33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Błonnik jabłkowy - naturalny w owocach i suplementach diety!

Błonnik jabłkowy - naturalny w owocach i suplementach diety!Błonnik jabłkowy - naturalny w owocach i suplementach diety!

Błonnik pokarmowy jest jednym z niezbędnych elementów, które zawierają się w codziennej, zbilansowanej diecie. Osoby, które są w trakcie odchudzania albo dopiero planują zrzucenie zbędnych kilogramów powinny spożywać błonnik częściej niż osoby z unormowaną wagą ciała. Odchudzanie i dieta to czas, w którym błonnik może niezwykle pomóc w oczyszczeniu organizmu. Naturalnie błonnik odnaleźć można w wysokich stężeniach w jabłkach, których w Polsce produkuje się niezwykle dużo, a przez to są to owoce ogólnodostępne i tanie.

  • Co to jest błonnik?

  • Co zawiera błonnik?

Czym jest błonnik?

Jest to substancja niezbędna w diecie każdego dorosłego człowieka, jak również i dziecka. Osoby odchudzające się powinny spożywać błonnika więcej z powodu dużego zapotrzebowania na zwiększenie i przyspieszenie metabolizmu organizmu. Błonnik składa się z wielu pomniejszych składników, których lista wciąż rośnie – ostatnio dodano do listy składników np. chitynowe pancerzyki. Ogólnie błonnik składa się z elementów nierozpuszczalnych i rozpuszczalnych w wodzie. Tylko odpowiednie wyważenie jednych i drugich elementów w jego składzie daje najlepszy efekt odchudzający i dietetyczny: właśnie taki idealny skład posiada błonnik jabłkowy.

Elementy rozpuszczalne, przykłady:

  • Pektyny
  • Gumy
  • Śluzy roślinne

Elementy nierozpuszczalne, przykłady:

  • Celuloza
  • Lignina
  • Krzemionka

Dlaczego błonnik jest tak ważny?

Błonnik usprawnia funkcje przewodu pokarmowego, pozwala na szybsze spalanie kalorii i spożytych pokarmów. Dodatkowo błonnik pomaga w zmniejszeniu wchłaniania tłuszczy oraz cholesterolu. Przy tym również spowalnia rozkład węglowodanów w przewodzie pokarmowym, dzięki czemu nie zostają one od razu „przerobione” na tkankę tłuszczową.

Dodatkowo błonnik pokarmowy działa lekko przeczyszczająco poprzez przyspieszenie metabolizmu oraz przyspieszenie trawienia i perystaltyki jelit. Dodatkowym plusem dla osób odchudzających jest fakt, że błonnik jabłkowy pęcznieje w żołądku przez co zmniejsza się na dłuższy czas ssące uczucie głodu.

Błonnik jabłkowy

Wybór jabłek, jako źródła błonnika to doskonały sposób na urozmaicenie swojej diety. W sklepach znajdziemy wiele różnych odmian jabłek, w tym jabłka takie, jak: Antonówka, Papierówka, Pink Lady, Gala czy Lobo. Wszystkie z nich zawierają odpowiednie ilości błonnika jabłkowego, a dodatkowo posiadają odmienne smaki i aromaty: każdy może wybrać jabłko odpowiednie dla siebie!

Oczywiście, błonnik jabłkowy można zakupić również w aptece w formie błonnika suplementarnego, czyli suplementu diety. Zazwyczaj w postaci proszku do rozpuszczania w wodzie. Jest to wysokiej jakości błonnik wyizolowany z jabłek, mający równie dobre efekty, co błonnik naturalnie występujący w tych owocach.

Co jeszcze musisz wiedzieć?

  • Dziennie spożywaj od 20 do 40 g błonnika – są to zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia
  • Kupując błonnik jabłkowy z apteki dziennie spożywaj 1 łyżeczkę suplementu rozmieszaną z wodą
błonnik dieta suplementy diety jabłka błonnik jabłkowy

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach