33 107 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 153 produktów w 199 kategoriach

Dieta maturzysty – Zdrowe jedzenie ładuje baterie!

Dieta maturzysty – Zdrowe jedzenie ładuje baterie!Dieta maturzysty – Zdrowe jedzenie ładuje baterie!

Solidne przygotowanie do egzaminu maturalnego to nie tylko długie godziny spędzone z nosem pośród książek. To również właściwe, dobrze zbilansowane odżywianie, które dostarczy naszemu organizmowi cennych substancji odżywczych oraz sprawi, iż mózg będzie funkcjonował sprawniej.

Dobra pamięć i koncentracja to klucz do sukcesu. Wielu młodych ludzi stając przed koniecznością intensywnego przyswajania wiedzy, chętnie sięga po napoje energetyczne, które przekładają się na krótkotrwałe wyostrzenie efektywności i nie są najlepszym rozwiązaniem dla wciąż rozwijającego się organizmu. Wystarczy jednak do codziennych posiłków lub przekąsek wpleść kilka smakowitych produktów, aby z dnia na dzień usprawnić własne zdolności intelektualne.

  • Co jeść, żeby mieść siłę?

  • Co jeść na poprawę pamięci i koncentracji?

Zdrowe jedzenie ładuje baterie!

  • Cennym skarbem dla naszego organizmu są oczywiście nasiona i orzechy. Przekąski te nie stronią od zwalczających wolne rodniki polifenoli, odpowiedzialnych także za trwałość wiązań między neuronami i tworzenie komórek nerwowych. Co więcej, nie brak w nich witamin z grupy B, czy kwasów omega-3, czyli składników wspomagających funkcjonowanie mózgu.
  • Ryby morskie, takie jak śledź, dorsz, łosoś, czy makrela są wspaniałym źródłem kwasów omega-3, dlatego warto spożywać je przynajmniej 2 razy na tydzień. Prócz pozytywnego wpływu na pamięć, wywierają one cenne korzyści dla funkcjonowania serca, m.in. chronią przed zawałem.
  • Teina skrywana przez liście herbaty jest odpowiednikiem kofeiny zawartej w kawie, dzięki niej możemy cieszyć się zwiększoną wydolnością układu nerwowego. Na szczególną naszą uwagę zasługują herbaty czerwone i zielone. Pamiętajmy również, iż herbata jest bogatym źródłem polifenoli.
  • Któż z nas nie przepada za czekoladą? Najlepsze rezultaty przyniesie nam spożywanie gorzkiej, aczkolwiek zdolności naszego umysłu wyostrzą się już po spożyciu mlecznej tabliczki. Jak wykazał to amerykański badacz Bryan Raudenbush sprawniejsze zapamiętywanie słów oraz lepszą reakcję na bodźce wykazywali uczestnicy testów, którzy spożywali czekoladę.
  • Na soki warzywne trwa moda od kilku lat i słusznie, ponieważ są zdrowym zamiennikiem wysoko słodzonych napojów gazowanych, które nie stronią od sztucznych barwników i polepszaczy smaku. Każda szklanka tego rodzaju soków dostarcza nam niezbędnych antyutleniaczy i witamin dla sprawnego funkcjonowania mózgu. O ile ich smak nam nie odpowiada, możemy przełamać je sokami owocowymi. Dobrym wyborem jest sok na bazie buraków, który wspomaga transport tlenu do mózgu.
pamięć koncentracja kwasy omega 3 polifenole dieta maturzysty
Komentarze
Dodano: 24 Maj 2016
Autor: Iga
Ocena:
Mi najbardziej pomaga nauka na świeżym powietrzu, w ogrodzie przy domu w cieniu pod drzewem.
Odpowiedź
Dodano: 05 Maj 2016
Autor: Amela
Ocena:
O super, czekolada pomaga w nauce. Dobrze wiedzieć, mnie matura czeka za rok i fajnie, że w ten sposób będę się mogła wspomagać.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 107 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 153 produktów w 199 kategoriach