33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Gimnastyka odpowiednia dla leniuchów – pilates!

Gimnastyka odpowiednia dla leniuchów – pilates!Gimnastyka odpowiednia dla leniuchów – pilates!

Pilates jest połączeniem gimnastyki, tai-chi, jogi oraz baletu. Jego twórca, Joseph  H. Pilates opracował zestaw ćwiczeń, które pierwotnie miały mu pomóc w walce z krzywicą. Z czasem jego ćwiczenia były wykorzystywane przez tancerzy i sportowców. Obecnie jest to jeden z najbardziej popularnych zestawów ćwiczeń w klubach fitness.

  • Co to jest pilates?

  • Co daje pilates?

Dla leniuchów

Ćwiczeniom towarzyszy spokojna, relaksacyjna muzyka, a wykonywane ruchy są wolne i precyzyjne. Do ćwiczeń tych angażowane są duże mięśnie, ale również te najmniejsze. Schowane głęboko są wzmacniane, rozciągane i rozluźniane.

Co nam dają ćwiczenia Pilates?

Przede wszystkim pozwalają zwiększyć świadomość naszego ciała, uczą nas nasłuchiwać sygnałów jakie  niego płyną. Jednocześnie pozwalają  wzmocnić mięśnie, które stabilizują kręgosłup i miednicę, rozciągają mięśnie przykurczone. Są pomocne również w bólach kręgosłupa, ponieważ ćwiczenia zapobiegają właśnie bólom kręgosłupa, wysmuklają sylwetkę oraz poprawiają postawę. Pilates wpływa również relaksująco – redukuje stres oraz napięcie na przykład w okolicy karku. Dzięki tym ćwiczeniom możemy nauczyć się prawidłowego oddychania oraz możemy rozwinąć równowagę, koordynację i wytrzymałość ciała.

Dla kogo?

Pilates jest odpowiedni dla każdego – niezależnie od płci, wieku czy kondycji fizycznej. Będzie odpowiedni dla tych, którzy mają na celu poprawę elastyczności ciała oraz chcą zadbać o prawidłową postawę na co dzień. W niektórych przypadkach należy skonsultować z lekarzem, czy brak zastrzeżeń do tego typu ćwiczeń. Jest to konieczne u osób z osteoporozą, urazami, bólami zwyrodnieniowymi kręgosłupa oraz u kobiet w ciąży i po operacjach narządów wewnętrznych. Jeżeli lekarz wyrazi zgodę, należy z trenerem ustalić indywidualny zestaw ćwiczeń.

Jak wygląda trening?

Typowy trening Pilates jest zestawem ćwiczeń, które nie trwają dłużej niż 90 minut. Dużą zaletą jest to, że nie trzeba tutaj powtarzać kilku ćwiczeń w nieskończoność. Każde ćwiczenie z zestawu wykonuje się około 10 razy. Pozwala to uniknąć nudy i zmęczenia.
Podczas ćwiczeń istotne jest kontrolowanie oddechu i przepony.
Najbardziej wymierne korzyści i efekty osiągniemy ćwicząc minimalnie  dwa lub trzy razy w tygodniu. Pierwsze efekty zobaczyć możemy szybciej niż w innych ćwiczeniach, bo już po pierwszych 1020 sesjach.

Dlaczego Pilates daje tak dobre efekty?

Chodzi tutaj głównie o technikę i poprawność samych ćwiczeń, jakie wykonujemy. Skomponowane programy treningowe, w których stopniowo zwiększa się stopień trudności, umożliwiają wykonywanie ćwiczeń niezwykle precyzyjnie, dzięki czemu możemy lepiej poznać własne ciało.
Inne ćwiczenia ograniczają się do spalania tkanki tłuszczowej. Z kolei Pilates zwiększa mobilność oraz elastyczność mięśni obniżając ryzyko wystąpienia kontuzji. W innym typie ćwiczeń spalanie tkanki tłuszczowej nie przekłada się na wzmocnienie mięśni, przez co są one słabe i narażone właśnie na kontuzje.
Dodatkowo Pilates angażuje wszystkie mięśnie ciała, wzmacniając je w równomiernym tempie i zbytnio nie przeciążając żadnej grupy mięśni.

ćwiczenia jak ćwiczyc gimnastyka pilates dobre ćwiczenia dobra gtimnastyka fitnes

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach