34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Fioletowe warzywo o nietypowym smaku. Co powinieneś wiedzieć o bakłażanie

Fioletowe warzywo o nietypowym smaku. Co powinieneś wiedzieć o bakłażanieFioletowe warzywo o nietypowym smaku. Co powinieneś wiedzieć o bakłażanie

Doskonałe źródło błonnika wspomagające trawienie tłustych mięs, które w Polsce cieszy się kulinarną sławą dopiero od niedawna. Mało znanym faktem jest, że choć bakłażan kojarzy nam się ze stuprocentowym warzywem, to według botaniki jest owocem, a dokładniej jagodą. Przywędrował do naszego kraju aż z Indii w XVI wieku. Mimo to, na początku używano go jako… rośliny ozdobne i dopiero w XIX wieku doceniono jego kulinarne oraz smakowe możliwości.

Jedną z podstawowych zalet bakłażana jest niska zawartość kalorii – w 100gramach znajdziemy tylko 20 kcal. Jego skład to 2% cukrów, 90% wody, w tym wiele mikroelementów – potas, wapń, magnez ,śladowe ilości witamin A, C i B, a także wiele błonnika. 100 gram bakłażana zawiera dwukrotnie więcej błonnika niż brzoskwinie czy jabłka.

  • Na co pomaga bakłażan?

  • Czy bakłażan jest zdrowy?

Gruszka miłości

Bakłażany uznaje się za afrodyzjaki, ponieważ ich miąższ zawiera argininę, uznawaną za naturalny środek wspomagający potencję, a także składniki mineralne poprawiające sprawność seksualną.

Fioletowy kolor bakłażana spowodowany jest obecnością związków – antocyjanów, które mają działanie antyalergiczne, przeciwnowotworowe, przeciwwrzodowe, przeciwalergiczne. Działają uszczelniająco na naczynia krwionośne, dzięki czemu zapobiegają krwawieniom. Skórka bakłażana posiada jeszcze jedną cenną substancję – nasunin, który usuwa z organizmu wolne rodniki powodujące starzenie się organizmu.

Ze względu na swoje właściwości, roślina ta znana jest jako środek na obniżanie ciśnienia, leczenie miażdżycy i odtruwanie organizmu. Jedzenie bakłażana zalecane jest również po antybiotykoterapii, jako wzmacniająca organizm.

Fioletowy przysmak w służbie pięknej sylwetki

Bakłażan dzięki niewielkiej zawartości cukrów, białka i tłuszczu jest warzywem niskokalorycznym i lekkostrawnym. Posiada w swoim składzie pektynę, która jest doskonałym źródłem błonnika i sprzyja trawieniu. Co więcej, roślina ta obniża poziom złego cholesterolu, a dzięki obecności flawonoidów działa rozkurczająco i rozluźniająco na układ trawienny.

Bakłażana trzeba spożywać po wcześniejszej obróbce cieplnej, ponieważ w formie surowej zawiera solaninę, powodującą problemy żołądkowe.

Główne właściwości tej rośliny to:

Bakłażan nie jest jednak dla wszystkich. Niektóre osoby powinny wyeliminować go z diety:

  • Kobiety w ciąży,
  • Osoby mające problemy z układem pokarmowym i nerkami,
  • Dzieci,
  • Osoby chore na reumatyzm,
  • Osoby chore na podagrę.
oczyszczanie organizmu potencja cholesterol działanie antyoksydacyjne bakłażan
Komentarze
Dodano: 20 Lipiec 2016
Autor: Justyna
Ocena:
Skoro bakłażan jest taki dobry na oczyszczenie organizmu to jutro go kupuję koniecznie.
Odpowiedź
Dodano: 17 Czerwiec 2016
Autor: Dorotka
Ocena:
Polecam faszerowany bakłażan, sprawdź w necie przepisy.
Odpowiedź
Dodano: 16 Czerwiec 2016
Autor: Iza
Ocena:
Zawsze bakłażan myli mi się z cukinią i powiem szczerze, że nawet nie mam żadnego przepisu jak go przygotować.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach