34 890 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 646 produktów w 199 kategoriach

Makaron i odchudzanie. Poznaj tajniki diety makaronowej

Makaron i odchudzanie. Poznaj tajniki diety makaronowejMakaron i odchudzanie. Poznaj tajniki diety makaronowej

Makaron uznaje się zwykle za wroga szczupłej figury. Okazuje się jednak, że dieta oparta na tym produkcie odchudza i poprawia samopoczucie. Nawet tydzień stosowania takiej diety możemy zrzucić nawet 2 kilogramy.

Sposób odżywiania, którego podstawę stanowi makaron, wpływa nie tylko na naszą figurę, ale także polepsza samopoczucie. Jej stosowanie zaleca się głównie w okresie jesiennym i zimowym, ponieważ w chłodniejsze pory roku mamy zwykle gorszy nastrój. Taki rodzaj diety to nie tylko sposób na smuklejszą figurę, ale także na przygnębienie.

  • Co to jest dieta makaronowa?

  • Na czym polega dieta makaronowa?

Dlaczego warto stosować dietę makaronową?

Zawarty w makaronie tryptofan to aminokwas, który działa pozytywnie na nasz nastrój. Zostaje on przekształcony w mózgu na serotoninę, czyli hormon szczęścia, który jest odpowiedzialny również za dobry sen.

Wokół makaronu narosło wiele dietetycznych mitów – np., że jest tuczący i zakazany przy odchudzaniu. Nie jest to prawdą, ponieważ za przyrost masy ciała odpowiadają głównie dodawane do makaronu tłuste sosy. Posiada dużą zawartość węglowodanów złożonych, dzięki czemu syci na długo i nie mamy ochoty sięgać po przekąski pomiędzy posiłkami.

Ma dużo błonnika pokarmowego w swoim składzie, pomaga w utrzymaniu poziomu cukru we krwi na właściwym poziomie i zwalcza uczucie głodu. Zmniejsza jednocześnie ochotę na słodkie przekąski.

Węglowodany wcale nie są takie złe

W wielu dietach uznaje się węglowodany za głównych winowajców nadwagi, jednak współcześnie wiadomo, że pomagają one utrzymywać prawidłowy poziom serotoniny w organizmie, co wpływa pozytywnie na nasz nastrój i komfort psychiczny. Są więc niezbędne, abyśmy czuli się dobrze.

100 gramów makaronu to jedynie 120kcal, a jego zła sława bierze się głównie z dodawanych do niego elementów, takich jak mięso czy sosy na bazie śmietany czy sery. Węglowodany wymagają przy tym długiego czasu spalania, dostajemy więc dawkę energii na dłużej i spalamy tkankę tłuszczową. Waga spada powoli, ale gwarantuje to nam brak efektu jo-jo po zakończeniu diety.

Zasady diety:

  1. Każdego dnia co najmniej dwukrotnie (na obiad i kolację) spożywamy makaron,
  2. Najlepiej aby był to makaron durum albo z mąki razowej,
  3. Gotujemy go al-dente, podając wraz z ziołami, warzywami, oliwą z oliwek,
  4. Na podwieczorek najlepiej jeść owoce,
  5. Na pierwsze i drugie śniadanie jogurt z muesli i pełnoziarniste pieczywo,
  6. Rezygnujemy ze słodyczy, zawiesistych sosów, mięsa innego niż drób, najlepiej zjadając więcej ryb i drobiu właśnie,
  7. Każdego dnia dostarczamy organizmowi 1200 kcal, stosując taką dietę 2 tygodnie.
odchudzanie dieta węglowodany makaron dieta makaronowa
Komentarze
Dodano: 24 Sierpień 2016
Autor: Aldona
Ocena:
Ciekawa ta dieta makaronowa, ja uwielbiam makaron więc może to wyjście dla mnie.
Odpowiedź
Dodano: 14 Lipiec 2016
Autor: Karolina
Ocena:
A ja myślałam, że makaron jest tuczący, a tu proszę - dieta makaronowa.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 890 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 646 produktów w 199 kategoriach