41 312 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 774 produktów w 204 kategoriach

Suplementacja po 50. roku życia

Suplementacja po 50. roku życiaSuplementacja po 50. roku życia

Suplementacja stanowi ważną część troski o zdrowie i urodę. Dostarczenie odpowiednich składników do organizmu jest niezwykle istotne w każdym wieku. Jednak wraz z mijającymi latami potrzeby organizmu się zmieniają. Zmianie ulega również zapotrzebowanie na różnego rodzaju pierwiastki oraz witaminy. Nie inaczej sytuacja wygląda po przekroczeniu 50. roku życia.

Kobiety, które mają za sobą półwiecze swojego życia, bardzo często mają problemy z prawidłowym metabolizmem, przez co zaczynają tyć. Gdy zostają babciami, poświęcają mniej czasu na dbanie o siebie, skupiając się na swoich wnukach. Jest to ogromnym błędem, ponieważ po 50. roku życia powinniśmy zadbać przede wszystkim o siebie i swoje zdrowie. Organizm potrzebuje bowiem szczególnej opieki. Konieczna jest troska między innymi o pamięć oraz system odpornościowy, który w tym wieku łatwo ulega osłabieniu. Jakie pierwiastki i witaminy należy suplementować po 50. roku życia?

Witamina C - naturalna odporność dla Twojego organizmu

Witamina C tak naprawdę powinna być suplementowana w każdym wieku. Pomaga wzmocnić odporność, a co za tym idzie - wspomaga walkę z infekcjami i chorobami. Naturalna witamina C odgrywa również ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu krążenia. Regularne spożywanie tego związku niesie za sobą wiele korzyści. Suplementacja zapobiega starzeniu się skóry, reguluje poziom cholesterolu we krwi oraz przeciwdziała występowaniu anemii.

Naturalna witamina C może być przyjmowana razem z posiłkami. Niestety, we współczesnych czasach trudno jest zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na ten cenny składnik. Warto jednak pamiętać, iż witamina C - naturalna - występuje m.in. w owocach aceroli, dzikiej róży, rokitniku, natce pietruszki i czarnej porzeczce.

Naturalna witamina C może być także dostarczana do organizmu w postaci suplementów diety. Wysokiej jakości preparatem jest Vit C firmy Cheers. Jest to witamina C naturalna, o wysokiej przyswajalności - czego nie można powiedzieć o jej syntetycznych odpowiednikach.

Magnez - pomaga dbać o mięśnie i zdrowe kości

Po 50. roku życia szczególnie ważna jest troska o zdrowe, mocne mięśnie i kości. W tym przypadku z pomocą przychodzi magnez. Jest to pierwiastek, który zapobiega dokuczliwym nocnym kurczom mięśni, zmniejsza uczucie zmęczenia, a także pozytywnie wpływa na właściwe funkcjonowanie układu nerwowego i serca. Badania wskazują, iż magnez pozytywnie oddziałuje na kości, w tym także na zęby. Podobnie jak w przypadku związku, którym jest witamina C, również i magnez można przyjmować w pożywieniu (m.in. pestki dyni, kasza gryczana, płatki owsiane) oraz w postaci suplementów diety.

Więcej o magnezie: Naturalne źródła magnezu w diecie.

Wapń i witamina D - niezbędne w walce z osteoporozą

Wapń oraz witamina D są szczególnie ważnymi składnikami właściwej suplementacji po 50. roku życia. Wapń to pierwiastek, który bierze udział w tworzeniu tkanki kostnej. Witamina D (zwłaszcza w formie witaminy D3) jest konieczna do prawidłowego wchłaniania oraz wykorzystywania wapnia w procesie mineralizacji kości. Związek ten zwiększa przyswajalność wapnia i fosforu w jelicie cienkim. Dieta zapobiegająca problemom osteoporotycznym powinna być bogata przede wszystkim w magnez, fosfor, wapń oraz witaminę D. Najbogatszymi źródłami tych składników są: nabiał, ryby i warzywa strączkowe. Jednak również i w tym przypadku najczęściej nie obędzie się bez zażywania odpowiednich suplementów diety.

suplementacja po 50. roku życia

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 41 312 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 774 produktów w 204 kategoriach