43 494 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 855 produktów w 207 kategoriach

Podobne produkty

Wszystko o sklepach internetowych dla branży farmaceutycznej – wywiad

Wszystko o sklepach internetowych dla branży farmaceutycznej – wywiadWszystko o sklepach internetowych dla branży farmaceutycznej – wywiad
Za temat e-commerce w branży farmaceutycznej zabieram się już od dwóch miesięcy. Nasza branża co raz to mocniej związuje się z siecią internetową i warto pochylić się nad tematem e-commerce w branży, w której to działamy. Przed świętami ciężko wyrwać z życia dodatkowy czas, który można by było przeznaczyć na dodatkową pracę dziennikarską, jeszcze ciężej znaleźć dwie takie osoby gdzie druga byłaby z branży której ma dotyczyć artykuł. Na szczęście święta to czas cudów i taki też spotkał mnie.

Umówiłem się z jednym z głównych programistów pracujących w firmie Design Cart, która ma nienaganne opinie i ciekawe realizacje. Była też pierwszą, która odpowiedziała na moją prośbę o przeprowadzenie wywiadu. Udało się, dwa dni przed świętami zrealizowaliśmy wywiad w jednej z kawiarni w centrum Wrocławia. Poniżej znajdziecie zredagowaną wersję wywiadu.

Teraz gdy tak siedzimy naprzeciw siebie zastanawiam się czy jestem przygotowany merytorycznie do rozmowy. Macie tyle terminów fachowych że zastanawiam się czy nie łatwiej rozmawiałoby się z lekarzem. Jak rozmawiacie z klientami aby się zrozumieć nawzajem?

- Tak terminów jest wiele, nie wiem czy więcej niż w medycynie ale bywa że sam mam problem z jakimś. Jak to jest w rozmowie z klientami? Używamy tych które klient zna, najczęściej żadnego. Każdy termin fachowy można przedstawić za pomocą słów zrozumiałych dla każdego. Oczywiście wiąże się to z o wiele dłuższą rozmową ale najważniejsze jest zrozumienie się dwóch stron. Osoby które prowadzą rozmowy z klientami pracują z nimi, w tej branży od 8 lat wzwyż. To klienci często obawiają się że nie zostaną zrozumiani, a my już doskonale wiemy czego od nas dany klient oczekuje. Doświadczenie jest bezcenne na tej płaszczyźnie.

Czy często zdarza się wam pracować dla branży farmaceutycznej?

- Realizujemy zlecenia praktycznie dla wszystkich branż działających nie tylko w Polsce ale i na świecie. Branża farmaceutyczna to mały ułamek naszego wachlarza doświadczeń. Zrealizowane projekty można policzyć na palcach dwóch rąk. Przy czym dwa już wystarczają by dogłębnie przebadać potrzeby danej branży w sieci internetowej.

Czy tworzenie sklepu internetowego dla branży farmaceutycznej wymaga jakiegoś indywidualnego podejścia?

- Tak, jest sporo branż gdzie projektowanie i planowanie funkcjonalności cechuje się sporym indywidualizmem. Branża farmaceutyczna z pewnością do nich należy.

Czym się różni tworzenie sklepu internetowego dla apteki w porównaniu do tych pozostałych?

- Po pierwsze magazyn w aptece musi działać jak w szwajcarskim zegarku. Tak jak w sklepach odzieżowych, sprzedawcy pozwalają sobie na pewne niedociągnięcia lub w ogóle nie prowadzą magazynu w obrębie sklepu internetowego, tak w przypadku apteki jest to już konieczne. W aptece internetowej musi funkcjonować mechanizm obsługi recept, też nie które leki nie mogą być sprzedawane poniżej określonej ilości opakowań. Te wszystkie szczegóły muszą być pilnowane przez system. Tworzyliśmy również dla aptek mechanizmy pobierania produktów z hurtowni. Taki mechanizm pozwala na zamówienie leków i np. odebrania ich w aptece w określony dzień. Różnic w funkcjonowaniu jest bardzo dużo. Dodatkowe funkcje można zastosować w każdym sklepie, ale w przypadku aptek dodatkowe funkcje pozwalają na jej normalne funkcjonowanie sklepu.

Czy to oznacza że sklep internetowy dla apteki jest znacznie droższy od innych?

- Tak i nie. Jak wcześniej wspomniałem dodatkowe funkcje są niezbędne do normalnego funkcjonowania sklepu internetowego w porównaniu do tego stacjonarnego. Wiele aptek posiada sklep internetowy z okrojoną funkcjonalnością. Na przykład nie sprzedają w sieci leków dostępnych na receptę. Sklep internetowy dla apteki można zrobić w cenie każdego innego prostego, jednak w takim przypadku musimy zdecydować się również na ograniczoną funkcjonalność, w przypadku apteki jest to ograniczenie też asortymentu. Wiele aptek zaczyna przygodę w sieci od podstawowych wersji e-commerce, a z czasem je stopniowo rozbudowują. Jest to najbezpieczniejsza droga rozwoju.

Jest to pierwsza część wywiadu przeprowadzonego z programistą z Design Cart. Kolejną część mam nadzieję opublikować w przeciągu tygodnia. Oczekujcie jej na naszej stronie internetowej.
 

branża farmaceutyczna w e commerce apteka internetowa czy warto apteka internetowa jak założyć

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 43 494 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 855 produktów w 207 kategoriach