33 057 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Czy wiesz jakie błędy popełniasz podczas robienia brzuszków? Prezentujemy 5 podstawowych błędów.

Czy wiesz jakie błędy popełniasz podczas robienia brzuszków? Prezentujemy 5 podstawowych błędów.Czy wiesz jakie błędy popełniasz podczas robienia brzuszków? Prezentujemy 5 podstawowych błędów.

Robisz brzuszki ale myślisz, że są to tylko zwykle skłony, których nie da się wykonywać nieprawidłowo? Niestety jesteś w błędzie. Robinie brzuszków też ma swoje zasady. Ich niepoprawne wykonywanie może przynieść odwrotny skutek i zamiast pięknie uformowanego brzucha, osiągamy naderwane mięśnie czy bóle w plecach. Zwykle nie jesteśmy świadomi tego, że źle wykonywanie ćwiczenia mogą odbić się na naszym zdrowiu. Dzięki nam dowiesz się jakie są najczęstsze błędy podczas robienia brzuszków. Przedstawiamy ich 5.

  • Jakie błędy popełniamy podczas brzuszków?

  • Czy brzuszki mogą zaszkodzić?

  1. Zbyt wysokie podciągnięcia.
    Wykonując brzuszki, warto widzieć, że ich główną ideą jest podnoszenie górnej części ciała. W sposób delikatny, utrzymując to samo tempo. Trzeba pamiętać, że zbyt wysokie podnoszenie ciała może powodować niepotrzebny nacisk na mięsień prosty brzucha i staw biodrowy. Aby uniknąć bólu mięśni, przyciskaj żebra do pępka, a klatkę piersiową podnieś zaledwie o kilka centymetrów. Taki skłon zupełnie wystarcza aby napiąć mięśnie i wyrzeźbić sobie mięśnie brzucha.
  2. Za szybkie tempo skłonów.
    Mylne jest pojęcie, że szybkie wykonywanie brzuszków przyspieszy uzyskanie idealnej formy. Najlepsze rezultaty osiągniesz przy zwolnionych ruchach. Zbyt szybkie skłony powodują, że siła jaką wykonujesz jeden skłon, stanie się twoją siłą rozpędu, a nie tą, pochodzącą z pracy mięśni. Co gorsza - zbyt szybkie podnoszenie ciała z podłogi może doprowadzić do przeciążenia stawów i nabawienia się urazu kręgosłupa. Podczas wykonywania brzuszków pamiętaj, że muszą być regularne i powolne, a przed każdym kolejnym skłonem, poleż chwilę na podłodze w pozycji początkowej.
  3. Gwałtowne podrywanie szyi.
    Robienie brzuszków i wspomaganie się przy tym rękami to najczęściej popełniany błąd. Mając ręce proste, wyciągnięte w kierunku kolan powodujesz gwałtowne podrywanie szyi, co może skutkować bólem i naciągnięciem mięśni. Jeśli nie potrafisz inaczej wykonywać takich ćwiczeń, włóż pod brodę i przyciśnij do klatki piersiowej piłeczkę tenisową, nie pozwól aby wypadła podczas skłonów, a ręce ułóż na klatce piersiowej.
  4. Za szybkie opadanie.
    Aby osiągnąć idealny, płaski brzuch należy tak samo idealnie wykonywać skłony jak i powroty do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, że ćwiczenia muszą być wykonywane w zwolnionym tempie. Tempo skłonu i powrotu na „ziemię” musi być takie samo. To należy zawsze kontrolować. Tak więc skłon wykonuj powoli, a zanim powrócisz, zatrzymaj się na chwilę w momencie maksymalnego punktu skłonu. Opadając, nie kładź całych pleców na podłogę, tylko najbardziej jak to możliwe, zbliż się do niej ale nie dotykaj. Pozwoli to na stałe napięcie mięśni i ich ciągłą pracę.
  5. Wstrzymanie oddechu podczas ćwiczeń.
    Na sam koniec spawa najważniejsza. Podczas wykonywanych ćwiczeń nie wstrzymuj oddechu! Przyniesie ci to więcej szkód niż korzyści, ponieważ twój organizm nie otrzymuje wówczas tlenu, a po zakończeniu ćwiczeń będziesz czuł się tylko gorzej. Zawsze oddychaj regularnie podczas robienia brzuszków, a zobaczysz, że nie będą dla ciebie zbyt dużym wysiłkiem. Poza tym jeżeli podczas skłonów będziesz normalnie oddychał, twoje mięśnie będą zaktywowane do wykonania silniejszego napięcia.

Prawdą jest, że wykonywanie brzuszków to najlepszy sposób napinania wszystkich mięśni znajdujących się wokół jamy brzusznej. Ich poprawne wykonywanie nie tylko pozwoli ci na osiągniecie wymarzonego „sześciopaku” ale również pod względem zdrowotnym odczujesz same pozytywy.

 

 

ćwiczenia na brzuch brzuszki prawidłowe skłony błędy
Komentarze
Dodano: 09 Maj 2016
Autor: Justyna
Ocena:
Tak, zgadzam się w 100%. Robienie brzuszków to nie bułka z masłem, szczególnie dla początkujących. Spotykam się z tym na co dzień, jestem instruktorką fitness.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 057 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach