39 568 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 102 produktów w 205 kategoriach

Brak magnezu

Magnez to jeden z najważniejszych biopierwiastków. Towarzyszy wielu ważnym procesom zachodzącym w organizmie człowieka. Jego obecność jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania najważniejszych organów. Niedobór może wywoływać poważne konsekwencje.

Przyczyny niedoboru:
Można ich szukać głównie w stylu życia jaki obecnie prowadzimy.

Współczesny świat zmusza nas do życia w ciągłym pośpiechu, nie oszczędza sytuacji stresowych, nie pozwala na porządny wypoczynek i podsuwa niezdrową żywność.

Alkohol, kawa, tłuste jedzenie czy przyjmowanie środków antykoncepcyjnych- takie metody w znaczny sposób prowadzą do utraty prawidłowego poziomu tego cennego składnika i przyczyniają się do utraty zdrowia.

Funkcje magnezu w organizmie:

Magnez jest nieoceniony. To uczestnik ponad polowy reakcji chemicznych zachodzących w ludzkim organizmie. Odpowiada za prawidłową regulację serca, nadzoruje działanie nerwów i mięśni, pomaga w metabolizmie cukrów i tłuszczów oraz wspomaga układ nerwowy i zwalcza bezsenności i niepokój. Bierze też udział w procesie krzepnięcia krwi, produkcji insuliny oraz prawidłowym działaniu witamin B1 i C. Naukowcy udowodnili, że jego odpowiednia ilość zapobiega lub zwalcza depresje, nerwice oraz bezsenność.

Skutki niedoboru:
Efektem niedoboru są rozlegle i mocno odczuwalne skutki uboczne, a nawet ciężkie choroby. Często objawami są nadmierne rozdrażnienie i zmęczenie spowodowane problemami z bezsennością. Co więcej, chory może odczuwać mdłości, prowadzące do wymiotów oraz biegunkę. Niedobór magnezu niekorzystnie wpływa również na psychikę człowieka, ponieważ może zwiększać możliwość pojawienia się depresji, stanów lękowych oraz nadmiernej nerwowości. Często również daje takie objawy jak skurcze mięśni, osłabienie włosów i paznokci czy próchnica zębów.

Uzupełnianie niedoborów:

Na rynku znajdziemy wiele suplementów które pomogą nam uzupełnić ten pierwiastek. Poza tym ważne jest odpowiednie odżywianie, w którym dominować będą warzywa strączkowe, orzechy włoskie, soja, kasza gryczana, pestki dyni czy ciemne pieczywo powinno uzupełniać ewentualne braki tego pierwiastka. Najwięcej magnezu i witaminy B6 znajdziemy w kiełkach i otrębach.

Należy jednak mieć na uwadze to, że faszerowanie organizmu zbyt dużymi ilościami magnezu nie prowadzi do niczego dobrego. Narażone są na to głównie osoby starsze, które mają problem z odpowiednią pracą nerek, gdyż to właśnie te narządy wewnętrzne u zdrowego człowieka usuwają z organizmu nadmiar tej substancji.


witaminy i minerały niedobór magnezu Brak magnezu opis choroby prawidłowy poziom magnezu Skutki niedoboru magnezu przyczyny niedoboru magnezu
Powrót do listy
ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 39 568 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 102 produktów w 205 kategoriach