41 637 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 775 produktów w 204 kategoriach

Niesłychanie zdrowa dieta niskosodowa!

Niesłychanie zdrowa dieta niskosodowa!Niesłychanie zdrowa dieta niskosodowa!

Liczba diet praktykowanych w naszym najbliższym otoczeniu może przyprawić o przysłowiowy zawrót głowy. Tylko czy aby na pewno każdy z nich zasługuje na to, by praktykować go na co dzień dla własnego zdrowia? A może wystarczyłoby wyeliminować z codziennego jadłospisu coś, co przyswajamy w nadmiarze?

Jesteś tym co jesz

Z całą pewnością możemy stwierdzić, że nigdy dotąd ludzkość nie miała tak wyraźnej obsesji na punkcie zdrowego odżywiania. To już nie te czasy, kiedy o wyższości jednej diety nad drugą dyskutowali ze sobą przede wszystkim ci, którym codzienna aktywność fizyczna nie była obca. Wraz ze wzrostem świadomości mimowolnie zaczynamy zastanawiać się nad tym, czy to co znajduje się na naszym talerzu przysłuży się naszemu zdrowiu, czy stanie się wprost przeciwnie.

Samo wyrażenie zdrowa dieta budziło niejednokrotnie skrajne, niekoniecznie pozytywne skojarzenia. Jednym wydawało się, że zmiana stylu odżywiania służy wyłącznie do zrzucania zbędnych kilogramów. Inni natomiast utożsamiali je z zupełną zmianą nawyków żywieniowych w każdym możliwym aspekcie. W praktyce jednak żadna z tych diagnoz nie okazywała się trafna. Sam fakt wzrostu zainteresowania zdrowym odżywianiem sprawił jednak, że nastąpił wysyp samozwańczych dietetyków o wątpliwej reputacji. Składając obietnice bez pokrycia zyskali sobie pokaźne rzesze wyznawców, którzy chyba tak naprawdę nie zastanawiali się głębiej nad tym, komu postanowili zaufać w tak istotnych kwestiach.

Sposób w jaki się odżywiamy niekoniecznie musi być rygorystyczny. Często niezwykle pozytywne rezultaty może przynieść ograniczenie w codziennej diecie wybranych składników. Lekarze biją na alarm, że nadmierne spożywanie cukru, tłuszczu i soli nie prowadzi do niczego dobrego. Czy można ostatni z tych składników ograniczyć do zbędnego minimum, nie tracąc jednak przyjemności ze spożywanych potraw? Najlepiej przekonać się o tym osobiście przechodząc na dietę niskosodową.

Pozbądź się solniczki

O tym, w jaki sposób się odżywiamy niejednokrotnie decydują przyzwyczajenia wyniesione jeszcze z domu rodzinnego. Wraz z upływem lat stają się one nawykami, które nie sposób natychmiast zmienić. Na ogół musimy mieć solidne podstawy ku temu, by zmienić dotychczasowy sposób zachowania. Jednak także i to może okazać się niewystarczające. W kwestiach żywieniowych potrafimy opamiętać się wówczas gdy nasze aktualne wyniki krwi nie zwiastują niczego dobrego.

Nadmierne spożycie sodu i soli skutkuje w postaci zbyt wysokiego ciśnienia krwi. Mimo apeli lekarzy i dietetyków nie potrafimy sobie odmówić ubogacania przygotowywanych potraw bez doprawienia go szczyptą czegoś niezbędnego w naszym mniemaniu. Wraz z upływem lat skutki takiego postępowania mogą okazać się opłakane. Nadciśnienie, niewydolność krążenia, czy rozmaite choroby nerek na pewno nie czynią niczyjego życia przyjemnym. A jednak doprowadzenie się do stanu, którym dotyczy nas jedno ze wspomnianych schorzeń może okazać się względnie proste.

Promowana coraz intensywniej dieta niskosodowa to najprostszy sposób na to, by unikać powyższych zagrożeń, nie rezygnując przy tym ze smacznych posiłków. Przede wszystkim musimy pamiętać, że nawet jeżeli czegoś nie posolimy, to znajduje się ona w wielu naturalnych produktach. Dlatego na ogół niedobory sodu w zasadzie nam nie grożą. Początki jak zwykle bywają trudne i dobrze będzie, jeżeli uda nam się w pierwszych tygodniach ograniczyć solenie potraw. Z czasem powinniśmy dojść w naturalny sposób do etapu, gdzie gotowanie ziemniaków, czy makaronu bez tej dotychczas niezbędnej potrawy nie będzie dla nas niczym szczególnym.

Zdrowe może być smaczne

Strach ma wielkie oczy i niczym dziwnym są pewne obawy przed odrzuceniem fundamentalnych zasad. Im dłużej zastanawiamy się nad tym, czy podjąć radykalne kroki, tym więcej pojawia się wątpliwości. Jednak dieta niskosodowa nie wydaje się dużym wyrzeczeniem, kiedy spojrzymy na to, z czym na co dzień muszą zmierzyć się początkujący weganie, czy witarianie.

Najważniejsze tak naprawdę, to uczynić pierwszy krok. Przełamanie strachu wyjdzie nam na zdrowie. Na sam początek dobrze dowiedzieć się więcej na temat korzyści zredukowania soli w codziennej diecie. Garść cennych porad w tym zakresie znajdziemy m.in. tutaj.

Zmiana nawyków żywieniowych może w prosty sposób poprawić nasz stan zdrowia i ogólne samopoczucie. Redukcja spożycia soli i sodu pozwoli nam zminimalizować w dużym stopniu ryzyko wystąpienia wielu poważnych schorzeń. Nie sprawi jednak, że nasze posiłki utracą smak. Wprost przeciwnie odkryjemy na nowo głębie aromatów niezakłóconych nadmiarem chlorku sodu.

odchudzanie dieta niskosodowa dieta bez soli

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 41 637 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 775 produktów w 204 kategoriach