34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 687 produktów w 199 kategoriach

Gwarancja umięśnionego ciała, czyli tajniki diety wysokobiałkowej

Gwarancja umięśnionego ciała, czyli tajniki diety wysokobiałkowejGwarancja umięśnionego ciała, czyli tajniki diety wysokobiałkowej

Same ćwiczenia to tylko niewielka część sukcesu – aby odnieść go w pełni, trzeba również odpowiednio się odżywiać. Wśród osób chcących schudnąć, jak i tych, które zajmują się uprawianiem sportów siłowych, największą popularnością cieszy się dieta wysokobiałkowa. Jej podstawą jest dostarczanie organizmowi pełnowartościowego białka, stanowiącego podstawowy budulec tkanki mięśniowej.

  • Jak wygląda dieta wysokobiałkowa?

  • Co jeść przy diecie wysokobiałkowej?

Dieta wysokobiałkowa to skuteczna droga do wyrzeźbionego ciała, przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej. Główną zasadą jest ograniczenie węglowodanów i tłuszczów, przy jednoczesnym zwiększeniu białka w codziennym menu. Oczywiście nic nie stanie się samo – dieta bogata w białko nie wyczaruje rzeźby, konieczne są ćwiczenia. Mimo to, będzie świetnym wspomagaczem, niezależnie od tego, czy bardziej zależy ci na nabraniu mięśni, czy zrzuceniu tłuszczyku.

Wpływ białka na organizm:

  • Budowanie mięśni,
  • Zmniejszanie apetytu,
  • Jest podstawą syntezy hormonów i enzymów,
  • Transportowanie tlenu,
  • Zwiększanie odporności organizmu,
  • Regeneracja tkanek.

Na czym to polega?

Aby osiągnąć zamierzony efekt, należy każdego dnia dostarczać organizmowi białko zwierzęce w ilościach od 150 do 180 gram. Jego ilość nie powinna przekraczać 2 gram na kilogram masy ciała. Ze względu na dużą aktywność fizyczną w trakcie treningów, sportowcy powinni dostarczać organizmowi właściwą ilość kalorii, czyli od 3000 do 3500 kcal.

Warto pamiętać również o spożywaniu produktów usuwających wolne rodniki. Dzieje się tak dzięki flawonoidom, które znajdziemy w owocach, warzywach, kakao i zielonej herbacie. Dieta osoby uprawiającej sport musi być bogata w selen oraz witaminy A, C, E. Taki sposób odżywiania zapewni ochronę przed uszkodzeniami komórek i rozwojem chorób nowotworowych.

Ilość białka, które powinno się przyjmować zależy oczywiście od dyscypliny uprawianego sportu. Trudno jest jednoznacznie określić, ile kilogramów można zrzucić stosując dietę – wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji organizmu, jednak zakładając, że ktoś będzie bacznie dobierać produkty i przestrzegać zasad, w ciągu trzech tygodni z pewnością schudnie od 1 do 5 kilogramów.

Jak skomponować menu w diecie wysokobiałkowej?

Białko znajdziemy w rybach, mięsie i mleku, które zawierają pełnowartościowe białko zwierzęce, a także w ziarnach zbóż oraz nasionach roślin strączkowych (białko roślinne). Oprócz naturalnych źródeł, można zastosować dodatkowo specjalne odżywki białkowe, jednak ten krok powinien być skonsultowany z dietetykiem. Oczywiście przyjmowanie tego typu preparatów nie może obejść się bez bardzo intensywnej aktywności fizycznej, czyli uprawiania sportów takich jak kulturystyka lub ćwiczeń siłowych. Należy jednocześnie pamiętać o zdrowym rozsądku, bo zbyt dużo białka w diecie prowadzi do skutków niebezpiecznych dla zdrowia, czyli zakwaszania organizmu, a także przeciążenia nerek i wątroby.

odchudzanie dieta siłownia białko odżywki białkowe dieta wysokobiałkowa dieta bogata w białko budowanie masy mięśniowej

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 687 produktów w 199 kategoriach