32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Dieta 1500 kcal. Jak się przygotować, jak ją stosować?

Dieta 1500 kcal. Jak się przygotować, jak ją stosować?Dieta 1500 kcal. Jak się przygotować, jak ją stosować?

Dieta 1500 kcal jest jedną z lepszych diet odchudzających. Pozwala w stosunkowo krótkim czasie zrzucić parę zbędnych kilogramów, bez uszczerbku na zdrowiu. Chociaż ilość spożywanych kalorii jest zmniejszona, to nie jest to granica drastyczna. Dietę 1500 kcal z pewnością można nazwać dietą zbilansowaną: daje organizmowi to, czego potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

  • Co to jest dieta 1500 kcal?

  • Jakie są zasady stosowania diety 1500 kcal?

Odchudzanie i dieta 1500 kcal – zbilansowana, z dobrym jadłospisem

Dieta 1500 kcal nie ogranicza nas tak, jak inne diety redukujące ilości spożywanych kalorii. Pozwala na właściwie dowolne dobieranie produktów, byle tylko nie przekroczyć ilości dziennie spożywanych kalorii. Przy tym 1500 kcal nie jest sumą bardzo niską, można zjeść tak, by się najeść i w ciągu dnia nie odczuć stosowania rygorystycznej diety. Dieta 1500 kcal po prostu nie jest taką dietą: jest za to zbilansowana, dobra dla zdrowia.

Oczywiście osoby, które wcześniej spożywały znacznie więcej kalorii, ze względu na swoją nadwagę lub otyłość, mogą odczuć w pierwszych dniach różnicę w swojej diecie po zastosowaniu diety 1500 kcal. Odczucie głodu w ciągu dnia powinno jednak minąć po ok. tygodniu stosowania nowej diety.

Jadłospis w diecie 1500 kcal

Co można jeść w diecie 1500 kcal? Oto przykładowy jadłospis i lista dań na zdrowe śniadanie, obiad i kolację.

  • Śniadanie i kolacja: płatki owsiane z mlekiem 0,5%, szklanka kakao, serek homogenizowany, jogurt naturalny, owoce, warzywa, jajecznica, jajko na miękko, otręby pszenne i inne…
  • Obiad: jajka sadzone, brokuły, sałatki warzywne, surówki, pierś z kurczaka, pierś z indyka, ryby, owoce morza, ryż brązowy, kasza, ryż biały, pasta jajeczna, pasta twarogowa i inne…

Jak widać, dieta 1500 kcal nie ogranicza nas, co do wyboru produktów do spożycia. Stosując dietę lepiej wybierać chude mięso i wędliny, ograniczać białe pieczywo, słodycze i słodkie, gazowane napoje. To właśnie spożywanie tych produktów dostarcza naszemu organizmowi zbyt dużej ilości energii, która nie mogąc być zużyta, kumulowana jest w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.

Zasady stosowania diety 1500 kcal

  1. Lepiej jeść częściej, ale mniejsze porcje;
  2. Ostatni posiłek należy spożyć na ok. 3 godziny przed snem;
  3. Z napojów warto wybierać wodę mineralną, herbatę, czy zioła;
  4. Mniej kaloryczne są produkty mniej przetworzone i niesmażone.

Pamiętajmy również, że śniadanie powinno zawierać najwięcej  kalorii spośród wszystkich posiłków spożywanych w ciągu dnia. To właśnie ten posiłek ma nam dać siłę na kolejne nadchodzące godziny, ożywić w pracy, dodać energii do działania i nauki. Kolejne posiłki powinny być już mniej kaloryczne, a najmniej kaloryczna powinna być sama kolacja. Dieta 1500 kcal z pewnością pozwala prowadzić zdrowy styl życia.

odchudzanie dieta dieta odchudzająca zdrowe odchudzanie dieta 1500 kcal
Komentarze
Dodano: 21 Czerwiec 2016
Autor: Patrycja
Ocena:
Ja byłam na diecie 1000kcal ale nic nie dała przez pół roku.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach