34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

8 zasad szybkiego metabolizmu! Dowiedz się, jak łatwiej schudnąć mimo niesprzyjających czynników!

8 zasad szybkiego metabolizmu! Dowiedz się, jak łatwiej schudnąć mimo niesprzyjających czynników!8 zasad szybkiego metabolizmu! Dowiedz się, jak łatwiej schudnąć mimo niesprzyjających czynników!

Mężczyźni łatwiej od pań spalają kalorie. Czynniki odpowiedzialne za funkcjonowanie metabolizmu, mogą być różne, jednakże na pociechę każdy z nas może wprowadzić do swego życia zmiany, które przyśpieszą tempo chudnięcia.

Na spadek metabolizmu narażone są osoby, które przekroczyły 40. rok życia. Dowiedz się, jak zaradzić wolnej przemianie materii, której winne są geny, wiek i płeć.

  • Jak przyspieszyć metabolizm?

  • Czy szybka przemiana materii jest dobra?

Szybszy metabolizm - klucz do szczupłej sylwetki

  • Woda jest niezbędna dla procesu spalania kalorii. Chcąc utrzymać metabolizm w formie powinniśmy spożywać przynajmniej osiem szklanek tego napoju dziennie. W przeciwnym razie metabolizm zwolni i odchudzanie będzie nieefektywne, albo posiadając już szczupłą sylwetkę przy nawet niewielkim odwodnieniu łatwiej utyjemy. Dodatkowym sposobem na nawodnienie ustroju jest spożywanie świeżych warzyw i owoców.
  • U osób przebywających na diecie redukcyjnej wskazana jest zasobna w kofeinę zielona herbata, której spożycie 2-4 szklanek dziennie przyśpiesza spalanie, aż do 17 % więcej kalorii. Podobne korzyści czerpiemy z kawy.
  • Skutecznym sposobem na zwiększenie tempa metabolizmu jest odpowiedni trening. Najczęściej dla osiągnięcia tego celu zaleca się jogging i intensywny aerobik, dzięki któremu błyskawicznie redukujemy tłuszcz.
  • Praca nad mięśniami jest wskazana dla każdego z nas. Jak wiadomo, osoby bardziej umięśnione, nawet podczas wypoczynku spalają więcej kalorii. U przeciętnej osoby 1 g tłuszczu spala 2 kalorie w ciągu dnia, natomiast u umięśnionej, aż 6 kalorii. Także po świeżo przeprowadzonym treningu efektywność metabolizmu wzrasta.
  • Niewskazane są napoje energetyczne. Mimo iż zawarta w nich tauryna wspomaga redukcję tłuszczu, a kofeina działa jak zastrzyk energii, tego rodzaju napoje bywają winne odczuwanemu przez nas zaniepokojeniu, trudnościom w zasypianiu, a także podnoszą ciśnienie.
  • Częste, lekkie posiłki to podstawa. Rzadko jedzone, obfite jedzenie spowalnia tempo przemiany materii. Przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe, niż 4-godzine.
  • Komponuj posiłki tak, aby znalazły się w nich duże ilości białka, które w porównaniu z tłuszczem  czy węglowodanami jest dużo sprawniej trawione. Do codziennego jadłospisu włącz kurczaka, chude mięso, tofu, rośliny strączkowe lub chociaż orzechy i rybę.
  • Dieta niskokaloryczna, która liczy do 1200 kcal dla pań i 1800 dla mężczyzn, może doprowadzić do niedoborów cennych substancji odżywczych oraz przyczynić się do utraty mięśni, co przełoży się na zwolnienie tempa redukcji wagi. Po zakończonej kuracji odchudzającej, najprawdopodobniej odezwie się efekt jojo, dlatego jadłospis powinien być mniej restrykcyjny.
odchudzanie przemiana materii metabolizm spalanie kalorii jak przyspieszyć metabolizm redukcja wagi szybszy metabolizm

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach