33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

Dieta bliska sercu

Dieta bliska sercuDieta bliska sercu

Odpowiednio skomponowana i dobrana dieta jest niezbędna w walce z wieloma schorzeniami. Wspomaga pracę narządów wewnętrznych. I odwrotnie – zła, niezdrowa dieta może naszemu organizmowi szkodzić. Zdrowe odżywianie się ma wpływ funkcjonowanie naszego układu krwionośnego oraz serca. Dlatego tak ważne jest dostarczanie organizmowi produktów, które wspomogą ich pracę.

Gluten

Wśród podstawowych produktów powinien znaleźć się gluten, który chroni serce. Dzienna minimalna dawka glutenu powinna wynieść 25 gramów. Przykładowo: aby zjeść dzienną zalecaną dawkę glutenu, należy spożyć 10 dag suszonych fig, taką samą ilość białej fasoli, grubej kaszy jęczmiennej oraz szpinaku, jedno jabłko ze skórką.

  • Jak dbać o serce?

  • Co jeść na zdrowe serce?

Jednocześnie należy pamiętać o piciu dużej ilości wody. Dziennie powinno to być minimum 2 litry różnych płynów.

Czosnek

Jest on znany z wielu zdrowotnych właściwości. Szczególnie jednak polecany dla osób ze schorzeniami serca oraz układu krwionośnego. Przez lekarzy polecany jest ze względu na zapobieganie miażdżycy. Pozwala on bowiem hamować skupianie się płytek krwi oraz obniża poziom tłuszczów.

Czerwone wino

Czerwone wino jest jedynym alkoholem zalecanym dla osób z chorobami serca. Zawiera antyoksydanty, które działają przeciwrodnikowo. Dzięki temu serce starzeje się wolniej.

Ryby

Skutecznie obniżają poziom złego cholesterolu w organizmie. Dlatego też zaleca się spożywanie ryb dwa razy w tygodniu. Szczególnie polecane są makrela, łosoś i sardynki ze względu na zawarty w nich kwasy omega-3.

Ciemna czekolada

Dziennie można zjeść jedną lub dwie kostki. Zjadanie jej w ograniczonych ilościach z pewnością nie zaszkodzi wadze a z pewnością pomoże poprawić krążenie krwi w naczyniach krwionośnych. Zapobiega ona również zawałom serca redukując ryzyko zakrzepów.

Zielona herbata

Zawarte w herbacie flawonoidy rozszerzają naczynia krwionośne ułatwiając tym samym transport tlenu do poszczególnych organów.

Warzywa i owoce

Do diety warto włączyć dziennie około pół kilograma owoców lub warzyw.

Chude mięsa

Osoby zmagające się z chorobami serca powinny unikać tłustych potraw. Tłuszcz ‘zapycha’ żyły prowadząc do zawału. Dlatego też w diecie powinno pojawić się chude mięso oraz tłuszcze roślinne.

Zdrowe przekąski

Jeżeli zgłodniejemy między posiłkami, nie sięgajmy po słodycze lub dania typu Fast food. Najlepiej przekąsić bakalie: rodzynki, orzechy, migdały, suszone owoce.

Zioła zamiast soli

Sól obciąża organizm, dlatego można ją zastąpić przyprawami oraz świeżymi ziołami. Wzbogaci to smak potraw i będzie dodatkowo zdrowe.

Zbilansowana dieta powinna być różnorodna. Dlatego dwa lub trzy razy w tygodniu warto przygotować posiłek na bazie świeżych warzyw. W okresie wczesnowiosennym pojawiają się nowalijki, które mogą urozmaicić monotonną dietę zimową. Warto przygotowywać również posiłki na parze, aby cenne składniki i minerały pozostały w warzywach. Gotowane w wodzie, mają mniej właściwości zdrowotnych.

 

serce błonnik dieta zdrowie zielona herbata układ kwrionośny wino

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach