33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 230 produktów w 199 kategoriach

Zdrowe stawy można wyćwiczyć. Sprawdź jak!

Zdrowe stawy można wyćwiczyć. Sprawdź jak!Zdrowe stawy można wyćwiczyć. Sprawdź jak!

Stawy dają o sobie znać z reguły osobom starszym. Młodsze osoby nie odczuwają problemów, ponieważ stawy są jeszcze sprawne i nie zdążyły się „zużyć”, tak jak u osób starszych. Problemy ze stawami mogą pojawić się znienacka i wtedy może być już za późno na znaczne polepszenie ich jakości. Dlatego tak ważne jest dbanie o nie dużo wcześniej. Na pierwszym miejscu powinna znaleźć się aktywność fizyczna – dobrana odpowiednio do danej osoby i jej możliwości. Poniżej kilka prostych ćwiczeń, które nie są forsowne, odpowiednie dla każdego i z pewnością pomogą zadbać o zdrowe i sprawne stawy.

  • Jak ćwiczyć stawy?

  • Jak dbać o stawy?

Ćwiczenie 1. Usiądź na piętach, połóż poduszkę pod pośladkami. Oprzyj ręce o podłogę, trzymaj plecy wyprostowane. Przejdź powoli do klęku podpartego, przenosząc ciężar ciała na wyprostowane ramiona.
Ćwiczenie 2. Wykonaj klęk podparty, trzymaj plecy wyprostowane. Ręce oprzyj na podłodze – głowa powinna być przedłużeniem linii kręgosłupa. Podnieś wyprostowaną prawą nogę do góry, wytrzymaj kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć na drugiej nodze.
Ćwiczenie 3. Połóż się na plecach, ułóż ramiona wzdłuż tułowia, nogi zgięte w kolanach, stopy mocno oparte na podłodze. Prostujemy prawą nogę w kolanie kładąc ją płasko na podłodze. Ćwiczenie powtarzamy drugą nogą. Powtarzamy kilka razy.
Ćwiczenie 4. Kładziemy się na plecach. Nogi zgięte w kolanach, stopy rozstawione na szerokość bioder, oparte o podłogę. Ramiona trzymamy wzdłuż tułowia. Unosimy biodra tak wysoko, by uda i tułów utworzyły linię prostą. Wytrzymujemy kilka sekund i wracamy do pozycji wyjściowej.
Ćwiczenie 5. Kładziemy się na prawym boku z nogami zgiętymi do tyłu w kolanach. Prawe ramię trzymamy wyprostowane, głowę opartą o ramię. Lewą ręką chwytamy lewą stopę i przesuwamy ją maksymalnie do tyłu. Podczas ćwiczenia obie nogi powinny być zgięte a biodra powinny zostać na podłodze. Ćwiczenie powtarzamy na drugim boku.
Ćwiczenie 6. Siadamy na podłodze, łączymy ze sobą stopy i przyciągamy do pośladków tak mocno, jak się da. Plecy trzymamy wyprostowane, ręce na kolanach. Pochylamy tułów do przodu tak daleko, jak to możliwe, wyciągając wyprostowane ramiona przed siebie.
Ćwiczenie 7. Kładziemy się na prawym boku z nogami zgiętymi w kolanach wyprostowanych w biodrach. Prawe ramię trzymamy wyprostowane, głowę opieramy na ramieniu. Między nogi można włożyć poduszkę. Lewą ręką chwytamy lewą stopę i unosimy maksymalnie w górę. W trakcie ćwiczenia obie nogi powinny być zgięte. Ćwiczenie powtarzamy na drugim boku.
Ćwiczenie 8. Siadamy na podłodze, łączymy stopy ze sobą i przyciągamy je do pośladków tak mocno, jak się da. Plecy powinny być wyprostowane, tułów lekko pochylony do przodu, rękoma obejmujemy stopy. Łokciami opartymi o kolana odpychamy uda na boki. Powtarzamy kilka razy.
Ćwiczenie 9. Uklęknij, nogi trzymaj w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane, ręce oparte na biodrach. Odchylamy tułów maksymalnie do tyłu pamiętając, by plecy trzymać prosto o nie wypychać bioder do przodu. Wytrzymujemy kilka sekund i wracamy do pozycji wyjściowej.

bóle stawów reumatoidalne zapalenie stawów stawy zapalenie stawów choroby stawów chore stawy jak dbać o stawy ćwiczenia na stawy ćwiczenie stawów

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 230 produktów w 199 kategoriach