40 991 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 753 produktów w 204 kategoriach

Co jeść, gdy potrzebna ci pomoc w stresie?

Co jeść, gdy potrzebna ci pomoc w stresie? Co jeść, gdy potrzebna ci pomoc w stresie?

Kiedy jesteś w stresie, zdrowe odżywianie to prawdopodobnie ostatnia rzecz, o której myślisz. Zmień to, bo odpowiedni jadłospis może złagodzić twoje napięcie. Poznaj produkty, po które warto sięgać podczas nerwówki.

Pierś z indyka

W mięsie indyka znajduje się tryptofan. Ten aminokwas uczestniczy w wytwarzaniu serotoniny, zwanej hormonem szczęścia. Inne pokarmy bogate w tryptofan to orzechy, tofu, ryby, soczewica, owies, fasola i jajka.

Nasiona

Siemię lniane, nasiona słonecznika i pestki dyni są dobrymi źródłami magnezu. „Pierwiastek życia” pomaga złagodzić depresję, zmęczenie i drażliwość. W nasionach znajdziesz też witaminy z grupy B, które m.in. pozytywnie wpływają na nastrój.

Płatki owsiane

Węglowodany pomagają w wytwarzaniu serotoniny. Jednak zamiast „łagodzić” stres słodyczami, wybieraj produkty zawierające węglowodany złożone, takie jak np. płatki owsiane. Stres może wpływać na wzrost poziomu cukru we krwi, a produkty z węglowodanami złożonymi nie będą dodatkowo go podnosić.

Łosoś

Zawarte w łososiu, sardynkach czy śledziach kwasy tłuszczowe omega-3 działają korzystnie na samopoczucie. Mają właściwości przeciwzapalne, które mogą pomóc przeciwdziałać negatywnym skutkom hormonów stresu. Zalicza się do nich adrenalinę i kortyzol.

Owoce jagodowe

Przeciwutleniacze znajdujące się w owocach jagodowych pomagają mózgowi w produkcji dopaminy, która ma znaczenie dla funkcji pamięci i nastroju. Ponadto walczą z wolnymi rodnikami i wzmacniają odporność. Jest ona krytyczna dla przeciwstawienia się stresowi.

Zielone warzywa

Brokuły, brukselka, szpinak czy sałata to źródła m.in. kwasu foliowego, który pomaga zachować spokój. Wykazano, że osoby z odpowiednim poziomem tej witaminy w organizmie są mniej narażone na depresję.

Nerkowce

Orzechy nanercza zachodniego to następny „lek” na stres. Są bogate w cynk – składnik mineralny, który może pomagać w zmniejszaniu lęku. Nerkowce zawierają też witaminy z grupy B, dobre kwasy tłuszczowe i białko.

Awokado

Jest bogate m.in. w potas i witaminy z grupy B, które mogą pomóc w łagodzeniu lęku. Na długo syci, co pozwala zapobiegać sięganiu po niezdrowe przekąski i „zajadaniu” stresu.

Pistacje

Zawierają m.in. zdrowe tłuszcze, błonnik, przeciwutleniacze i witaminy z grupy B. Mają korzystny wpływ na serce – pierwszą ofiarę ciągłego stresu. Ponadto już samo łuskanie pistacji działa uspokajająco.

Ciemna czekolada

Poprawia nastrój. Może obniżyć poziom hormonów stresu i ciśnienie krwi. Wybieraj czekoladę, która zawiera co najmniej 70% kakao. I pamiętaj, aby jeść ją na kostki, a nie na tabliczki!

Więcej na: http://vitabuerlecithin.pl/lek-uspokajajacy/

stres dieta na stres

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 40 991 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 753 produktów w 204 kategoriach