34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Czy to zespół przewlekłego zmęczenia? Poznaj 9 rad dla osób stale odczuwających zmęczenie!

Czy to zespół przewlekłego zmęczenia? Poznaj 9 rad dla osób stale odczuwających zmęczenie!Czy to zespół przewlekłego zmęczenia? Poznaj 9 rad dla osób stale odczuwających zmęczenie!

Nieustępliwe zmęczenie i problem z zaśnięciem. Czasem w połączeniu z wszech obezwładniającą apatią, jak również z poczuciem niemocy bywają najwcześniejszym sygnałem nowotworów. Symptomy te wraz z połączeniem bólów mięśni czy problemami z koncentracją, mogą wskazywać na zespół przewlekłego zmęczenia (ZPZ). Choroba ta dotyczy coraz większego grona społeczeństwa, konsekwentnie pretenduje do miana choroby cywilizacyjnej.

  • Co to jest ZPZ?

  • Jak radzić sobie ze zmęczeniem?

Towarzystwo Internistów Polskich, zaleca by w przypadku powtarzania się wcześniej wymienionych dolegliwości, poddać się badaniom profilaktycznym, szczególnie z tego powodu, iż mogą dotyczyć ukrytej choroby. Poza tym część lekarzy nie uznaje tego schorzenia.

Jeśli nie ZPZ, to co?

Winnymi podobnych objawów bywają dość popularne problemy od cukrzycy typu drugiego, anemii, zaburzeń funkcjonowania tarczycy, po niewydolność nerek lub zapalenie wątroby. Warto pozwolić by na wstępie wykluczył je lekarz, ponieważ mnóstwo schorzeń rozwija się w sposób niejawny i tylko skrajny brak energii może je sugerować.

Niedosypianie, przemęczenie, brak czasu, chęci i sił na wysiłek fizyczny, nie służą kondycji naszego organizmu. Choć współczesny styl życia jest stresujący, nie powinniśmy lekceważyć dolegliwości, tylko z tego powodu, że wydają się być bez znaczenia.

Rady dla osób stale odczuwających zmęczenie!

  1. Zacznij dzień od sycącego śniadania. Nie bez powodu mówi się, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia.
  2. Zadbaj o optymalną porcję witaminy B i C każdego dnia, możesz posiłkować się suplementami. Niedobory tych składników mineralnych, skutkują właśnie brakiem sił.
  3. Wyeliminuj, a przynajmniej ogranicz spożycie kawy i herbaty. Przede wszystkim, dlatego że kawa wypłukuje magnez niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Możesz alternatywnie wprowadzić do posiłku szklankę soku pomarańczowego, dzięki któremu ułatwisz organizmowi przyswajanie żelaza, prócz tego już na starcie dostarczysz witaminę C.
  4. Wysypiaj się, kładź się do łóżka przynajmniej na dwie godziny przed północą, gdyż wtedy sen jest najefektywniejszy.
  5. Temperatura w mieszkaniu nie powinna być przesadnie wysoka, gdyż sprawia, że będziemy czuć się sennie.
  6. Zaczerpnij głębokich, nieśpiesznych oddechów. Pozwolą one wypełnić tlenem całą pojemność płuc, tchną w nas energię.
  7. Myśl optymistycznie, wedle słów Stanisława Lema - „bądź dobrej myśli, bo po co być złej?“
  8. Nie pozwalaj sobie popaść w rutynę, która rodzi zmęczenie.
  9. Przeznacz na interesującą cię dziedzinę sportu przynajmniej 30 minut dwa razy w ciągu tygodnia. Nie ważne, czy wybierzesz rolki, bądź rower. Po prostu rusz się z domu.
brak energii chroniczne zmęczenie brak sił zespół przewlekłego zmęczenia zpz problemy ze zdrowiem ukryte objawy
Komentarze
Dodano: 13 Maj 2016
Autor: Ewelina
Ocena:
U mnie ciągłe zmęczenie było spowodowane pracą i rutyną, a lekarstwem okazał się żeń- szeń. Odkąd stosuję Gold żeń– szeń complex mam mnóstwo energii i siły przez cały dzień, nie czuje już senności pomimo odpowiedniej dawki snu, znużenie też zniknęło.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach