33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

7 przykazań dla rodziców dbających o zdrowy styl życia swojego dziecka.

7 przykazań dla rodziców dbających o zdrowy styl życia swojego dziecka.7 przykazań dla rodziców dbających o zdrowy styl życia swojego dziecka.

O zdrowie i dobrą kondycję warto dbać od małego. Ukierunkowując dzieci i młodzież na zdrową żywność i aktywność fizyczną wpływamy na ich przyszłość, z nadzieją, że będą żyć w zdrowiu, ciesząc się dobrym samopoczuciem. Dlatego zdrowy styl życia to mądry nawyk, który warto kształtować już od najmłodszych lat. Jakie są najlepsze metody, aby dzieci złapały bakcyla na zdrowie? Z pewnością to nie jest takie trudne.

  • Jak dbać o zdrowie dziecka?

  • Czy sen to zdrowie?

Zdrowe śniadanie każdego dnia.

Dobry start to podstawa. Niestety my, rodzice często zapominany z czego powinno się składać śniadanie, które daje energii na cały dzień. Dlatego powinniśmy pamiętać o przygotowywaniu pełnowartościowego porannego posiłku. Jeżeli chcemy, aby dziecko mogło prawidłowo funkcjonować w szkole, jedzmy razem z nim zdrowe śniadanie. Rodzice dają dobry przykład i jeżeli nie będą się do tego przykładać, dziecko także nie będzie przykuwało do tego większej wagi w późniejszych latach. Dbajmy wspólnie o zdrowie.

3 +2 = czyli 5 posiłków dziennie.

Dla dzieci bardzo ważne są regularne posiłki i odpowiednia ich ilość. Aby móc sprostać codziennym szkolnym wyzwaniom powinny jeść pięć posiłków dziennie – trzy główne czyli śniadanie, obiad, kolacja oraz dwie przekąski – jest to optymalna propozycja jadłospisu dla twojego dziecka. Na apetyt pomogą mniejsze porcje, a serwowane częściej. 

Regularnie i zdrowe posiłki.

Bardzo ważne jest ułożenie odpowiedniego „harmonogramu” posiłków. Dzieci i młodzież powinny mieć stałe godziny posiłków. W ten sposób młody organizm prawidłowo reguluje swoje funkcje – usprawnia metabolizm i utrzymuje cukier we krwi na właściwym poziomie. Zbyt długie przerwy w spożywaniu posiłków skutkują spadkiem energii i koncentracji. Dziecko robi się ospałe i osłabione. Dbając o to, aby dziecko miało zawsze przy sobie zdrową przekąskę, kształtujemy jego dobre nawyki w spożywaniu pełnowartościowych posiłków, bogatych w niezbędne dla organizmu składniki odżywcze. Jest duża szansa, że dziecko będzie unikało przeróżnych słodkości, a także tłustych i niezdrowych hamburgerów. Najlepiej jakby dziecko zjadało naturalne ciasteczka lub batoniki zbożowe z suszonymi owocami. Taka przekąska to dopiero zdrowie.

Nauka i odpoczynek.

Zdrowy styl życia to też nauka i odpoczynek, a przede wszystkim harmonia jaka powinna panować w życiu dziecka. Często nie zwracamy uwagi czy młody człowiek, mając zapełniony obowiązkami cały dzień, chociaż przez chwilę ma czas na odpoczynek. Ta chwila powinna trwać co najmniej godzinę. Najlepiej od razu po posiłku. Odpoczynek psychiczny i fizyczny jest bardzo ważny. W tym czasie ugotujmy coś wspólnie, porozmawiajmy, co w szkole, co u znajomych. Powinna być to luźna, swobodna rozmowa. Taki kontakt rodzica z dzieckiem jest bezcenny. Pozwala dziecku się zrelaksować, nie myśleć tylko o nauce, a przede wszystkim daje poczucie tej wyjątkowej więzi.

Sen to podstawa.

Każdy człowiek potrzebuje odpowiedniej dawki snu, aby móc się prawidłowo zregenerować. Sen szczególnie potrzebny jest dzieciom i młodzieży, które rozwijają się, rosną i aby miały tę siłę na poznawanie świata powinny spać minimum 8 godzin dziennie. Sen powinien być spokojny, nieprzerywany. Taka regeneracja powoduje większą koncentrację, a także „chłonność” umysłu. Dziecko powinno spać na bardzo wygodnym łóżku, a przed zaśnięciem zależy zawsze wywietrzyć pokój, wyłączyć telewizor i komputer. Powinna panować cisza. Dajmy odpocząć młodemu umysłowi!

Zdrowy organizm to aktywny organizm.

Zdrowy styl życia to też codzienna aktywność fizyczna. Dzieci niestety nie przepadają za W-F-em, a rodzice często je usprawiedliwiają, zapominając przy tym jak bardzo ważny jest ruch w życiu dzieci i młodzieży. Wysiłek fizyczny należycie dotlenia organizm, rozwija mięśnie, poprawia samopoczucie, a dzieci po zajęciach fizycznych wcale nie odczuwają zmęczenia, wręcz przeciwnie – mają więcej „powera” i są dużo weselsze.

„Lazy day”.

Zdrowy styl życia jest bardzo ważny, ale pamiętajmy, że umiar to złoty środek. Chodzi o to, żeby nie dać się zwariować i od czasu do czasu po prostu poleniuchować z dzieckiem i zrobić to na co ma ochotę. To samo dotyczy jedzenia. Nie miejmy wyrzutów sumienia jeżeli zje swojego ulubionego loda czy poprosi o zamówienie pizzy. Grunt to zdrowy rozsądek i dbanie o pozytywną atmosferę w naszych domach.

 

apetyt sen dzieci aktywność fizyczna odpoczynek młodzież zdowe odżywianie regularne posiłki

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach