35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Błonnik pomoże w odchudzaniu!

Błonnik pomoże  w odchudzaniu!Błonnik pomoże w odchudzaniu!

Ten składnik diety, chociaż rozpowszechniony na rynku spożywczym i farmaceutycznym nadal  nie  jest wykorzystywany przez konsumentów. A to już wielki błąd. Minęły bowiem czasy, gdzie uważano go za składnik nieposiadający żadnej wartości. Bo o ile wartości odżywczej nie  ma, to posiada wartość oczyszczającą organizm z toksyn.

Błonnik to  kompleks  zróżnicowanych i wielorodnych  składników wszystkich  roślin, który nie podlega procesowi trawienia przez organizm ludzki. I zadając  sobie pytanie – Co zatem wnosi do mojej diety – okazuje się że nic nie wiesz na jego zbawienny wpływ chociażby w procesie odchudzania!

  • Co to jest błonnik?

  • Co daje błonnik w diecie?

Celuloza, pektyna i lignina to  tylko niektóre składniki, które  wchodzą w jego skład. Budowa  tego włókna pomaga na idealne oczyszczenie naszych jelit. W momencie, gdy  błonnik dostaje się do przewodu pokarmowego rozpoczyna  swoją  naturalną pracę, czyli wchłanianie w swoją  gąbczastą strukturę wszystkich toksyn, które zalegają w jelitach i uniemożliwiają ich drożność. Dzięki temu wyłapuje cząsteczki nie przyswojone przez organizm lub w nim odkładające się. Przez  swoje właściwości poprawia perystaltykę jelit i wzmaga ich działanie nawet trzykrotnie. Dlatego zalecany jest przede wszystkim dla osób, które mają problem  z  regularnym wypróżnianiem.

Prawidłowa praca jelit jest jednym z najważniejszych etapów odchudzania. Efekty   idealnej sylwetki  można zobaczyć nie tylko po diecie i ćwiczeniach ale i po sposobie i jakości trawienia  tego, co  jemy. Bo  przecież nawet najlżejsza dieta  może okazać się niewystarczająca, gdy nasz organizm nie będzie  trawił tego, co otrzyma.

Błonnik zapycha!

Zapycha i to w najlepszym tego słowa znaczeniu. Kiedy jego suchy kawałek   dostaje się do  żołądka rozpoczyna  pęcznieć pod wpływem wody i  soków znajdujących się  w nim. Dzięki temu  do naszego mózgu zostaje wysłana informacja dotycząca tego, że  zaspokoił on potrzebę jedzenia i łaknienie. Co prawda kłamstwo ma krótkie nogi, ale w tym przypadku działa, ponieważ nie zależy nam na  utrzymaniu uczucia sytości przez  cały dzień, lecz najwyżej przez  3-4 godziny. I w tej kwestii  błonnik  nie ma sobie równych. Nie posiadający wartości kalorycznych nie powinien zaszkodzić.

Błonnik to przekąska a nie danie główne!

Jedz go  rozsądnie. Dzienne zapotrzebowanie nie powinno przekraczać  40g dla dorosłej osoby. Należy też przypomnieć, że  przy suplementacji organizmu błonnikiem wskazane jest picie ok  1 litra wody dziennie więcej, ponieważ ma on tendencję do jej wchłaniania. Nie można zatem doprowadzić organizmu do  skrajnego wyczerpania, co jest następstwem odwodnienia.

Źródła błonnika

Znajdziesz go przede wszystkim w owocach i warzywach – zarówno tych  z działki jak i egzotycznych. Jego duże  pokłady występują w roślinach strączkowych, otrębach i mieszankach zbóż. Warto więc  jadać pieczywo razowe. Dla miłej oku sylwetce zaprzyjaźnij się z pełnoziarnistym musi oraz niełuskanym ryżem i wszystkimi rodzajami kaszy.

 

błonnik odchudzanie rola błonnika w odchudzaniu czy warto jeść błonnik błonnik a odchudzanie zapotrzebowanie na błonnik błonnik na diecie

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach