33 157 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Co jeść żeby przytyć? Jakie składniki wybierać?

Co jeść żeby przytyć? Jakie składniki wybierać?Co jeść żeby przytyć? Jakie składniki wybierać?

W mediach coraz częściej podnosi się temat diet odchudzających. Niewiele jednak znaleźć można informacji na temat diet, które pozwalają na przybraniu kilogramów. Dieta tego typu jest potrzebna osobom chorym, które mocno straciły na wadze, chorym z zaburzeniami odżywiania, którzy doprowadzi do znacznej utraty wagi lub po prostu osobom, których Body Mass Index – Wskaźnik masy ciała jest zbyt niski. Również sportowcy, szczególnie mężczyźni, pragnący zwiększyć siłę i objętość swoich mięśni najpierw powinni przejść na dietę budującą ciało.

  • Jak jeść aby przytyć?

  • Co jeść aby przytyć?

Zwiększenie przyjmowanych kalorii

Najprostszym sposobem na przytycie jest spożywanie większej ilości kalorii w ten sposób, aby stopniowo nabierać na wadze.

Na przykład kobieta w wieku 30 lat, o wadze 50 kg i wzroście 175 cm, uprawiająca lekką aktywność fizyczną potrzebuje dziennie około 1 800 kcal aby utrzymać swoją wagę. Nie trudno więc zgadnąć, że według tej formuły kobieta ta powinna spożywać więcej kalorii, aby przytyć. W ten sposób działają również niektóre diety odchudzające – aby schudnąć powinno się spożywać dziennie mnie kalorii niż jest to potrzebne.

Aby przytyć o pół kilo na tydzień kobieta ta powinna spożywać około 2 350 kalorii dziennie. Kalorie te powinny być jednak odpowiednio rozłożone na węglowodany, tłuszcze i białka. I tak powinno się spożywać np. 1 300 kcal węglowodanów, 350 kcal białek i 700 kcal tłuszczy.

Jak jeść, aby przytyć?

Większe posiłki należy rozłożyć na parę mniejszych. Dziennie powinno się spożywać około 5-6 posiłków. Na pobudzenie apetytu można dodatkowo wypijać zioła lub soki. Ważne jest również, aby nie zapominać o spożywaniu owoców, które dostarczą odpowiednich ilości witamin oraz mikro- i makroelementów.

Lepiej również zjadać potrawy gotowane na parze, a mniej potrawy smażone. Są one znacznie lepiej strawne, a przy tym nie wywołują problemów z trawieniem.

Co jeść, aby przytyć?

  • Najlepiej wybierać potrawy bogate w węglowodany: makarony, kluski, czy białe pieczywo, dzięki temu łatwo przybiera się na wadze
  • Warto również wypijać tłuste mleko, lub przygotowywać płatki do mleka lub słodkie musli
  • Słone potrawy sprawią, że jesteśmy bardziej spragnieni. Jedna szklanka kolorowego gazowanego napoju jest bardzo kaloryczna, jednak jedna szklanka dziennie nie zaszkodzi, a pozwoli wypełnić potrzebny limit spożywanych kalorii
  • Z potraw można przygotować jajka na twardo, jajecznicę, kurczaka w panierce, schabowe, ziemniaki (są kaloryczne, dobrze wpływają na podwyższenie wagi)
  • Do obiadów zawsze należy dodawać świeże sałatki i zdrowe surówki
  • Nie wolno ograniczać spożywania owoców i warzyw; lepiej wybrać świeże jabłko, zamiast batonika
  • Warto również spożywać wszelkiego rodzaju jogurty, serki naturalne, twarożki
  • Bardzo dobre dla podwyższenia wagi w zdrowy sposób są ryby. Zawierają w sobie dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych i sporo zdrowego białka
  • Z owoców warto wybierać np. owoce suszone, awokado lub banany. Są one wysoce kaloryczne (jeden banan ma np. ok. 70 kcal), a przy tym w pełni zdrowe i bogate w witaminy
dieta odżywianie węglowodany kalorie tycie

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 157 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach