35 117 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

7 zaskakujących korzyści z jedzenia cukinii!

7 zaskakujących korzyści z jedzenia cukinii!7 zaskakujących korzyści z jedzenia cukinii!

Cukinia ma bardzo ciekawą wartość dietetyczną. Jest warzywem świetnie przyswajalnym przez organizm człowieka, a przy tym znakomicie smakuje. Cukinię nazywa się również kabaczkiem w zależności od miejsca, w którym spotykamy się z tym warzywem. Wykorzystywana nie tylko w kuchni polskiej, ale znana i popularna szczególnie w innych krajach Europy i na Bałkanach. Co cukinia ma w sobie takiego, że wartą ją jeść i przygotowywać z jej udziałem posiłki?

  • Jakie właściwości ma cukinia?

  • Jakie zalety wynikają z jedzenia cukinii?

Polskie kabaczki

Jest to jedna z roślin, która również uprawiana jest na terytorium naszego kraju. Warto więc kupować świeżą i zdrową cukinię z naszych własnych, polskich upraw. Chociaż roślina ta nie jest w Polsce tak popularna, jak inne warzywa np. pomidory, to jednak uprawia się ją często.

7 zalet jedzenia cukinii

  1. Cukinia polecana jest osobom odchudzającym się i dbającym o zdrowy tryb życia ze względu na swoją niską kaloryczność. Można ją wykorzystywać na wiele sposobów: tworzyć surówki, marynaty, napoje, zupy, czy dodając ją do gotowych dań. Jakkolwiek przetworzona – zawsze pozostaje „fit”. W 100 gramach owocu znajdziemy jedynie 15 kcal
  2. Cukinia świetnie sprzyja przemianie materii. Dzięki niej nie tylko szybciej chudniemy, ale również pozbywamy się popularnych dolegliwości żołądkowych
  3. Kabaczki świetnie odkwaszają organizm. Jest to warzywo polecane we wszystkich dietach odkwaszających oraz detoksykujących, które pozwala na odpowiednie usuwanie toksyn z naszego organizmu
  4. Cukinia zawiera w sobie odpowiednie ilości witaminy C, która wzmacnia odporność i jest odpowiedzialna za wiele funkcji życiowych w naszych organizmach np. wpływa na zachowanie odpowiedniego potencjału oksydacyjnego w komórkach ciała
  5. Kabaczki są źródłem również zdrowego karotenu chroniącego wzrok i wspomagającego funkcje układu odpornościowego. Karoten ma również działanie antyoksydacyjne, najlepiej współdziała z witaminami z grupy B
  6. Znajdziemy w nich także witaminę PP (B3) oraz B1. Witamina PP sprawia, że skóra znacznie się odmładza, zmniejsza również poziom złego cholesterolu LDL, a zwiększa poziom dobrego HDL. Ma działanie detoksykacyjne na organizm, jak również obniża toksyczne działanie przyjmowanych leków. Witamina B1 natomiast będzie pomocna osobom, które często męczą się z bólami mięśniowymi i skurczami, oraz osobom z problemami z pamięcią i koncentracją, ponieważ wpływa na układ nerwowy
  7. Cukinia jest również bogatym źródłem żelaza, sodu, potasu, jodu czy fosforu oraz zawiera w sobie średnie ilości węglowodanów (2,5 g w 100 g) i białka, oraz niewielkie ilości błonnika i tłuszczu (tylko 0,1 g na 100 g)
witaminy dieta odżywianie zdrowie zdrowe odżywianie warzywa cukinia
Komentarze
Dodano: 25 Kwiecień 2016
Autor: Nina
Ocena:
Cukinia ma mało kalorii i można z niej przyrządzić wartościowy posiłek bedąc na diecie :)
Odpowiedź
Dodano: 13 Sierpień 2015
Autor: Katrina
Ocena:
Super artykuł. Teraz przynajmniej wiem ze warto ją jeść :-D
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 117 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach