32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Chodzisz na fitness? Poznaj 10 najczęstszych błędów popełnianych na treningach.

Chodzisz na fitness? Poznaj 10 najczęstszych błędów popełnianych na treningach.Chodzisz na fitness? Poznaj 10 najczęstszych błędów popełnianych na treningach.

Wiele z osób, które regularnie chodzą na fitness uskarża się, że mimo intensywnego treningu ćwiczenia nie przynoszą zamierzonych efektów. Dlaczego tak się dzieje? Bardzo często przyczyną takiego stanu rzeczy są błędy leżące po stronie samego ćwiczącego. Niewiedza i niewłaściwe podejście mogą zniwelować całą włożoną w treningi pracę.

  • Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia Fitness?

  • Jakie błędy popełniamy podczas fitnessu?

Poniżej przedstawiamy najczęstsze błędy, jakie popełniamy chodząc na fitness. Ich wyeliminowanie powinno znacznie poprawić efektywność ćwiczeń.

  1. Brak rozgrzewki i ćwiczeń rozciągającychmięśnie należy rozciągać zarówno przed, jak i po treningu. Rozgrzewka to etap konieczny, gdyż bez niej narażamy się na kontuzję lub bolesny uraz. Odpowiednie rozgrzanie się jest potrzebne, aby organizm miał zapewnioną należytą ilość tlenu. Pamiętaj! 5 minut rozgrzewki to absolutne minimum.
  2. Niedbałość w wykonywaniu ćwiczeń – jeśli już się za coś bierzemy, to róbmy to dobrze. W przeciwnym razie szkoda naszego czasu i wysiłku. Robiąc coś „po łebkach” możemy jedynie oszukiwać samych siebie, że ćwiczymy i zyskać wyłącznie lepsze samopoczucie.
  3. Niesystematyczność – gdy będziemy ćwiczyć bardzo intensywnie, ale treningi będą rzadkie, to efekty będą krótkotrwałe i narazimy się na niepożądany efekt jo-jo.
  4. Nadgorliwość – zbytnia przesada w ilości i częstotliwości ćwiczeń jest równie szkodliwa, jak niesystematyczność. Przekonanie, że im intensywniejszy trening, tym szybsze spalanie tłuszczu jest złudne. Prowadzi do przeforsowania się, bólu i niepotrzebnych kontuzji zapalonych sportowców.
  5. Niecierpliwość – jak głosi stara mądrość ludowa: „bez pracy nie ma kołaczy”. Nie można oczekiwać, że po kilku tygodniach na siłowni rezultaty powalą nas na kolana. Odpowiednią sylwetkę trzeba długo i systematycznie wypracowywać. Innej możliwości nie ma.
  6. Ćwiczenie tylko wybranych partii mięśni – przez co trening jest monotonny i można szybko się wypalić. Wynika to chyba z kompleksów: nie jesteśmy zadowoleni z jakiejś konkretnej części ciała i na siłę staramy się doprowadzić ją do ideału, zapominając o wszystkim innym.
  7. Wieczorne treningi – choć wielu z nas najłatwiej wygospodarować trochę czasu pod koniec dnia, to warto pamiętać, że tkankę tłuszczową najłatwiej spala się rano. Tłuszcz jest bowiem magazynowany w nocy, gdy śpimy.
  8. Brak nawodnienia organizmumięśniom do pracy potrzebne są płyny. Nie można zapominać o wodzie lub napojach izotonicznych podczas treningu, bo bez nich nabawimy się bólu i drgawek.
  9. Używanie sprzętów bez ich dopasowania pod siebie – sprzęt obecny w siłowni trzeba dostosować do własnej sylwetki oraz wagi. W przeciwnym razie ćwiczenia będą nieefektywne i mogą wywołać kontuzję. Warto poprosić pracownika o pomoc w tej kwestii.
  10. Nieodpowiednie obuwie – panuje powszechne przekonanie, że do treningów stosuje się ogólnie rzecz ujmując uniwersalne obuwie sportowe. To błąd. Powinno się zwracać uwagę na odpowiednią podeszwę butów. Są specjalnie dostosowane na przykład do biegania, do aerobiku. Dzięki nim zmniejszymy ryzyko poważnych urazów ortopedycznych.
mięśnie ćwiczenia trening siłownia Odżywki dla sportowców kondycja fitness
Komentarze
Dodano: 11 Sierpień 2016
Autor: Ewa
Ocena:
Ja też znajduję czas dopiero wieczorem, ale to nie jest mój jedyny problem z tego co widzę.
Odpowiedź
Dodano: 09 Maj 2016
Autor: Ilona
Ocena:
Nie miałam pojęcia, że tłuszcz najłatwiej zrzucić rano. Oczywiście sama ćwiczę wieczorami.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach