34 910 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 655 produktów w 199 kategoriach

6 sposobów na poprawę pamięci i koncentracji

6 sposobów na poprawę pamięci i koncentracji6 sposobów na poprawę pamięci i koncentracji

Pamięć i koncentracja są niezbędne podczas codziennej pracy i nauki. Bez koncentracji nie potrafimy skupić się na zadanym ćwiczeniu czy zadaniu, ani dokończyć zaplanowanej pracy. Szwankująca pamięć za to daje o sobie znać na każdym etapie naszego życia i utrudnia naszą codzienność. Warto korzystać z naturalnych metod poprawy pamięci i koncentracji. O nich poniżej.

  • Jak polepszyć swoją pamięć?

  • Jak zwiększyć swoją koncentrację?

 

Popraw swoją pamięć i koncentrację w 6 krokach

  1. Wykonuj ćwiczenia oczu. Organizm lepiej zapamiętuje, kiedy odpowiednio wyćwiczymy wzajemną komunikację pomiędzy półkulami mózgu. Łatwiej również wtedy o wydajną koncentrację. Co należy robić? Mrugać raz jednym, raz drugim okiem, wodzić oczami wokół gałek wykonując ruchy horyzontalne oraz wykonując oczami „ósemki”. Identycznie możemy ćwiczyć wykorzystując ręce i wykonując identyczne czynności prawą i lewą ręką. 
  2. Ucz się na pamięć języków obcych. Świetnie rozwija pamięć nauka języków obcych. Można korzystać z niej podczas codziennych czynności, które i tak musimy wykonać lub np. podczas rekreacyjnych spacerów czy jeździe na rowerze. Przez samo słuchanie obcych słów i próbę ich nauczenia się wzmocnimy swoją pamięć.
  3. Dużo ćwicz i biegaj, Jedne z badań wykazały, że lepszą pamięcią wykazywały się osoby regularnie biegające i wykonujące ćwiczenia parę razy w tygodniu. Za mechanizm odpowiedzialne było tutaj lepsze dotlenienie całego mózgu. Regularne biegi zwiększały ogólne zapotrzebowanie mózgu na tlen, w wyniku czego mózg zawsze był lepiej dotleniony, a więc funkcjonował znacznie wydajniej.
  4. Poszukuj informacji na własną rękę. Badania wykazały również, że osoby świetnie poruszające się po Internecie i szybko znajdujące nowe informacje wykazują się znacznie lepszą pamięcią, niż osoby niekorzystające z dobrodziejstw Internetu. Wniosek? Zawsze warto samemu wykonywać wszelkie zadania i ćwiczenia, czy po prostu znaleźć miejsce docelowe na mapie, do którego chcemy dojechać. Ćwiczenie szarych komórek pomoże w zwiększeniu pojemności i szybkości działania pamięci.
  5. Dobierz odpowiednią dietę i suplementy. Zmień swoją dietę w ten sposób, aby spożywać więcej pokarmów pożywnych, bogatych w witaminy. Stosuj również suplementy diety, szczególnie magnez, który pomaga w uzyskaniu odpowiedniej koncentracji i poprawia uwagę.
  6. Inne środki wspomagające pamięć. Stosując dostępne środki i suplementy na poprawę pamięci i koncentracji zwracaj uwagę na ich skład. Wybieraj produkty zawierające lecytynę, miłorząb japoński, flawonoidy, żeń-szeń, guaranę czy kofeinę. Wszystkie one zostały przebadane pod względem rzeczywistej poprawy pamięci i koncentracji wpływając na układ nerwowy.
pamięć koncentracja uwaga

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 910 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 655 produktów w 199 kategoriach