40 719 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 603 produktów w 205 kategoriach

Jak rozpocząć zdrowe odchudzanie?

Jak rozpocząć zdrowe odchudzanie? Jak rozpocząć zdrowe odchudzanie?

Wielu ludzi uważa, że aby skutecznie schudnąć niezbędne są wyszukane diety, które są bardzo trudne do zrealizowania. To nie jest do końca prawdą. Zdrowe odchudzanie polega przede wszystkim na wyrabianiu w sobie cennych nawyków, które wprowadzą do organizmu dobre przyzwyczajenia.

Skuteczne odchudzanie

Osiągnięcie szczupłej sylwetki nie zawsze musi opierać się na nieustannym liczeniu kalorii, czy na częstym zaglądaniu do tablic z indeksami glikemicznymi. Organizm można bowiem "przeprogramować", to znaczy przyzwyczaić go do trochę innego trybu odżywiania. Zacząć trzeba od usuwaniu zbędnych, niezdrowych przyzwyczajeń i zastępowania ich tymi korzystniejszymi dla ciała.

Nie muszą być to działania radykalne, bo nagłe odstawienie np. wszystkiego co słodkie może być zniechęcające do dalszych działań (i często jest powodem szybkiego przerywania restrykcyjnych diet). I tak na przykład zamiast natychmiastowego zaprzestania słodzenia kawy i herbaty można robić to stopniowo - każdego dnia wsypując do kubka coraz mniejszą ilość cukru. Zaczynając odchudzanie bardzo ważne jest początkowe określenie swojego celu - to znaczy liczby kilogramów, które chce się zredukować. Takie konkretne ustalenie tego, co chce się osiągnąć, pomoże w utrzymywaniu motywacji i dobraniu odpowiedniej ścieżki działania.

Jak jeść aby schudnąć - 8 złotych zasad

Aby już na początku drogi nie wyznaczać sobie żadnej rygorystycznej diety, najlepiej zacząć jest od kilku prostych kroków, które zaczną wpływać na utratę zbędnych kilogramów.

Po pierwsze, należy jeść połowę porcji posiłku - w stosunku do ilości, jaką jadło się wcześniej. Oczywiście zrezygnować trzeba będzie także z dokładek. Dzięki takiemu postępowaniu będzie spożywać się niemal te same pokarmy co wcześniej (o tym później) - ale w mniejszych ilościach. Warto tutaj zaznaczyć, że żołądek szybko się kurczy, dlatego już po kilkunastu dniach zmniejszania porcji przestanie domagać się o więcej pożywienia.

Po drugie, należy jeść powoli: jeśli dobrze przeżuje się każdy pokarm, to później żołądek będzie miał mniej pracy i szybciej go strawi.

Po trzecie - i bardzo ważne - nie można się głodzić. Po kilkugodzinnej głodówce zje się dużo więcej niż powinno. Lepiej zjeść owoc czy garść migdałów niż dopuścić do kilku godzin bez jedzenia.

Po czwarte, nawet w czasie odchudzania należy jeść pięć posiłków dziennie, regularnie - co 3 albo 4 godziny. Może wydawać się to dość trudne, ale wystarczy to dokładnie rozplanować - i np. dzień wcześniej rozpisać sobie albo ugotować posiłki zabierane następnego dnia do pracy. Jest to tak naprawdę kluczem do sukcesu, bo dokona się regulacja metabolizmu - co zminimalizuje ryzyko odkładania się tkanki tłuszczowej.

Po piąte, co wiąże się z poprzednią zasadą, z domu nie można wyjść bez śniadania. Jest to najważniejszy posiłek dnia i bez niego trudno o zachowanie balansu związanego z kolejnymi posiłkami.

Po szóste, nie można podjadać. Cukierki, paluszki, ciasteczka i inne pełne węglowodanów rzeczy zjadane między posiłkami nie wpływają dobrze na figurę, zaburzają rytm metabolizmu, a poza tym nie są zupełnie potrzebne organizmowi - bo nie zawierają żadnych wartości odżywczych.

Po siódme, o ile należy unikać "wielkich dietetycznych grzechów" jak dużej ilości słodyczy, to dla spokoju psychicznego dobrze jest pozwolić sobie czasem na małe przyjemności. I tak na przykład zjeść batonik - ale nie czekoladowy, lecz z musli, albo kawałek czekolady - jednak nie mlecznej, ale gorzkiej.

I wreszcie, po ósme, gotowane potrawy warto jest przyprawiać na ostro, bo to zdecydowanie pobudza metabolizm. Słodka papryka, chilli, pieprz, czy imbir - to właśnie te przyprawy pomogą w osiągnięciu zgrabnej sylwetki.

O czym należy jeszcze pamiętać?

O ile nieustanne liczenie kalorii może być meczące, a czasem nawet stresujące, to jednak dobrze zrobić to przynajmniej na początku odchudzania. Dlaczego? Sprawdzi się wtedy, czy posiłki zjadane "normalnie" przekraczały zalecane normy dziennego spożycia kalorii. Spisywanie kaloryczności posiłków i porównanie ich ze zdrową dawką pozwoli na zredukowanie swojego jadłospisu właśnie do tej ilości kalorii (bo zazwyczaj norma zostaje przekroczona). Jeżeli różnica ta jest drastyczna, redukcję kalorii należy wykonywać progowo - na przykład co tydzień o konkretną ilość. Wśród swoich codziennych posiłków najlepiej jest unikać produktów gotowych - spożywane pokarmy powinny być jak najmniej przetworzone.

W czasie ich zakupu zawsze trzeba patrzeć na skład: powinno być w nich jak najmniej cukru, skrobi modyfikowanej i ulepszaczy z serii "E". Sposobem na szybsze dojście do wymarzonej wagi mogą być także tabletki na odchudzanie, których ranking dostępny jest w serwisie. Na rynku spotkać można dość szeroką ich ofertę, ale decydując się na zakup zawsze należy dokładnie przeczytać wszystkie informacje na ich temat. Tabletki są bowiem tematem spornym - niektóre osoby wolą bowiem odchudzać się w sposób zupełnie naturalny.

Ostatnią, ale bardzo ważną rzeczą o której zawsze trzeba pamiętać jest to, że oprócz zmian w nawykach żywieniowych, istotna jest także nieustanna aktywność fizyczna. Nie muszą być to od razu ćwiczenia na siłowni, ale codzienny spacer, przejażdżka rowerowa czy aerobik na pewno wpłyną pozytywnie na cały proces odchudzania.

Więcej porad na temat odchudzania znajdziesz na tutaj.

odchudzanie jak rozpocząć odchudzanie

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 40 719 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 603 produktów w 205 kategoriach