienne dostarczanie. Produkty bogate w witaminę C takie jak kapusta, szpinak, cytrusy warto jeść świeże i nie gotowane, ponieważ światło, ciepło i powietrze z czasem niszczy witaminę. Na tym etapie ciąży ważna jest także witamina E ponieważ chroni ona przed poronieniem.

Po pewnym czasie twoje dziecko zaczyna rosnąć coraz szybciej i potrzebuje do tego białka, ponieważ jest ono budulcowym ludzkich komórek. Jedz więc śmiało twarogi, jajka, pij mleczne koktajle. Są one także bogate w wapń. Twoja dieta wówczas powinna zawierać węglowodany i tłuszcze zawarte w pełnoziarnistym pieczywie, makaronach, brązowym ryżu, oleju i oliwie. Niezwykle ważna nie tylko dla ciebie jako kobiety, ale również dla twojego dziecka jest witamina D, wzmacnia ona kości maluszka biorąc udział w ich budowie a ciebie zabezpiecza przed osteoporozą. Żelazo jest gwarancją zapewnienia prawidłowego rozwoju krwi dziecka. Jego przyswajalność zwiększa przyjmowanie go wraz z witaminą C i popijanie wodą nigdy mlekiem, herbatą czy kawą.

Idealna byłaby sytuacja gdyby wszystkie witaminy potrzebne w czasie ciąży były dostarczane przyszłej mamie z jej własnej kuchni. I mogłoby tak być gdyby mieszkała w laboratorium a jej jedzenie zawierało odpowiednie dawki witamin, gdyby nie męczyły mdłości i wymioty, nie jadałaby w biegu lub nie czuła się zbyt źle aby jeść. Gdyby zawsze było wiadomo, że będzie nosić tylko jedno dziecko. Niestety w realnym świecie potrzebny jest także rodzaj zabezpieczenia zdrowia jakim może się okazać uzupełnianie witamin i minerałów za pomocą dobrze dobranych przez lekarza preparatów. Żadna tabletka czy kapsułka nawet bardzo kompletna nie zastąpi zdrowej i zbilansowanej diety. Ponieważ witaminy i minerały pochodzące z pożywienia są najłatwiej przyswajane.

witaminy dieta minerały ciąża suplementacja witaminy w ciąży preparaty witaminowe zapotrzebowanie na witaminy dieta ciężarnej

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 264 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach