34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Czy na pewno wiesz co jesz?

Czy na pewno wiesz co jesz?Czy na pewno wiesz co jesz?

Żyjemy w czasach niedożywionych grubasów. Paradoks? Niestety nie. Jemy szybko, dużo i nie bardzo właściwie wiemy co. Sięgamy po szybkie dania, potrawy instant, unikamy warzyw, pijemy przetworzone napoje.  Sami zapewniamy sobie nadwagę, alergie, migreny, problemy żołądkowe. Zaczynamy być narodem otyłych anemików. Z czego to wynika i jak zachować zdrowie, odżywiać się racjonalnie i smacznie a przede wszystkim zdrowo?

  • Czego nie jeść?

  • Na co zwracać uwagę czytając etykiety?

Nie bądź śmietnikiem!

Czy zjadając codzienne posiłki zastanawiasz się co wkładasz do żołądka i jakie spustoszenie w twoim organizmie sieje przetworzona żywność? Powodem wielu naszych dolegliwości, nadwagi, osteoporoza">osteoporozy jest nieprawidłowe odżywianie.  Już nawet kilkuletnie dzieci nie jadają śniadań, szerokim łukiem omijają warzywa i owoce zamieniając je na pączki czy chipsy. Nasze posiłki są tłuste, pełne węglowodanów, całkowicie pozbawione witamin i składników mineralnych istotnych dla naszego zdrowia.

Pułapka – szybko, tanio i wygodnie!

Podstawową wymówką zawsze jest brak czasu. Żyjemy szybko, dużo pracujemy, dlaczego brak nam czasu dla własnego zdrowia? Zdrowe posiłki zastępujemy pizzą, zapiekankami czy zupkami w proszku. Nawet gdy staramy się kupić coś zdrowego nie do końca czytamy etykiety informujące o składzie. Może się okazać, że jogurcik bogaty w żywe kultury bakterii ma jednocześnie w składzie składniki zapewniające mu długą trwałość, sok zawiera barwnik i naturalny aromat. Dodatkowe chemiczne składniki źle działają na naszą kondycję.

Czym jest żywność wysoko przetworzona?

Żywność  wysoko przetworzona to produkty poddane procesom sterylizacji, liofilizacji, ekstruzji i termizacji. Procesy te nie poprawiają wartości odżywczych, jedynie smak, zapach i wygląd. Wydłużają także znacząco termin ważności. W wyniku tych działań jedzenie traci swoje właściwości odżywcze, giną witaminy.

Jak skutecznie się obronić?

Niestety niezdrowa żywność, czyli wysoko przetworzona jest wszędzie. Może to być nawet pełnoziarnisty tost czy sałatka. Jak dobrze wybierać i nie wpaść w pułapkę. Przede wszystkim  ważne jest, aby dokonując wyboru produktów szukać tych o najmniej skomplikowanym składzie. Nie masz czasu biegać po sklepie, zrób wcześniej listę. Nie chcesz stać pod półką sklepową i czytać etykiet? Sprawdź w internecie. Zupkę instant zastąp zdrową i smaczną zupą ze świeżych warzyw. Pij soki, które sama wyciśniesz. Nie zapominaj o najważniejszym posiłku w ciągu dnia, czyli śniadaniu. Rano masz urwanie głowy? Przygotuj owsiankę wieczorem, rano dodaj jedynie owoce, posłodź miodem. Nic łatwiejszego.

Na co szczególnie zwracać uwagę czytając etykiety?

Ciągle zastanawiasz się jak robić zdrowe zakupy?

Po pierwsze -  sporządź listę, krótka zawsze będzie lepsza.

Po drugie – ważna jest kolejność  produktów. Jeśli kupujesz kawę, to umieść ją na liście przed cukrem.

Po trzecie – zwracaj uwagę na zawartość cukru i substancji słodzących.

Po czwarte – licz kalorie, najwięcej kalorii mają właśnie produkty wysoko przetworzone.

Po piąte – kupując wędliny sprawdzaj procent mięsa, wody i tłuszczu. Najlepsze są oczywiście produkty z dużą ilością mięsa i jak najmniejszą wody i tłuszczu.

zdrowa dieta zdrowe odżywianie zdrowa żywność zdrowe posiłki

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach