33 232 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 227 produktów w 199 kategoriach

Odkwaszaj organim z dietą zasadową

Odkwaszaj organim z dietą zasadowąOdkwaszaj organim z dietą zasadową

Na odkwaszanie organizmu idealna jest dieta zasadowa. Dzięki niej możesz zachować równowagę kwasowo – zasadową organizmu, a przy okazji zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Czy ta dieta jest akurat dla ciebie? Sprawdź sama.

  • Co to jest dieta zasadowa?

  • Co to jest odkwaszanie organizmu?

  Zanim dowiesz się czegoś więcej o tej metodzie, odpowiedź na poniższe pytania:
- Często dopada cię przeziębienie czy grypa? Łatwo atakują Cię wirusy?
- Bolą cię mięśnie i dokucza kręgosłup?
- Nie mam siły, ciągle odczuwasz zmęczenie?
- Masz problemy z pęcherzykiem żółciowym?
- Na twojej cerze pojawiają się krostki i zaczerwienienia?
- Wypadają ci włosy i niszczą paznokcie, a do tego twoja cera wymaga natychmiastowego nawilżenia?
- Łatwo nabierasz wagi, trudniej jest ci zrzucić kilogramy?
- Masz problemy z pamięcią i koncentracją?
- Zauważyłaś wahania nastroju?
Jeżeli na większość z podanych pytań twoja odpowiedź brzmiała twierdząco, to znaczy, że powinnaś rozpocząć dietę zasadową. Jeżeli nie jesteś przekonana to warto chociaż spróbować.

Na czym polega dieta odkwaszająca?

Przede wszystkim dieta alkaliczna (tak też jest nazywana) polecana jest głownie kobietom gdyż właśnie kobiety częściej niż mężczyźni chorują na osteoporozę. Dieta odkwaszająca zatem pomaga zachować prawidłowy poziom wapnia w kościach, a tym samym przeciwdziała osteoporozie.
Metoda diety zasadowej jest prosta. Unikasz spożywania tych produktów, które zakwaszają organizm, a jesz to co przywraca równowagę zasadową w organizmie.
Aby organizm wrócił do prawidłowego odczynu zasadowego trzeba spożywać 80 % żywności o charakterze zasadowym a tylko 20 % o charakterze kwasowym. Co to znaczy. W 80 % powinny znaleźć się wszystkie warzywa i owoce (zwłaszcza melon, grejpfrut i kiwi), naturalne, świeże soki owocowe, oliwa z oliwek, zielona herbata, ziołowe herbaty, mleko sojowe, naturalny miód (nieprzetworzony). Natomiast twoje 20 % to białko i węglowodany. Możesz przygotować niewielką porcję mięsa (wołowiny lub drobiu), ryb, owoców morza, do tego również porcyjka brązowego ryżu, kaszy gryczanej lub 2 niedużych ziemniaków. Resztę talerza powinny zająć warzywa, w tym także zielone (brokuł, brukselka, seler naciowy, szpinak). Te same zasady dotyczą śniadań i kolacji. Możesz zjeść jogurt, biały ser, twarożek, ekologiczne jajka, a nawet tortille.
Nie bój się dodać cytryny do swoich potraw i napojów. Większość ludzi uważa, że cytryna będąc z natury kwaśna, daje także odczyn kwasowy.

Tymczasem niespodzianka - cytryna i limonka są najbardziej zasadowymi owocami w naszej diecie. Pomagają pozbyć się nadmiaru kwasów z organizmu. Można nimi pokropić warzywa, rybę, dodać do wody.
Z takiej kompozycji produktów powinno składać się twoje danie. W tej diecie nie jest ważne liczenie kalorii, ale możesz być spokojna – na pewno nie przytyjesz.

Po dwóch tygodniach stosowania tej diety powinnaś poczuć znaczną poprawę samopoczucia i poczuć ulgę związaną z wcześniej doskwierającymi objawami. Jeżeli będzie ci trudno całkowicie przestawić się na tego rodzaju dietę, powtarzaj ją co 2-3 miesiące.

 

dieta owoce odkwaszanie warzywa ryby nabiał więglowodany

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 232 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 227 produktów w 199 kategoriach