33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 230 produktów w 199 kategoriach

Źródło młodości, czyli niezwykła moc antyoksydantów. Gdzie ich szukać?

Źródło młodości, czyli niezwykła moc antyoksydantów. Gdzie ich szukać?Źródło młodości, czyli niezwykła moc antyoksydantów. Gdzie ich szukać?

O niezwykłych właściwościach antyoksydantów słyszał prawie każdy, jednak nie każdy wie, gdzie ich szukać. Te naturalne substancje chroniące organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, zapobiegają starzeniu się organizmu, rozwojowi różnych groźnych chorób i występowaniu szkodliwych zmian w komórkach ciała.

Antyoksydanty to inaczej przeciwutleniacze lub antyutleniacze, które przeciwdziałają wolnym rodnikom. Do powstawania wolnych rodników przyczyniają się liczne, zachodzące w organizmie reakcje chemiczne, a także produkcja energii i intensywny metabolizm. Organizm sam produkuje pewne antyoksydanty, które zwalczają te „szkodniki”, jednak wraz z wiekiem i stopniem osłabienia organizmu nasze ciało radzi sobie z tym coraz gorzej. Niewątpliwy wpływ na pogorszenie zdolności antyoksydacyjnych organizmu ma niewłaściwa, niezdrowa dieta i styl życia.

  • Jakie są antyoksydanty?

  • Jak działają antyoksydanty?

Działanie antyoksydantów. Zachowaj młodość na dłużej

Wzmożona produkcja wolnych rodników następuje w wyniku wielu błędów, które możemy popełniać każdego dnia, jak np.:

  • Przesadne wystawianie się na promieniowanie słoneczne,
  • Palenie papierosów,
  • Niewłaściwa dieta,
  • Brak aktywności fizycznej,
  • Działanie niektórych substancji chemicznych.

Wszystko to przyczynia się do powstawania wolnych rodników, które utrudniają prawidłowe widzenie, pracę układu trawiennego, układu krążenia, pojawiają się problemy z nerkami, płucami, układem nerwowym, a w najgorszym wypadku – nowotwór.

Najlepszym źródłem antyoksydantów są warzywa i owoce. Najbardziej korzystnie wpływają na nas te jedzone na surowo, kupowane z ekologicznych upraw. Aby przeciwutleniacze były jak najlepiej przyswajalne, trzeba zwracać uwagę nie tylko na ich ilość, ale również towarzyszące im składniki.

Przyswajanie tych cennych substancji utrudnia cukier. Dlatego warto ograniczyć zawierające go produkty oraz wysoko przetworzoną żywność. Zaleca się przy tym spożywanie różnych źródeł mających działanie antyoksydacyjne, nie tylko jednego. Wtedy działają na nasz organizm najlepiej.

Poza najistotniejszym źródłem przeciwutleniaczy, czyli warzywami i owocami, w twojej diecie nie może zabraknąć przede wszystkim:

  1. Tłuszczów roślinnych,
  2. Czekolady (najlepiej tej z wysoką zawartością prawdziwego kakao),
  3. Kawy (w rozsądnych ilościach),
  4. Świeżego korzenia imbiru,
  5. Owoców: czarnych porzeczek, aronii, ananasów, moreli, jeżyn, borówek, truskawek, agrestu, winogron, śliwek, grejpfrutów, cytryn, granatów, pomarańczy, malin.
  6. Warzyw: natki pietruszki, papryki, czerwonej kapusty, bobu, fasoli, szpinaku, pomidorów, sałat, brukselki, kalafiorów, brokułów, czerwonej fasoli, zielonego groszku.
  7. Ryb – makreli, dorsza, halibuta, łososia,
  8. Kaszy gryczanej i jęczmiennej,
  9. Nasion słonecznika, dyni, orzechów włoskich i ziemnych,
  10. Jaj, mleka, jogurtów, kefirów.
zdrowy styl życia działanie antyoksydacyjne przeciwutleniacze antyoksydanty
Komentarze
Dodano: 14 Maj 2016
Autor: magda
Ocena:
brak aktywności fizycznej i papierosy dotyczą mnie jak najbardziej także chyba czas urozmaicić dietę w antyoksydanty
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 230 produktów w 199 kategoriach