34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

9 rad dla osób rozpoczynających przygodę z siłownią. Jak dobrze się do tego przygotować ?

9 rad dla osób rozpoczynających przygodę z siłownią. Jak dobrze się do tego przygotować ?9 rad dla osób rozpoczynających przygodę z siłownią. Jak dobrze się do tego przygotować ?

Siłownia to nie tylko i wyłącznie ćwiczenia. Aby były one skuteczne, należy je połączyć z kilkoma elementami, które sprawią, że będą one efektywne. Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z siłownią często popełniają kilka podstawowych błędów. Poniżej kilka rad dla tych początkujących.

  • Co zabrać na siłownię?

  • Jak często trenować na siłowni?

  1. Co zabrać?
    Konieczne jest ubranie na zmianę, czyli jakieś wygodne buty, koszulka i spodenki. Nie można zapomnieć o piciu, najlepiej wodzie niegazowanej. Przyda się równeiż ręcznik do wycierania potu i do kładzenia go na kolejnych maszynach. Jeżeli nastawiamy się na ćwiczenia typowo siłowe, powinniśmy zabrać również rękawiczki podobne do tych do jazdy na rowerze. Pozwolą na uniknięcie odcisków.
  2. Co pić?
    Podstawą jest woda niegazowana. Jeżeli zabierzemy ze sobą wodę gazowaną, wówczas gaz wywoła głód, woda smakowa również nie jest wskazana.
  3. Kiedy trenować?
    Pora treningów w dużej mierze uzależniona jest od naszych codziennych obowiązków, jak na przykład praca. Jeżeli jednak siłownia jest dla nas jedynie miejscem rekreacyjnym, wówczas pora ćwiczeń nie ma dużego znaczenia i możemy ćwiczyć o wybranej wolnej porze dnia. Jeżeli jednak chcemy widocznie poprawić sylwetkę, wtedy siłownię najlepiej odwiedzić w późniejszych porach dnia, no. Po drugim posiłku.
  4. Co należy jeść przed treningiem?
    Z pewnością nie możemy jeść dużo przed treningiem, ponieważ ćwiczenia nie będą nam wtedy „szły”. Nie wolno również nic nie jeść. Najlepszym rozwiązaniem jest lekka przekąska w małych ilościach. Jeżeli na siłownie jednak wybieramy się, aby walczyć z nadwagą, wtedy wskazane jest ćwiczenie na czczo, ponieważ wtedy podczas ćwiczeń tkanka tłuszczowa spala się najszybciej.
  5. Co należy jeść po treningu?
    W ciągu godziny od zakończenia treningu powinniśmy koniecznie coś zjeść, wtedy ćwiczenia będą efektywniejsze. Wskazany jest drób, mięso wołowe lub ryby. Nie może zabraknąć również warzyw, które są bardziej zalecane od owoców, które zawierają cukry proste.
  6. Jaki plan ćwiczeń?
    Na początek konieczna jest rozgrzewka, najlepiej na rowerku lub bieżni. Po rozgrzewce możemy przejść do ćwiczeń siłowych. Po nich czas na tzw. trening cardio, czyli ćwiczenia wytrzymałościowe. Ćwiczenia cardio można przeprowadzić na tych samych urządzeniach co rozgrzewkę, jednak tutaj powinny one być dłuższe i bardziej intensywne.
  7. Jak jeść na co dzień?
    Ważne, aby w ciągu dnia zjeść 5 posiłków dziennie w odstępach 2-2,5 godziny. Należy zrezygnować również z tłuszczów, ziemniaków oraz białego pieczywa.
  8. Jak długi powinien być trening?
    Najlepszym rozwiązaniem jest trening trwający godzinę, maksymalnie półtorej. Wówczas na rozgrzewkę należy poświęcić 10 minut, następnie 40 minut na ćwiczenia siłowe i około 30 minut na trening cardio.
  9. Jak często trenować?
    W ciągu tygodnia można trenować trzy razy. Należy pamiętać, że tych samych ćwiczeń nie powinniśmy wykonywać codziennie. Wyjątkiem są ćwiczenia cardio.
ćwiczenia trening siłownia jak ćwiczyc ćwiczenia na siłowni pierwszy raz na siłowni
Komentarze
Dodano: 09 Maj 2016
Autor: Aneta
Ocena:
Fajny artykuł. Poszłam właśnie do nowej pracy i mam kartę darmowego wstępu na fitness, trochę się dowiedziałam, co i jak.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach