34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

5 sposobów na odchudzenie talerza! - Jak zjeść mniej i nie czuć głodu?

5 sposobów na odchudzenie talerza! - Jak zjeść mniej i nie czuć głodu?5 sposobów na odchudzenie talerza! - Jak zjeść mniej i nie czuć głodu?

Starasz się komponować zdrowe i niskokaloryczne posiłki, w trosce o zgrabną sylwetkę po pracy biegniesz na siłownię lub wybierasz przejażdżkę rowerową wśród parku, ćwiczysz do upadłego wedle wskazówek ulubionej trenerki, która mówi do Ciebie z ekranu telewizora...

Możesz ułatwić sobie odchudzanie, dzięki specjalnym trikom, które pozwolą oszukać wzrok i zjeść mniej, niż zazwyczaj.

  • Jakie są triki na odchudzanie?

  • Jak jeść aby nie tyć?

5 trików, które pomogą nam osiągnąć sytość

Sama aktywność fizyczna nie wystarczy, jeśli każdy wysiłek wynagradzamy sobie poprzez nadmiernie obfite porcje na talerzu. W ten sposób, mimo naszych starań organizm odłoży nadmiar kalorii w formie tkanki tłuszczowej.

  1. Mały talerz. Już niewielkie porcje wystarczą by zapełnić go jedzeniem. Mówi się, że danie jemy także oczami. Mały talerz jest o tyle dla nas pomocny, iż dużo nie potrzeba by porcje robiły wrażenie na tyle wielkich, jakby lada chwila miały wysypać się poza talerz.
  2. Ciemna zastawa stołowa. W przeciwieństwie do pastelowych wzorów na białej porcelanie, czarny talerz nie zachęca, aż tak do spożycia posiłku. Jedzenie z talerza w kolorze czerni, atramentowego granatu, bądź ciemnej zieleni, nie pobudzi, aż tak apetytu, niż gdybyśmy mieli sięgnąć po klasyczną biel.
  3. Dziel na mniejsze porcje. Krojąc kromkę pieczywa na ćwiartki przed zjedzeniem odniesiemy wrażenie, że spożyliśmy więcej. Do testu zaproszono 300 ochotników, część z nich zjadła rogalik, a pozostali tylko kawałek. Następnie zaprowadzono ich do szwedzkiego stołu. Okazało się, że uczestnicy, którzy zjedli ledwie ćwiartkę, wcale nie mieli ochoty spożyć więcej od osób, które zjadły cały rogalik. Wprawdzie na ostateczne wyniki eksperymentu musimy jeszcze zaczekać, warto jednak niezależnie sprawdzić tę teorię we własnej kuchni.
  4. Gęste, czyli bardziej sycące. Żywność o gęstej konsystencji utożsamiamy z większymi właściwościami sycącymi. Co ciekawe, nie wystarczy wybrać zupę-krem, zamiast wodnistej zupy, gdyż nie bez znaczenia jest to co wybieramy. Wafli ryżowych spożyjemy pod względem kaloryczności więcej, niż jogurtu, ponieważ te pierwsze wydają się lżejsze od niego.
  5. Przyprawiaj dania. Faktem jest, iż aromatyczne dania zachęcają nas do jedzenia. Jednak, im danie jest bogatsze w zapach, tym mniej jesteśmy narażeni na spożycie zbyt dużej porcji dania. Dowodzące tego testy zostały początkowo przeprowadzone na gryzoniach, później potwierdziły je badania przy udziale ludzi. Pod okiem naukowców śmiałkowie spożywali przez rurkę krem. Gdy zapach był odcięty jedli więcej, natomiast, gdy jeszcze jedna rurka doprowadzała aromat, byli w stanie spożyć mniej.
apetyt odchudzanie dieta sposoby na odchudzanie jak jeść mniej lekki posiłek

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach