33 107 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 153 produktów w 199 kategoriach

7 sprawdzonych sposobów na chrapanie! Wypróbuj!

7 sprawdzonych sposobów na chrapanie! Wypróbuj!7 sprawdzonych sposobów na chrapanie! Wypróbuj!

Chrapanie nie daje w nocy spać nie tylko osobom postronnym, które są jego świadkami ale często również samej osobie chrapiącej. Dodatkowo warto zainteresować się leczeniem chrapania ponieważ może ono prowadzić do bardzo niebezpiecznego bezdechu sennego, w którym śpiący człowiek traci oddech, co może prowadzić nawet do śmierci.

  • Dlaczego chrapiemy?

  • Jak radzić sobie z chrapaniem?

 

Kto chrapie i dlaczego?

Odgłos chrapania powstaje wtedy, gdy powietrze przedostaje się przez zwiotczałe podczas snu mięśnie gardła. Najczęściej w drgania wchodzi podniebienie miękkie ale nie tylko, ponieważ bardziej na chrapanie narażone są osoby z pewnymi defektami np. skrzywioną przegrodą nosową czy przerośniętym języczkiem.

Bardziej narażone na chrapanie są również osoby otyłe i z nadwagą, ponieważ tłuszcz odkłada się również wokół gardła, co stanowi przeszkodę dla przedostającego się powietrza. Częściej chrapią osoby starsze, aniżeli młodsze oraz częściej mężczyźni, niż kobiety. Chrapie około 10 proc. mężczyzn przed 30-tym rokiem życia oraz około 60 proc. mężczyzn po 60-tym roku życia.

 

Znane sposoby na uciążliwe chrapanie:

  1. Należy leżeć w ten sposób, aby nie kłaść się „na wznak”. Chrapiącą osobę można więc lekko odwrócić na drugą stronę lub poprosić ją o zmianę pozycji leżenia. Najlepiej aby codziennie do snu kłaść się na boku.
  2. Osoba chrapiąca powinna unikać spożywana alkoholu oraz leków nasennych i uspokajających. Wszystkie one rozluźniają mięśnie, a to wzmaga efekt chrapania.
  3. Osoby chrapiące powinny zadbać o zdrowy styl życia i rozpocząć odchudzanie, odpowiednio się suplementować, zmienić dietę i zainwestować czas w dodatkową aktywność fizyczną.
  4. Warto również wypróbować specjalne spraye i płukanki do ust, która pozwalają na udrożnienie dróg oddechowych, co może pomóc w zmniejszeniu chrapania w ciągu nocy. Warto również w aptece zapytać o dostępne środki przeciwko chrapaniu, które może polecić farmaceuta.
  5. Osoba chrapiąca powinna również odpowiednio zadbać o odporność swojego organizmu. Czasami chrapanie pojawia się w momentach, gdy organizm jest osłabiony lub trawiony przez jakąś infekcję. Warto również suplementować się profilaktycznie środkami z witaminą C.
  6. Powinno się również zrezygnować ze wszelkich używek, w szczególności z papierosów. Nikotyna powoduje pozostawanie w tchawicy i krtani dodatkowej śliny, co może powodować obrzęk śluzówki i chrapanie. Rzucanie palenia to dobry sposób na walkę z chrapaniem
  7. Materac łóżka powinien być w miarę sztywny, a poduszka twarda, tak aby głowa była podczas spania odpowiednio podniesiona. Można zainwestować w specjalną poduszkę fizjologiczną.  
sen chrapanie
Komentarze
Dodano: 07 Czerwiec 2016
Autor: Justyna
Ocena:
Nie raz chrapie jak jestem baaardzo zmęczona, mój mąz ma sposób na chrapanie, podobno mówi: Nie chrap kochanie i przestaje ;)
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 107 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 153 produktów w 199 kategoriach