33 091 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 153 produktów w 199 kategoriach

Jak skutecznie ćwiczyć na siłowni? 10 sprawdzonych porad!

Jak skutecznie ćwiczyć na siłowni? 10 sprawdzonych porad!Jak skutecznie ćwiczyć na siłowni? 10 sprawdzonych porad!

Wybierając się po raz pierwszy na siłownię można odnieść wrażenie, że całkowicie nie odnajdujemy się w nowej sytuacji. Na siłowni znajdziemy masę nowych urządzeń, których działanie należy poznać przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń. Bez korzystania z rad osobistych trenerów również łatwo jest odnaleźć się na siłowni korzystając między innymi z zawartego poniżej poradnika.

  • Jak ćwiczyć na siłowni?

  • Jak często chodzić na siłownię?

 

Jak ćwiczyć na siłowni? 10 sprawdzonych porad

  1. Wybierz dni, w których będziesz ćwiczyć na siłowni. Przestrzegaj swojego planu. Aby osiągnąć należyte efekty należy ćwiczyć minimum dwa razy w tygodniu. Maksymalnie należy ćwiczyć do 5 dni w tygodniu, aby chociaż 2 dni poświęcić na regenerację organizmu i mięśni.
  2. Osoby młode i pełne wigoru powinny ćwiczyć bardziej intensywnie. Mogą przy tym ćwiczyć krócej. Osoby, których dotychczasowym stylem życia był ten siedzący oraz osoby starsze i posiadające problemy z nadwagą, powinny ćwiczyć mniej intensywnie, ale za to dłużej.
  3. Jednorazowe ćwiczenia powinny trwać przynajmniej 20 minut. Najlepiej wydłużać czas spędzony na siłowni wraz z rosnącą formą. Nie należy przy tym wykonywać ćwiczeń ponad swoje siły. Należy raczej skupić się na wykonywaniu ich poprawnie zgodnie z ich założeniami.
  4. Podczas ćwiczeń mierz częstość skurczów swojego serca. Ćwiczenia wykonywane intensywnie przy częstości skurczów serca wynoszącej od 130 do 135 uderzeń na minutę wykonywane będą najefektywniej.  
  5. Przed rozpoczęciem ćwiczeń wykonaj krótką rozgrzewkę. Wystarczy parę skłonów, skrętów tułowia, brzuszków czy wykroków. Rozgrzewka powinna trwać najkrócej ok. 10 minut.
  6. Na początku wybieraj ćwiczenia, które rozgrzeją i rozluźnią twoje mięśnie. Warto wybierać na przykład ćwiczenia pozwalające na używaniu urządzeń kardio np. bieżni.
  7. W następnych ćwiczeniach wybieraj urządzenia, które pozwalają wykonywać ćwiczenia siłowe. Pomagają one we wzmocnieniu siły mięśni oraz pozwolą na zwiększenie wydolności twojego organizmu.
  8. W początkowej fazie pierwszych wizyt na siłowni wszystkie ćwiczenia wykonuj w najwyżej dwóch seriach po paręnaście powtórzeń. Następnie staraj się zwiększać liczbę wykonywanych serii oraz liczbę wykonywanych w ramach tych serii ćwiczeń.
  9. Panowie będą chętniej ćwiczyli używając urządzeń wzmacniających siłę nóg i pleców. Do wzmocnienia pleców używa się podnoszenia drążków. Nogi należy rozstawić na szerokości barków, a następnie ściągać do siebie drążek urządzenia aż do dotknięcia mostka. Przy sięganiu po drążek należy wydmuchiwać powietrze, przy puszczaniu – nabierać go.
  10. Panie chętniej ćwiczą wybierając ćwiczenia pozwalające na uzyskanie jędrnych, pięknych ud i pośladków. Wybieramy urządzenie do ćwiczenia tych partii ciała. Należy położyć się na przedstawionej leżance, wsunąć stopy pod wystawiony wałek i powoli zacząć zbliżać nogi do pośladków. Należy wytrzymać parę sekund na napiętych mięśniach, a następnie czynność powtórzyć.
siłownia jak ćwiczyc ćwiczenia na siłowni

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 091 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 153 produktów w 199 kategoriach