32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Dieta na mocne włosy i paznokcie. Jedzenie dobre dla twojej urody

Dieta na mocne włosy i paznokcie. Jedzenie dobre dla twojej urodyDieta na mocne włosy i paznokcie. Jedzenie dobre dla twojej urody

Łamiące się włosy i paznokcie to sygnał od organizmu, że dzieje się coś niedobrego. Wynika z tego, że w diecie brakuje pewnych substancji odżywczych. Dla zachowania zdrowego wyglądu, naszemu organizmowi potrzebne są składniki mineralne, witaminy – głównie A, E i z grupy B, a także białko.

Do ich niedoborów dochodzi np. przy długotrwałym stresie lub odchudzaniu. Podstawą diety dla urody są warzywa i owoce, a także odpowiednie ilości mięsa, nabiału i produktów zbożowych. Oto kilka zasad, których musisz się trzymać, jeśli zależy ci na pięknych włosach i paznokciach:

  • Co na łamiące się paznokcie?

  • Co na łamiące się końcówki?

  1. Zboża i strączki dobre na łojotok – produkty zbożowe z pełnego ziarna – grube kasze, pieczywo pełnoziarniste i makarony razowe, a także soja, soczewica, ciecierzyca i fasola, to źródło witamin z grupy B, które ograniczą przetłuszczanie się włosów, łojotok, pomogą przy stanach zapalnych skóry głowy i wspomogą właściwe nawilżenie.
  2. Usunięcie toksycznych produktów – chipsy, fast foody, dania smażone, wędzone produkty – wszystko to trzeba ograniczyć. Mają one w swoim składzie toksyny uszkadzające włosy i paznokcie. Mocna kawa i herbata również są niewskazane, ponieważ mogą wypłukiwać cenne witaminy.
  3. Dostarczanie witamin i minerałów – szczególnie ważne są: cynk, miedź i krzem. Codziennie jedz pestki dyni, słonecznika, migdały albo orzechy – to źródło cynku. Przynajmniej garść! Nie stroń od kalarepki, rzodkiewki, selera, które mają sporo krzemu. Aby zmniejszyć łamliwość włosów i paznokci zajadaj się pomarańczowymi, żółtymi, czerwonymi i zielonymi warzywami. Sięgaj też po pomidory, sałatę, marchew, brokuły, koper i natkę, które przyspieszą cykl odnowy komórek. Wspomogą więc wzrost włosów oraz produkcję keratyny, czyli głównego budulca włosów i paznokci.
  4. Jedzenie nabiału i mięsa – pełnowartościowe białko również ma znaczenie. W twojej diecie nie może zabraknąć drobiu, jaj, wędlin, chudego mięsa i nabiału. Bez białka organizm nie będzie mógł odbudować nowych włosów w miejsce tych wypadających. Białko zwierzęce to źródło cennych aminokwasów, które wchodzą w skład keratyny. Organizm nie potrafi ich sam wytwarzać i gromadzić, dlaczego trzeba dostarczać je z zewnątrz.
  5. Dodawanie dobrych tłuszczów – jeśli marzysz o bujnej fryzurze, twoje włosy wypadają lub są matowe i łamliwe, do sałatek dodawaj 1-2 łyżki oleju rzepakowego lub oliwy (każdego dnia!). Dwa lub trzy razy na tydzień sięgnij po ryby morskie. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Oliwa ma również cenną witaminę E. Jeśli chcesz mieć piękne i sprężyste włosy jak z reklamy, koniecznie wprowadź dobre tłuszcze do swojej diety.
włosy i paznokcie włosy cynk keratyna krzem
Komentarze
Dodano: 04 Wrzesień 2016
Autor: Iwona
Ocena:
Nie wiedziałam, że Omega 3 są też dobre dla włosów. Sądziłam, że tylko na serce.
Odpowiedź
Dodano: 21 Maj 2016
Autor: milena
Ocena:
to ja od dziś stawiam na nabiał, bo muszę przyznać, że mało go ostatnio w mojej diecie
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach