34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

8 powodów, dla których witamina D może się nie wchłaniać

8 powodów, dla których witamina D może się nie wchłaniać8 powodów, dla których witamina D może się nie wchłaniać

Na obiad – łosoś i węgorz na przemian. Codziennie. Do śniadania szklanka mleka, a na deser kogel-mogel z kilku jajek. I co? Badania wciąż wykazują niedobory witaminy D3. To… nic dziwnego. Sama dieta – nawet ta najbardziej nastawiona na uzupełnianie braków tego składnika – nie wystarczy. Tej substancji jest po prostu za mało. I co więcej – organizm może jest także dobrze nie wychwytywać z produktów spożywczych. Sprawdź, co utrudnia wchłanianie witaminy D.

  • Na co jest witamina D?

 

Witamina D jest potrzebna

Co ciekawe, witamina D to tak naprawdę nie jeden składnik, a cała grupa. Wśród nich jest znana ze swoich dobroczynnych właściwości witamina D3. Naukowcy udowodnili bowiem, że składnik ten nie tylko dobrze działa na rozwój kości i zębów, ale także wspomaga rozwój mózgu, reguluje gospodarkę naczyniową, wspomaga odchudzanie i znacznie poprawia samopoczucie.

 

Dzienne zapotrzebowanie na witaminę D

Tak wszechstronne działanie niestety ma swoją cenę. Witaminę D3 trudno jest uzupełnić wyłącznie zbilansowaną dietą. Zapotrzebowanie u dorosłych, młodzieży w wieku 11-19 lat, ciężarnych i seniorów wynosi bowiem około 4000 IU (jednostek międzynarodowych) dziennie. U otyłego dorosłego, wartość ta wzrasta do 10000 IU! Noworodki do prawidłowego rozwoju potrzebują 1000 IU. Tymczasem 100 ml mleka krowiego ma zaledwie 1,2 IU; 100 gram żółtego sera – około 15 IU; gotowany łosoś – 540 IU na 100 gram.


A przecież ciężko żywić się tymi produktami codziennie. Monotonna dieta w końcu także jest szkodliwa. Co więcej, jej wchłanianie także może być zaburzone. Oto najczęstsze powody:

  • Stosowanie środków przeczyszczających
  • Picie alkoholu
  • Choroby zaburzające wchłanianie tłuszczy
  • Długotrwała dieta niskotłuszczowa
  • Starzenie się skóry
  • Zanieczyszczanie powietrz
  • Używanie filtrów przeciwsłonecznych
  • Kortykosteroidy, czyli naturalne hormony kory nadnerczy

Suplementacja witaminy D jest niezbędna

Sposobem na uzupełnienie niedoborów witaminy D jest zatem suplementacja specjalistycznymi preparatami. Najlepiej, jeśli ta będzie zawieszona w oleju – tłuszcze wspomagają bowiem przyswajanie tego składnika.


Więcej porad dotyczących zachowania dobrego zdrowia przeczytasz na www.vitrumd3.pl.

 

witamina D
Komentarze
Dodano: 26 Wrzesień 2016
Autor: Roksana
Ocena:
Dziewczyny a jakie mogą być objawy> Skąd wiecie że macie niedobór witaminy D?
Odpowiedź
Dodano: 28 Lipiec 2016
Autor: Iwona
Ocena:
No właśnie, ja też staram się jeść produkty z witaminą D, a ciągle mam jej za mało. Czyli bez tabletek się nie da.
Odpowiedź
Dodano: 16 Lipiec 2016
Autor: Dorota
Ocena:
Ja mam niedobór witaminy D, mam 32 lata i lekarz każe mi brać tabletki. Na razie pomagają średnio.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach